کد خبر: ۲۱۰۳۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
منابع قطری اعلام کردند که مقامات عربستان و امارات از شهروندان نویسنده و روزنامه نگار خود خواسته‌اند تا از ادامه همکاری با رسانه‌های قطری ممانعت کنند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه "العرب" قطر، در پی اقدام عربستان و امارات مبنی بر فراخواندن سفیرانشان از دوحه مقامات دو کشور این بار از روزنامه‌نگاران و نویسندگان اماراتی و عربستانی خواستند تا به فعالیت خود در مطبوعات قطری ادامه ندهند.

بنا به نوشته این روزنامه در پی این درخواست شماری از نویسندگان عربستانی و اماراتی از ادامه فعالیت در روزنامه‌های قطری ممانعت کردند.

از سوی دیگر، روزنامه "رای الیوم" در خبری نوشت که عربستان ضمن تماس با سران کشورهای عربی از جمله کویت، اردن و الجزایر از مقامات این کشور خواسته تا هیچ گونه دخالتی برای میانجی‌گری در حل بحران به وجود آمده در روابط ریاض با دوحه نکنند.

این روزنامه در ادامه نوشت: دولت عربستان به هم‌پیمانان خود در اردن و کویت اعلام کرده که قطر از خطوط قرمز عبور کرده و سیاست‌های این کشور بر امنیت ملی و استراتژیک کشورهای خلیج فارس و عربستان تاثیر می‌گذارد.

بنا به نوشته روزنامه مذکور عربستان پیام‌های مشخصی را تحت عنوان "نسبت به هرگونه تلاش میانجی‌گرانه هشدار می‌دهیم" به اردن ارسال کرده و این پیام‌ها همزمان با سفر از پیش اعلام نشده جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا به شهر العقبه اردن که طی آن کری و پادشاه اردن درباره پرونده اختلاف کشورهای حوزه خلیج فارس با قطر گفتگو کردند، ارسال شد.

همچنین روزنامه رای الیوم نوشت که کویت برای از سرگیری تلاش‌های میانجی‌گرانه میان عربستان با قطر مصمم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها