کد خبر: ۲۱۰۶۲۲
زمان انتشار: ۲۱:۱۱     ۱۹ اسفند ۱۳۹۲

ده‌ها هزار تن از یهودیان افراطی منهتن نیویورک علیه پیش نویس خدمت اجباری سربازی برای یهودیان افراطی دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این راهپیمایی اعتراضی مردان و زنان یهود ارتودوکس افراطی به صورت جداگانه در خیابان‌های منهتن نیویورک دست به اعتراض زدند و گفتند: ما همگی علیه خدمت سربازی برای مردان یهود ارتودوکس متحد هستیم چرا که این روند مانع تعالیم و آموزه‌های مذهبی است. دولت اسرائیل به دنبال تخریب جامعه مذهی و تبدیل اسرائیل به یک دولت سکولار است.

تظاهرات یهودیان افراطی در آمریکا

پارلمان اسرائیل (کنست) احتمالا اواخر ماه جاری میلادی به این لایحه مناقشه برانگیز رای می‌دهد. این لایحه که تا 2017 اجرایی نمی‌شود علیه افراد و مدارس مذهبی که از آن تبعیت نکنند قرار مجرمیت صادر می‌کند.

یکی از معترضان در این باره گفت: بسیاری از جوانان یهود ارتودوکس افراطی نمی دانند که چگونه باید سلاح به دست بگیرند و از تبعات فیزیکی جنگ چیزی نمی‌دانند. تمام زنگی آن‌ها حول صلح، عشق و آموزه‌های دینی است.

این راهپیمایی در نیویورک یک هفته پس از راهپیمایی اعتراضی 300 هزار نفره یهودیان ارتودوکس افراطی در بیت المقدس صورت گرفت.

از زمان تشکیل اسرائیل در سال 1948، ارتودوکس‌های افراطی که تنها هشت درصد از هشت میلیون شهروند سرزمین‌های اشغالی را تشکیل می‌دهند اجازه داشته‌اند برای پیگیری تعالیم مذهبی به خدمت اجباری سربازی نروند. اما اخیرا اختلاف نظرها میان اکثریت سکولار اسرائیل با اقلیت مذهبی آن باعث بروز مناقشاتین برای خدمت سربازی ارتودوکس‌های افراطی شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها