کد خبر: ۲۱۰۶۲۴
زمان انتشار: ۲۱:۱۲     ۱۹ اسفند ۱۳۹۲

نامزد پیشروی انتخابات پنج آوریل ریاست جمهوری افغانستان با انتقاد از رویکرد رئیس‌جمهوری این کشور در قبال نیروهای ناتو و نیروهای انگلیسی در افغانستان اعلام کرد، نباید قربانی شدن سربازان انگلیسی را که باعث برقراری صلح و آرامش در افغانستان شدند از یاد ببریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر عبدالله عبدالله، نامزد پیشروی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی تلگراف گفت: قربانی شدن نیروهای بین‌المللی در مواجهه با شبه نظامیان افراطگرا نباید فراموش شود.

این اظهارنظر دکتر عبدالله عبدالله بر خلاف حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان است که مکررا نیروهای ناتو به ویژه انگلیس را مسئول کشته شدن غیرنظامیان افغان می‌داند.

دکتر عبدالله که پیشتر نیز در انتخابات ریاست جمهوری 2009 رقیب کرزای بود ادامه داد: متاسفانه رئیس‌جمهوری افغانستان مقصر اصلی را نیروهای ائتلاف ناتو می‌داند در حالی که این نیروها باعث شدند تا صلح و امنیت در افغانستان برقرار شود.

وی در ادامه گفت، معاهده امنیتی دو جانبه میان کابل و واشنگتن را که کرزای از امضای آن سر باز می‌زند امضا خواهد کرد و این در صورتی است که به عنوان رئیس‌جمهور آتی افغانستان انتخاب شود.

دکتر عبدالله که یک چشم‌پزشک است در ادامه بر اهمیت اقدامات نیروهای انگلیسی در افغانستان تاکید کرد و گفت: آنها باعث پیشرفت‌هایی در کشور شدند البته من از خطاهای آنها چشم‌پوشی نمی‌کنم این مساله متفاوت است اما همکاری آنها و اقداماتشان برای افغانستان باعث شده تا دوران سخت برود و مردم به روزهای روشن امیدوار باشند.

رقیب اصلی دکتر عبدالله زلمای رسول، وزیر امور خارجه سابق افغانستان است که از حمایت پشت پرده کرزای برخوردار است.

علاوه بر این وی نگران تقلب گسترده انتخاباتی همانطور که در انتخابات 2009 با آن مواجه بود، است و در این باره می‌گوید، دیپلمات‌ها هم‌اکنون درباره یک انتخابات شفاف، جامع و قابل اعتماد سخن می‌گویند. آنها به دنبال انتخاباتی قابل قبول در افغانستان هستند. جامعه بین‌الملل هم‌اکنون مسئول برگزاری انتخاباتی قابل قبول و معتبر در افغانستان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها