کد خبر: ۲۱۰۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۰۴ مهر ۱۳۹۰
وجه مشترک تمامی سیاسیون مخالف با جبهه پایداری:
حجت الاسلام علی بنایی در گفتگویی با یکی از سایت های خبری، جبهه پایداری را متهم به سهم خواهی از جریان اصولگرایی و عدم سوابق روشن نمود و حملات شدیدی به اعضای این جبهه کرد. علی بنایی نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم که از حامیان قدیمی حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی و از حامیان کنونی علی لاریجانی می باشد. مواضع جناب آقای بنایی گاهاً و بر اساس اوضاع سیاسی کشور متغییر بوده اما در موارد حمایت از دو چهره مذکور، مواضع ایشان همیشه ثابت بوده است.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام علی بنایی در گفتگویی با سایت سفیر، جبهه پایداری را متهم به سهم خواهی از جریان اصولگرایی و عدم سوابق روشن نمود و حملات شدیدی به اعضای این جبهه کرد.

علی بنایی نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم که از حامیان قدیمی حجت الاسلام  والمسلمین هاشمی رفسنجانی و از حامیان کنونی علی لاریجانی می باشد.

مواضع جناب آقای بنایی گاهاً و بر اساس اوضاع سیاسی کشور متغییر بوده اما در موارد حمایت از دو  چهره مذکور، مواضع ایشان همیشه ثابت بوده است.

ابراز ارادت های آقای بنایی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سریالی دنباله دار و قدیمی است . ایشان در سال 85 در جریان اعتراض برخی حاضرین در جلسه سخنرانی آقای هاشمی، حمایت همه جانبه خود از ایشان را دریغ نفرموده و برخورد با عاملان اعتراض در این جلسه را پیگیری و مطالبه می نمود.

علی بنایی در ایام اغتشاشات پس از انتخابات در سال 88 نیز دست از خوش خدمتی خود به آقای هاشمی رفسنجانی بر نداشت و در واکنش به خطبه های آخرین نماز جمعه جناب هاشمی رفسنجانی که توام با مواضعی سراسر دو پهلو بود، بیان داشت که: :سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی برای جامعه آرامش بخش بود.(1)

علی بنایی در واکنش به مواضع نادرست آقای هاشمی در خطبه های نماز جمعه، "سخنان ایشان را مثبت ارزیابی نمود و در ادعائی عجیب راهکارهای ارائه شده از سوی هاشمی رفسنجانی برای حل مسائل جاری در کشور و خطبه های نماز جمعه وی را در این خصوص آرامش بخش خواند.

این نماینده مجلس در همین راستا، مدعی شده بود که: تریبون نمازجمعه محل ارائه پیشنهادات برای افزایش اعتماد عمومی است. و تصریح کرد: خطبه های هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه هفته گذشته تهران به آرامش در جامعه کمک نموده است.

بنایی به فرازهایی از خطبه های هاشمی مبنی بر تجلیل از حضور 85 درصدی مردم پای صندوقهای رای وموضع گرفتن در برابر استکبار و... اشاره نمود وگفت : در مجموع با توجه به شرایط روز وفضای نمازجمعه، هاشمی خطبه های خوب وقابل تاملی را ایراد نمود."

حجت الاسلام بنایی که مواضع بسیار کم رنگی در خصوص برخورد با فتنه گران و اغتشاشات 88 داشته است هر از چند گاهی به بهانه های مختلف خود را به دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رسانده و دیدارهایی را داشته و یا تدارک دیده است.

با وجود چنین شرایطی این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با متهم نمودن جبهه پایداری به سهم خواهی از اصولگرایان در سخنانی عجیب بیان می دارد که: "کسانی که هنوز خود را اصولگرا می‌دانند و به آن افتخار می‌کنند و در حال فعالیت در جبهه اصولگرایی هستند، همانطور که درجریان فتنه 88  بصورت شفاف و مشخص خود را از این جریان مبرا  اعلام کردند که ما با جریان فتنه نیستیم و آنرا محکوم کردند، هم اکنون نیز بایستی  این خط کشی خود را از جریان انحرافی بطور شفاف اعلام کنند تا مشخص شود و مردم  قضاوت اشتباه راجع به آنها نکنند و گرفتار دست انداز های سیاسی نشوند و این مرزبندی با شفافیت کامل به مردم  اعلام شود "

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افراد حاضر و چهره های شاخص و نام آشنای انقلاب در جبهه پایداری را دارای سابقه ای کوتاه در فضای سیاسی کشور دانسته است که این اثبات این ادعا با وجود چهره هائی در اعضا و حامیان اصلی این جبهه  چون حداد عادل، آقا تهرانی، صدر، حسینیان، لنکرانی، الهام، زارعی، رسائی و رهبری معنوی حضرات آیات مصباح یزدی و خوشوقت، دور از ذهن بوده و اساساً غیر ممکن می باشد.

بنائی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد:« اگر این گروه خود را اصولگرا می‌داند باید زیر چتر جامعتین حضور داشته باشد و منشور جامعتین را با محوریت آیت الله مهدوی کنی قبول داشته باشد، چنانکه این بزرگوار بر کل اصولگرایان کشور مدیریت دارند، ولی اگر خود را اصولگرا نمی‌دانند و غیر از جبهه متحد بخواهند عمل کنند بحث دیگری است.بنابراین اگر می‌گویند ما اصولگرا هستیم باید نظراتشان را به جامعتین نزدیک کنند و در ظاهر و باطن تابع دیدگاه جامعتین باشند.» این در حالی است که جبهه پایداری بارها مواضع خود را بصورت شفاف بیان نموده و عنوان داشته که این جبهه پایبند به منشور اصولگرائی و پیرو روحانیت اصیل و انقلابی خواهد بود. و اتفاقاً مسئله اصلی جبهه پایداری با کمیته 7+8 و قبیله گرایان در جریانات سیاسی کشور، عدم پایبندی برخی جریان ها و اشخاص به همین منشور اصولگرائی می باشد. لکه ی سیاهی که اکثر هجوم آورندگان به گفتمان انقلابی جبهه پایداری دامنگیر آنان است.

در پایان به این مطلب اشاره می شود که مرز میان انتقاد و یا ارشادات دلسوزانه از سوی دلسوزان انقلاب با تخریب ها و دشمنی های عده ای با اغراض سیاسی و حزبی که زخم خورده از گفتمان سوم تیر که مورد تائید رهبر معظم انقلاب می باشند بر افکار عمومی مشخص می باشد نکته مشترک تمام جریانات و اشخاصی که حمله به جبهه پایداری انقلاب اسلامی را راس امور خود قرار داده اند، ابراز ارادت و حمایت این اشخاص و جریانات سیاسی از جنای آقای هاشمی رفسنجانی است که در نوع خود جالب بوده و البته قابل تامل می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۵
۶
ای کاش پرونده ... ایشان را هم می زدید.
پاسخ
مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۴
۶
درود بر شما. زدین به خال
پاسخ
آنتی مشائی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۸
۵
شما هم جزو جریان انحرافی هستید. فقط روتون نمی شه که از مشایی دفاع کنید. لعنت بر همه شما
پاسخ
دهه 60
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
مرگ بر 598
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
جناب انتی مشایی، مشایی ... کیه بجای این مسائل مسخره به فکر اجرای منویات رهبری باشید .
وشما دهه 60 شعورت از دهه ی شصت پیشرفت که نکرده رفتی هزاره های قبل از میلاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
شما که به راحتی مرگ را نثار 598 می کنید، حتما آرزوی سلامتی و توفیق برای فتنه گران و خواض بی بصیرت دارید.
مرگ بر ضد ولایت فقیه
از قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۵
۵
علی بنایی وکیل مدافع آقای لاریجانی در استان قم می باشد. ایشان با استفاده از ارتباط وسیعی که در قم دارند راه را برای لاریجانی هموار نمودند.
ایشان در اصناف و در حوزه دوستان خوبی دارد.
خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر نماید.
پاسخ
مهدي از قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۴
۳
... كه موجب رد صلاحيتش در هشتمين دوره انتخابات مجلس توسط هيئت نظارت شده بود حاكي از ارتباط قوي ايشان با آقاي هاشمي است .
جهت اطلاع هم عرض كنم جديدا با استفاده از روابطش توانسته مجوز دانشگاه بگيرد ...
پاسخ
بماند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۳
۲
پخش ماکارانی ... میان خبرنگاران قم برای همین بود که خبرنگاران بهشون گیر ندن و هرکار می خوان بکنن دیگه. مثل اینکه شما ماکارانی رو دریافت نکردید که اینطور طرفدار خقیقت هستید. البته قسمت دوم شوخی بود.
پاسخ
دیده بان خضر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۲
۲
مردم قم در صورت عدم کاندیداتوری ایشان از طف جامعه محترم مدرسین، نشان خواهند داد که ایشان صلاحیت نمایندگی مردم شریف و انقلابی قم را خواهد داشت یا نه..؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۳
۴
از آقای بنائی به یاد دارم که در ایام فتنه موضعی صریح نگرفت و در اقتدا به پیر و مرادش علی لاریجانی بعد از 9 دی به قافله خواص با بصیرت(!) ملحق گردید.
پاسخ
علی نادری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۳
۲
از آقای بنائی می خواهم که دستآورد 8 سال نمایندگی مردم قم را برای مردم بیان نمایند.
البته بجز حمایت های ایشان از طیف آقا هاشمی.
پاسخ
عکاس قمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۴
۲
این اتهامات به ایشان نمی چسبد. ایشان بارها نشان داده اند که وابستگی به هیچ جناحی ندارند. دلسوز مردمند و به فکر خدمت.
اصرار جامعه مدرسین باعث شد تا ایشان فعالیتهای علمی و فرهنگی شان را رها کنند و به عرصه بیایند.
این مطلب رعایت انصاف در حق این شخص بزرگوار نبود.
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
۳
۲
ایشان فرد پرکاری در انتخابات است و از همه نمایندگان دیگر در قم از لحاظ خبر رسانی فعالیت بیشتری دارد اخبار روزمره ایشان در سایت banaee.ir موجود است
قابل توجه کسانی که می گویند بنایی کاری نکرده
پاسخ
یاسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
مسئله اینجاست که ایشان با استخدام غیر رسمی تعدادی عکاس و خبرنگار ..، اقدام به ... می نمایند. در صورتی که آقای آشتیانی هم عالم تر و هم متعهدتر و پرکار تر از ایشان بوده اند، اما تیم خبری ندارند.
رزومه آقای بنائی مثل تبل است.
مجتبی خالصی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
۰
۲
http://www.hamandishi.com/data.asp?lang=1&gid=34&id=106780
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
۳
۳
سابقه سیاسی اقای بنایی ازسال 1350روشن ومشخص است که همواره در خط امام وانقلاب ورهبری بوده اند وهستند .شما کی هستید وکجا بودید؟
پاسخ
م. شمس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
آقای بنائی سال 50 چند ساله بودند؟
این سوابق روشن که می گوئید، همان منورات آقایانی مثل هاشمی، لاریجانی و ... نیست؟
موضوع اینجاست که امثال هاشمی مدعی خط امام و رهبری اند اما در عمل در خط ... اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
اقای بنایی سال 50 طلبه بودند
فاطمه حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
۴
۲
مردم قم جلوه بصیرت خود را در انتخابات پیش رو نشان خواهند داد و از ورود ساکتین و حامیان فتنه به خانه ملت جلوگیری خواهند کرد.
هشداری که آقای لاریجانی خوب دریافت و اعلام کرد و که از قم کاندید نمی شود.
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
۳
۲
عالم بودن و متعهد بودن ... از مهر جريان انحرافي پسرانش و شركت در جلسات مخفي كميته راهبردي مشاعي در قم براي انتخابات بر پيشاني وي پيداست اگر قرار است همه چيز را بگوييم بسم الله اول ارتباط ...
دوم به وقتش
پاسخ
بصیرت قمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
۲
۱
گرچه از آتش دل چون خم می در جوشم
مهر بر لب زده خون می‌خورم و خاموشم

بدانید ما قمی ها نماینده وارداتی نمی خواهیم
ما نمایندگانی قمی مثل آقای بنایی و لاریجانی می خواهیم که قدر قم را بدانند و برای آن زحمت بکشند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
نماینده وارداتی را خوب آمدی بصیرت جان

مگه تو خواب ببینند که بتونند از تهران برای قم نماینده انتخاب کنند
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
۲
۱
قابل توجه نمایندگان مجلس!!
خواهشمند است برای مجلس نهم دنبال یک امام جماعت سرحال و ترجیحا با سواد بگردید

چون این بار مردم قم آقای آشتیانی را به مجلس نمی فرستند!

قم نماینده پرتلاش و کاری مثل آقای بنایی می خواهد
پاسخ
زینب باباپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
درست فرمودید؛
پر تلاش و کاری ...
زیرا مردم قم به نماینده ای نیاز دارند که برای همین مردم تلاش کند و پر کار باشد نه برای آقای هاشمی و افراد دیگر.
لطفا سری به مجتمع طلوع مهر بزنید ...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
۲
۱
اكر ريگي تو كفشتان نيست چرا اسم آقاي بنايي ولاريجاني را ميا وريد واسم آشتياني را سه نقطه گذاشته ايد. البته شايد خواسته ايد حرمت امام جماعت مجلس را حفظ كنيد.مردم قم ايشان را بيشتر به دعنوان امام جماعت مجلس مي شناسند
پاسخ
احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
۲
۱
ما ملت ایران عادت داریم . آب دیده شدیم .
من اصلا این آقای بنایی رو نمیشناسم که چه جور آدمی هست . اما فقط این رو میدونم که در مملکت ما هر کسی که بر خلاف نظرات شخصیمون عمل کنه و تن به خواسته های بجا و نابجای ما نده و خودش رو در منجلاب فساد اقتصادی که نمونه هاش رو داریم مییبینیم .
عزیزای من دست شما برای ملت رو شده . هرچه بیشتر دست و پا بزنید بیشتر در باتلاقی که خود به دست خود ساخته اید فرو خواهید رفت .
پاسخ
احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
۲
۱
ما ملت ایران عادت داریم . آب دیده شدیم .
من اصلا این آقای بنایی رو نمیشناسم که چه جور آدمی هست . اما فقط این رو میدونم که در مملکت ما هر کسی که بر خلاف نظرات شخصیمون عمل کنه و تن به خواسته های بجا و نابجای ما نده و خودش رو در منجلاب فساد اقتصادی که نمونه هاش رو داریم مییبینیم .
عزیزای من دست شما برای ملت رو شده . هرچه بیشتر دست و پا بزنید بیشتر در باتلاقی که خود به دست خود ساخته اید فرو خواهید رفت .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۰
۲
۱
شدی بر بدی دست دیوان دراز
ز نیکی نبودی سخن جز به راز

چرا از اون یکی نماینده قم که خودش و پسرش عامل تولید سی دی به سوی ظهور بوده و در قم با جریان انحرافی ارتباط نزدیک دارند، چیزی نمی گویید؟

598 عزیز
خودتان را خسته نکنید
همه می دانند شما بغض هاشمی و لاریجانی را دارید و به خاطر همین به همه اتهام می زنید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۰
۳
۱
ما اشتياني را در كنار اينكه امام جماعت و روضه خوان مي بينيم ... دزد گير و مبارز با اشرافي گري دشمن واقعي اسراييل مبارز واقعي با امريكا و پيرو واقعي خط ولايت هم مي دانيم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۰
راستي موضع ايشان راجع به جريان انحرافي چيست؟؟؟

شما چيزي مي دانيد؟
پیرو ولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۰
۳
۱
متأسفانه مردم ما فقط به ظواهر حکم می کنند من اطلاع دارم آقای بنایی چه زحماتی برای مردم قم می کشند ایشان واقعاً دغدغه اصلی فکری شان آبادانی قم است و دفتر ایشان هیچ زمانی به روی مشکلات مراجعین بسته نیست
پاسخ
آنتی پوپولیست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
...
این مردم همان مردم بیدار 57 و 88 هستند.
مشکل مردم قم نوع تفکر برخی مسسئولین استان است.
مجید انصاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
...
این حربه ها دیگه نخ نما شده، مردم پیروان اصیل ولایت را خوب می شناسند جناب نماینده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۰
۱
چرا همه نظرا را نمي گذاريد
شما نامرديد و در حق مخاطب خودتان ظلم مي كنيد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها