کد خبر: ۲۱۰۶۱۷
زمان انتشار: ۲۱:۰۹     ۱۹ اسفند ۱۳۹۲

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاولوس پولاکیس، شهردار شهر سفاکیه در جنوب شرق کرت گفت: 2000 تن از معترضان با وجود بارش باران در این راهپیمایی اعتراضی شرکت کردند و خواستار اطلاعات بیشتر درباره این عملیات بین‌المللی شدند. این اولین واکنش سکنه جزیره کرت علیه انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه است. اگر این انهدام صورت بگیرد، اقتصاد جزیره را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، دریا را آلوده کرده و باعث بدتر شدن اوضاع مردم مدیترانه در آینده می‌شود.

عملیات انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه با پشتیبانی سازمان ملل بر روی یک کشتی آمریکایی در شرق دریای مدیترانه باعث اعتراضاتی در ایتالیا و یونان شده اگر چه گفته می‌شود که این عملیات هیچ خطری برای محیط زیست دریایی منطقه در پی نخواهد داشت.

سازمان‌های غیردولتی و محیط زیست ایمن بودن این عملیات و فقدان اطلاع‌رسانی به مردم در سواحل دریای مدیترانه را مورد سوال قرار دادند.

مدیر اجرایی صلح سبز یونان گفت: سازمان ملل این تضمین را داده که هیچ خطری محیط زیست دریایی در منطقه را تهدید نمی‌کند اما آیا آنها به ما می‌گویند بقایای این تسلیحات منهدم شده در نهایت کجا دفن می‌شوند؟

گروه محیط زیست یونان این برنامه را یک "جنایت علیه محیط زیست" خوانده است.

بنا بر برنامه مذکور، سیستم‌های هیدرولیزی بر روی کشتی آمریکایی "کیپ ری" قرار است آب داغ و سایر مواد شیمیایی را مخلوط کرده و عوامل سمی را خنثی کنند که این امر باعث به وجود آمدن ضایعاتی می‌شود که با ضایعات سمی صنعتی برابری می‌کند. این کشتی که 27 ژانویه سال جاری میلادی، آمریکا را ترک گفته، احتمالا در بندر روتا، واقع در جنوب اسپانیا است.

سوریه 700 تن از مواد شیمیایی بسیار خطرناک، 500 تن عامل شیمیایی کم خطر و حدود 122 تن ایزو پروپانول را که برای ساخت گاز سارین استفاده می‌شود، اعلام کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها