کد خبر: ۲۱۰۵۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
رئیس پلیس راهور گفت: در طرح نوروزی93، 300 نیروی پلیس راه روستایی کنترل جاده های روستایی را برعهده دارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در نهمین همایش رؤسای پلیس راه اظهار داشت: در طرح نوروزی اعمال قانون نباید در داخل خودرو صورت بگیرد و تمام افسران موظفند برای اعمال قانون از خودرو پیاده شوند و ضمن احترام گذاشتن از پیاده شدن راننده جلوگیری کنند، در بازرسی های نوروزی به این موضوع توجه ویژه می شود و تمام پاسگاهها کنترل می شوند.
 
وی ادامه داد: در نوروز سال گذشته بیشترین تصادفات در روزهای 29اسفند و 13فروردین رخ داد و پیش بینی می کنیم با توجه به تعطیلات روزهای 13تا 15فروردین موج بازگشت به روزهای 14 و 15فروردین منتقل می شود.
 
به گفته رئیس پلیس راهور در ایام نوروز دو موج سفر خواهیم داشت، موج اول از روز 28اسفند آغاز و  6فروردین پایان می یابد، ضمن اینکه موج دوم نیز در پایان تعطیلات اداری آغاز و تا 13فروردین ادامه دارد.
 
وی بر تشدید حضور فیزیکی در جاده ها در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: حضور فیزیکی گسترده می تواند جنبه پیشگیرانه داشته باشد وحتی چراغهای گردان روشن هلال احمر و اورژانش در شب می تواند در کاهش و پیشگیری از تصادفات موثر باشد.
 
رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان عقب خودرو الزامی است افزود: ماموران باید استفاده از کمربند ایمنی سرنشیان عقب را در جاده های برون شهری کنترل کنند چراکه این عامل می تواند تصادفات را کم کند.
 
وی از فعالیت 300پلیس راه روستایی در طرح نوروزی خبر داد و گفت: 300نیرو به همراه تعدادی خودرو به پلیس راه روستایی اختصاص یافته و باید در طرح نوروزی کنترل راههای روستایی تشدید شود. امیدواریم سهم تصادفات راه روستایی کاهش یابد.
 
وی با اعلام اینکه مأموران باید فضای جاده های کشور را آرام کنند ادامه داد: نیروهای پلیس باید در خصوص اعمال قانون تخلفات حادثه ساز قاطع باشند و بتوانند تخلفات حادثه ساز را از سایر تخلفات تشخیص دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها