کد خبر: ۲۱۰۰۵۵
زمان انتشار: ۱۸:۴۳     ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
مدیر شبکه یک سیما گفت: تلویزیون سال به سال نمایش فیلم‌های آمریکایی را کاهش می‌دهد بطوری که سال گذشته ۴۹ درصد از فیلم‌هایی که تلویزیون پخش کرد، ایرانی بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی به تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی این شبکه پرداخت.
 
بنابراین گزارش فرجی در این مراسم گفت: نوروز سال 93 را در شرایطی شروع می‌کنیم که از لحاظ مالی سال سختی بر ما گذشت و تلاش این بود که برنامه‌هایمان را حفظ کنیم و حتی کیفیت برخی برنامه‌ها را ارتقاء بدهیم . با وجود تمام مشکلات در روزهای پایانی سال نیز برنامه‌های جدیدی را آغاز کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: با توجه به این شرایط سخت تولید هیچکدام از سریال‌هایمان قطع نشد و در طول سال هم مجموعا چندان سریال خارجی پخش نکردیم و همه سریال‌هایمان جدید و غیر تکراری بود، هرچند هنوز به بسیاری از فیلم‌سازان بدهی داریم اما خدا را شکر سازندگان شرایط تلویزیون را درک می‌‌کنند و البته ما هم می‌دانیم که آنها چه شرایط سختی را سپری می‌کنند.
 
به گزارش فارس، فرجی در بخش دیگری از این مراسم، به تشریح ویژه برنامه‌های شبکه یک در نوروز 93 پرداخت و اظهار داشت: تا به حال حدود 10 درصد از تصویربرداری پایتخت 3 انجام شده و پخش این مجموعه در نوروز از 29 اسفند آغاز می‌شود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پخش سریال تا 12 فروردین به پایان می‌رسد تا با شهادت حضرت فاطمه تلاقی نداشته باشد.
 
همچنین 7 تله فیلم تولید کرده‌ایم که در ایام نوروز به روی آنتن می‌رود. مستندی هم درباره طبیعت تهیه شده که از مستندهای روز دنیا است.
 
همچنین برنامه نقطه اوج با موضوع ورزشی از جمله برنامه‌هایی است که برای نوروز تدارک دیده‌ایم و به افتخارات ورزشی ما در سال 92 می‌پردازد.
 
فرجی در ادامه سخنانش به فیلم‌هایی که به شبکه یک برای نوروز 93 تدارک دیده اشاره کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم فیلم‌های سینمایی خارجی درجه یک در تراز اول را برای پخش در نوروز تهیه کنیم که فیلم «دوازده سال بردگی»‌ از جمله آنهاست.
 
همچنین ما امسال برنامه سین مثل سریال را نداریم و بجای آن برنامه جُنگ‌گونه ما 14 نفر را داریم که به اقوام مختلف کشور می‌پردازد. در کنار این برنامه‌ها، برنامه‌های دیگری هم تدارک دیده شده است. هر روز نیز یک جزء قرآن به صورت زنده از مشهد مقدس پخش می‌کنیم. برنامه آفتاب شرقی نیز با بخش‌های متنوعی در نوروز پخش می‌شود. این برنامه گفت‌وگوهای ویژه‌ای با موضوع حضرت فاطمه(س) تدارک دیده است. برنامه‌های کوتاه 3 تا 4 دقیقه‌ای نیز به نام ارمغان تهیه شده که گفت‌وگو با علماست. برنامه‌های نوروز شبکه یک از ابتدا تا انتها نشانه‌هایی از فاطمه صدیقه(س) خواهند داشت.
 
مدیر شبکه یک سیما تصریح کرد: از همین امروز برنامه‌های شبکه یک متفاوت شده است. همچنین هفت سین را خواهیم داشت که حال و هوای نوروزی دارد. نمایش تصاویری از استان‌های مختلف کشور نیز آنتن شبکه یک را کمابیش نوروزی خواهد کرد.
 
فرجی همچنین درباره برنامه ویژه تحویل سال شبکه یک سیما، عنوان داشت: این برنامه از 24 ساعت قبل شروع می‌شود و تا 2 بامداد بعد از سال تحویل ادامه دارد. در این ویژه‌ برنامه سری به استان‌های کشور می‌زنیم تا شعار شبکه یک، شبکه هر ایرانی معنا پیدا کند. آقای اشکان خطیبی نیز به عنوان کارگردان مشغول کار است.
 
وی افزود: شبکه یک توجه ویژه‌ای نیز به سفر معنوی راهیان نور دارد و هر روز به طور مفصل گزارش‌های ویژه‌ای از جنوب کشور به روی آنتن می‌برد.
 
وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه امسال چه برنامه‌ریزی کرده‌اید تا ویژه برنامه تحویل سال مانند سال‌های پیش تکراری نشود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال هر شبکه ویژه‌برنامه متفاوتی دارد و اینطور نیست که همه شبکه‌ها برنامه‌هایشان مشابه هم باشد. تلاش شده در نوروز 93 میهمانان تکراری کمتر بیاوریم و برای هر میهمان از قبل سناریویی نوشته شده که بتواند لحظات جذابی را خلق کند. همچنین خانواده معظم شهدا، اندیشمندان و نخبگان کشور نیز در این ویژه‌برنامه جایگاه ویژه‌ای دارند.
 
فرجی با بیان اینکه حضور ذهن برای میزان بودجه برنامه تحویل سال ندارد، عنوان داشت: ما معروفیم که در شبکه یک پول زیادی نمی‌دهیم، چون این موضوع در شأن رسانه ملی نیست، عموما هنرمندان ارتباط بسیار خوبی با شبکه یک دارند و ما در برنامه سین مثل سریال حتی یک ریال به هیچکس پرداخت نکرده‌ایم.
 
مدیر شبکه یک سیما همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تلویزیون از یک سو اعلام می‌کند که جشنواره اسکار خوب نیست و آن را مزمت می‌کند پس چرا فیلم‌های اسکاری را در جدول پخش خود قرار می‌دهد و به آن افتخار می‌کند، گفت: من منظورم افتخار نبود. همانطور که می‌دانید، اسکار فیلم‌های غیر آمریکایی کاملا سیاسی است و مطابق با اهدافی اهدا می‌شود اما در فیلم‌های آمریکایی اهداف سیاسی کمتر است فیلم «12 سال بردگی» هم فیلم خوبی است و با اهداف ما همخوانی دارد. ما سال به سال نمایش فیلم‌های آمریکایی را کاهش می‌دهیم، سال گذشته 49 درصد از فیلم‌هایی که از تلویزیون پخش شد، ایرانی بود و بقیه متعلق به کشورهایی از جمله آمریکا بود. در حالی که چند سال پیش وقتی من مدیر شبکه دو بودم 80 درصد فیلم‌ها خارجی و حدود 20 درصد آنها ایرانی بود.
 
وی درباره توقف پخش برنامه سین مثل سریال، گفت: احساس کردیم که این برنامه تکراری شده و ترجیح دادیم برنامه جدیدی جایگزین کنیم، ضمن اینکه پخش برنامه امروز هنوز تمام نشده در سال آینده نیز ادامه دارد.
 
فرجی در پایان این نشست درباره پخش برنامه‌های اسپانسری‌محور گفت: چاره‌ای وجود ندارد، راه تأمین معیشت شبکه برنامه‌های مشارکتی است. خودمان هم خیلی علاقمند نیستیم اما چاره‌ای نداریم. اسپانسر که می‌آید خیلی به تبلیغ غیرمستقیم و هنری اعتنایی ندارد و کمتر تبلیغات غیر مستقیم را قبول می‌کند، اسپانسران معمولا علاقمند به تبلیغ مستقیم هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها