کد خبر: ۲۰۹۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۰۱ مهر ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين 'كاظم صديقي' در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران كه در محل دانشگاه تهران برگزار شده بود، با بيان اين مطلب گفت: اولين اجلاس بيداري اسلامي در تهران ابتكار مهمي از سوي ولايت، نظام و كشور ايران بود كه بعد از انقلاب اسلامي در منطقه، مهم ترين و حساس ترين مساله محسوب مي شود.

وي شركت كنندگان در اين اجلاس را 'عصاره' شخصيت هاي تاثير گذار و مطرح در كشورهاي اسلامي توصيف كرد و افزود: قله عظمت و زيبايي اين اجلاس منشوري بود كه رهبر معظم انقلاب اسلامي با امداد غيبي، تجارب عيني و مطالعات گسترده اي كه دارند، در افتتاحيه اين اجلاس بيان كردند و جا دارد كه در متون درسي تدريس شود.

حجت الاسلام صديقي بيان هويت انقلاب ها و قيام ها كه متاثر از انقلاب اسلامي در ايران بود، آسيب ها و تهديدات آنها و پيشنهادات و توصيه ها را سه فراز مهم بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجلاس بيداري اسلامي دانست و گفت: مردم منطقه مسلمان هستند و عنوان قيام هاي اخير آنها نه عربي بوده و نه متاثر از جنگ اعراب با رژيم صهيونيستي.

خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه اين انقلاب ها نه متعلق به حزب خاصي بوده و نه كودتايي هستند، اظهار داشت: اين انقلاب ها جنگ عدل و ظلم، ديكتاتوري و آزادي خواهي و نور و ظلمت بود.

وي متن اين انقلاب ها و قيام ها را مردم مسلمان در كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا دانست و افزود: مردم مسلمان منطقه با حضور در صحنه جهاد و شهادت، مبارزه با استكبار و شجاعت در برابر توپ و تانك را در عمل نشان دادند.

حجت الاسلام صديقي علت ماندگاري و ثبات انقلاب اسلامي و نظام را ناشي از حضور مردم در صحنه خواند و گفت: انقلاب اسلامي در ايران حاصل خون شهداست و با تغيير مسوولان مسايل عوض نمي شود كه اين موضوع جرياني سيال و ادامه دار است.

خطيب نماز جمعه تهران احياي عزت و كرامت اسلامي و ملي مردم در كشورهاي منطقه را كه توسط آمريكا و متحدان غربي آن پايمال شده است را دليل ديگر انقلاب ها و قيام هاي اخير در منطقه دانشت و اظهار داشت: مسلمانان در كشورهاي اسلامي سال ها تحقير و زير پاي بيگانگان ذليل شده بودند، حالا فرصت پيدا كرده اند تا اين ذلت را به عزت تبديل كنند.

وي با بيان اينكه مردم بعد از نماز جمعه در اين كشورها و با شعارهاي اسلامي دست به قيام و انقلاب زده اند، تصريح كرد: مردم منطقه بدنبال الگويي اسلامي هستند كه ضامن آخرت آنها نيز باشد.

حجت الاسلام صديقي مقابله با استكبار جهاني و در راس آن آمريكا و صهيونيسم بين الملل را از ديگر اهداف قيام ها و انقلاب هاي اخير در منطقه دانست و تاكيد كرد: محو رژيم صهيونيستي جزء آرمان هاي ملت هاي به پا خواسته در منطقه است.

** دفاع مقدس تضمين كننده استمرار و بقاي انقلاب اسلامي در كشور شد

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و سالگرد آغاز هشت سال جنگ تحميلي اظهار داشت: دفاع مقدس تضمين كننده استمرار و بقاي انقلاب اسلامي در كشور شد.

وي هشت سال جنگ تحميلي رژيم بعث عراق عليه نظام اسلامي در ايران را 'نعمت' توصيف كرد و افزود: اين هشت سال دشمن را مايوس و ملت ما را به خداي متعال متكي كرد و باعث شد تا دنيا بداند اگر استقامت باشد، خون بر شمشير پيروز است.

حجت الاسلام صديقي دفاع مقدس را افتخاري دانست كه براي نظام و رزمندگان اسلام در تاريخ ثبت شد و گفت: استقامت و پايداري هشت ساله ملت ايران در برابر شرق و غرب كارآمدي نظام ولايت فقيه را نشان داد و پيروزي را به نام خود ثبت كرد.

خطيب نماز جمعه تهران افزود: امروز نسل هاي جواني كه جبهه هاي حق عليه باطل را نديده اند، در نهايت اخلاص در حوزه هاي مختلف در خدمت نظام هستند.

وي با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد در حوزه ها، دانشگاه ها و مدارس اظهار داشت: نظام وظيفه اي سنگين براي تربيت جوانان دارد و مبادا بچه اي متدين قدم در دانشگاه ها بگذارد و بي قيد بيرون بيايد.

حجت الاسلام صديقي با بيان اينكه بايد كار را به جوانان واگذار كرد، تصريح كرد: دانشجويان جوان، مومن و عاشق نظام انتظار دارند تا به صحنه آورده شوند و بايد با برنامه ريزي جلوي انحرافات، مفاسد و جنگ نرم را بگيريم.

** غوغا سالاري در جريان اختلاس محكوم است

امام جمعه موقت تهران اختلاس اخير در يكي از بانك هاي كشور را موضوعي تلخ توصيف كرد كه در خور نظام اسلامي نيست و گفت: غوغا سالاري در رابطه با اين موضوع محكوم است و اسلامي نيز نيست.

وي اين اختلاس را در خور مردمي كه با فداكاري 32 سال است در پشت سر نظام اسلامي قرار دارند، ندانست و اظهار داشت: مردم از خدمتگزاران توقع نظارت دارند و بايد با ايجاد سيستم هايي از وقوع آنها جلوگيري كرد.

حجت الاسلام صديقي خاطرنشان كرد: حال كه رييس قوه قضاييه، دادستان كل كشور را با ابلاغ ويژه در رابطه با اين اختلاس مامور كرده اند و قول قاطعيت در برخورد را داده اند، از دادستان محترم مي خواهيم با پيگيري دقيق و شناسايي ابعاد، مردم را در جريان قدم به قدم اين موضوع قرار دهند.

خطيب نماز جمعه تهران در اين رابطه افزود: از دادستان كل كشور مي خواهيم هر زماني قضيه محرز شد، با سرعت معقول قضايي، كارشناسي و ارزيابي مسائل و بدون اقدامات احساسي، با مجرمين در هر درجه و مقامي كه باشند، با قاطعيت برخورد كند.

وي با بيان اينكه دنياي استكبار اختلاس اخير را مستمسكي براي تبليغ عليه نظام اسلامي قرار داده است، اظهار داشت: مطمئنا فساد مهار مي شود و مفسدين نيز شناسايي خواهند شد. كاركنان مراكز اقتصادي اعضا خانواده هاي خود ما بوده و مانند پاره هاي تن ما هستند ولي اعضاي فاسد را قطع خواهيم كرد.

** آمريكا بايد پاسخگوي ترور رباني باشد

خطيب نماز جمعه تهران در بخش ديگري از خطبه دوم نماز جمعه اين هفته با اشاره به ترور 'برهان الدين رباني' رييس جمهور پيشين افغانستان در خانه اش در كابل اظهار داشت: بدليل آنكه افغانستان در اشغال نيروهاي آمريكايي است و خانه برهان الدين رباني نيز در منطقه امن كابل قرار داشت و تامين امنيت آن برعهده آمريكايي ها بود، آنها بايد در برابر اين ترور پاسخگو باشند.

وي تصريح كرد: برهان الدين رباني از اركان مردم افغانستان و مخالف اشغالگري در اين كشور بود.

وي تصريح كرد: مردم افغانستان نيز ضمن حق شناسي از برهان الدين رباني از اين ترور اعلام انزجار كردند و كشور ما و چندين كشور ديگر نيز اين اقدام تروريستي را محكوم كردند.

** امام صادق(ع) علوم اسلامي را نظام‌مند كرد

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي اول نماز جمعه اين هفته تهران، فرا رسيدن روز شهادت امام جعفر صادق (ع) امام ششم شيعيان جهان را تسليت گفت و از آن حضرت به عنوان پرچمدار انقلاب فرهنگي و بنيانگذار حوزه هاي علميه، علوم دانشگاهي ياد كرد.

حجت الاسلام صديقي يادآور شد: امام صادق (ع) در طول حيات خود علوم اسلامي اعم از علوم غريبه، معارف ديني، عرفان اسلامي، خودشناسي و تفسير را به اوج رساند.

وي يكي از ويژگي‌هاي آن حضرت را نظام مند كردن اسلام در قالب اخلاق، سياست، فرهنگ و اقتصاد اسلامي بيان كرد و اظهار داشت: تا پيش از امام صادق (ع) مسلمانان فاقد يك دين نظام‌ مند و منسجم بودند اما آن حضرت مباني ديني را در قالبي نظام‌ مند مطرح كرد.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه موضوع ادعاي برخي افراد مبني بر داشتن ارتباط با امام زمان (عج) را مورد اشاره قرار داد و گفت: كساني كه مدعي تشرف به امام زمان (عج) هستند، افرادي واقع‌بين نيستند بلكه افرادي مريد باز و بي‌هويتي هستند كه مي‌خواهند خود را در نزد مردم بزرگ نشان دهند.

صديقي با بيان اينكه اين افراد از طرح اينگونه مساله مقاصد شومي را دنبال مي‌كنند، افزود: گاهي برخي اشخاص تخيل و توهمات خود را واقعيت تلقي و آن را به مردم منعكس مي‌كنند.

وي يادآور شد: از زمان آغاز غيبت كبراي آن حضرت تاكنون افراد قديس، ملكوتي، زاهد و شهرت گريزي از جمله مقدس اردبيلي، علامه حلي و سيد بحرالعلوم با امام زمان (عج) در ارتباط بودند كه همه آنان اين حقايق را از ديگران كتمان مي كردند زيرا نيازي به عوامفريبي نداشتند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه راه‌هاي رسيدن به حقيقت نماز را مورد اشاره قرار داد و گفت: يكي از مسايلي كه نمازگزار براي رسيدن به اسرار نماز بايد آن را رعايت كند 'حيا' است.

صديقي اقامه نماز را يك كرامت از جانب خداوند متعال نسبت به بندگان توصيف كرد و افزود: حيا سبب مي‌شود كه نمازگزار از سر بندگي نماز را اقامه كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها