کد خبر: ۲۱۰۶۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور گفت: آنچه امروز کم داریم همت و اراده برای اجرای قانون است.
به گزارش پایگاه 598، محمدباقر نوبخت در همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به نظر می‌رسد امروز رویکرد دولت و سیاست‌های انتخابی آن درست است، اما آنچه که کم داریم همت و اراده برای اجرای قانون و سیاست‌ها است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئيس‌ جمهور با بیان این‌که اگر حقوق تولیدکنندگان استیفا نشود و از سوی دیگر کالایی با قیمت ارزان و کیفیت بالا به مصرف‌کنندگان عرضه نشود، ناگزیر هستیم علاوه بر رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شروط لازم برای تامین حقوق تولیدکنندگان داشته باشیم، بیان کرد: اما اگر حقوق تولیدکنندگان رعایت شود باید مکانیزم‌های دیگری برای تامین حقوق مصرف‌کنندگان نیز فعال شود.

به گفته نوبخت، بهره‌وری به تولید‌کننده این اجازه را می‌دهد که در جهت کاهش قیمت و افزایش کیفیت پیش رود و البته در کنار آن اقتصاد کشور به جای تکیه به نفت به درآمدهای حاصل از تولید تکیه می‌زند، زیرا اگر تولیدکننده خوب تولید کند مالیات به خوبی پرداخت می‌شود ولی در غیر این صورت تازیانه زدن به تولیدکننده خسته از سوی دولت نتیجه‌ای برای کشور ندارد.

وی با بیان این که موضوع تامین اجتماعی به‌عنوان یک نظام جامع مد نظر دولت است، اذعان کرد: این موضوع در بخش ضریب جینی معطوف به اجرای درست هدفمندی یارانه‌ها است و حقوق تولیدکننده نسبت به مصرف‌کننده را حتی در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خواهیم دید. چرا که به جهت اصلاح قیمت حامل‌های انرژی که از عوامل تولید هستند، قیمت تولید افزایش می‌یابد و در این زمینه باید از تولید حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، نوبخت همچنین گفت: در تبصره بودجه قانون سال 93 قرار است بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان در جهت حمایت از تولید توزیع شود تا قدرت رقابت افزایش یافته و حقوق مصرف‌کنندگان تامین شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها