معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال
كشور با اشاره به تدوين پيشنويس بخشنامه ارايه خدمات توسط دستگاههاي
اجرايي با لحاظ كدپستي مندرج در كارت شناسايي ملي، گفت: اين بخشنامه توسط
معاونت اول رييس جمهور به دستگاههاي اجرايي ابلاغ شده است.
محسن
كرمي در گفتوگو با ايسنا عنوان كرد: اين بخشنامه به دنبال تصويب
دستورالعمل ثبت تغيير نشاني و مهاجرت در شوراي عالي ثبت احوال، تدوين و
ابلاغ شده است تا از اين طريق، شهروندان نسبت به ثبت به موقع تغيير نشاني
خود اقدام كنند.
به گفته وي، هماكنون امكان اعلام تغيير نشاني به صورت الكترونيكي در سايت سازمان ثبت احوال براي شهروندان فراهم شده است.
كرمي
در ادامه تاكيد كرد: كليه شهرونداني كه به سن 15 سال ميرسند، موظف هستند
در هنگام ارائه درخواست كارت شناسايي ملي، آخرين نشاني و كد پستي خود را
ارائه كنند.
وي همچنين به تشكيل بانك اطلاعات نشاني و كدپستي افراد
در ثبت احوال اشاره كرد و افزود: سازمان ثبت احوال در كنار تشكيل پايگاه
اطلاعات جمعيتي كشور، اين بانك اطلاعات را تشكيل داده تا امكان مبادله
اطلاعات آن را براي دستگاههاي مجاز فراهم آورد.
مهلت قانوني اعلام تغيير محل سكونت به ثبت احوال، 15 روز است
معاون
امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور تاكيد كرد: برابر قانون صاحبان
كارت شناسايي ملي مكلف هستند هرگونه تغيير در محل سكونت خود را ظرف 15 روز
از طريق اداره ثبت احوال محل سكونت يا پورتال سازمان ثبت احوال اعلام كند.
به
گفته وي، شركت پست جمهوري اسلامي نيز موظف است بانك اطلاعات نشاني و
كدپستي كليه نقاط و اماكن كشور را به روز رساني كرده و در اختيار ثبت
احوال قرار دهد.