کد خبر: ۲۱۰۳۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
فرمانده سابق ارتش انگلیس با انتقاد از ناکامی دولت این کشور در حمایت از مخالفان سوری گفت: اقدامات انگلیس و همپیمانانش در سوریه تنها باعث بدتر شدن اوضاع این کشور شده است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، ژنرال دیوید ریچارد، فرمانده سابق ارتش انگلیس که قرار است امروز (یکشنبه) در برنامه رادیو بی بی بی 4 شرکت کند، گفت: آنچه که من می‌خواهم به مردم بگویم، این است که اگر قصد مداخله دارید، آن را خوب و کامل انجام دهید. اگر این کار را به صورت ناقص انجام دهید، مانند آنچه که در سوریه صورت گرفت باعث افزایش تنش‌ها و بدتر شدن اوضاع انسانی می‌شود.

وی همچنین از قدرت‌های غربی خواست تا افغانستان را به حال خود واگذار نکنند و خطاب به رهبران ناتو گفت: اگر در انجام تعهدات خود در برقراری امنیت و ثبات در افغانستان ناکام بمانید، این به وجدانتان باز می‌گردد.

در مجموع 448 نیروی نظامی انگلیس از سال 2001 تا کنون در افغانستان کشته شده‌اند و حدود 5200 تن نیز همچنان در این کشور باقی مانده‌اند. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در دسامبر 2013 تاکید کرد که تا پایان 2014 نیروهای این کشور دیگر نقش ضربتی و نظامی در افغانستان نخواهند داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها