کد خبر: ۲۰۹۹۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
ستاره کاراته استان قم در تلاش برای کسب نخستین مدال خود از مسابقات برون‌مرزی سال 2014 راهی رقابت‏‌‏های لیگ جهانی کاراته شد.
فارس از قم، تیم ملی کاراته در حالی راهی رقابت‏‌‏های لیگ جهانی کاراته شد که این پیکارها از امروز به میزبانی کشور هلند و با شرکت برترین‏‌‏های کاراته دنیا که در رنکینگ فدراسیون جهانی دارای رتبه هستند، برگزار می‏‌‏شود.

تیم ملی برای حضور در رقابت‏‌‏های لیگ جهانی کاراته با ترکیب 2 نفره متشکل از امیر مهدی‏‌‏زاده و سامان حیدری عازم آلمری هلند شد؛ در حالی که پیش از این قرار بود 2 قهرمان دیگر نیز در این مسابقات به تیم ملی ملحق شوند که البته این اتفاق رخ نداد.

سعید احمدی دارنده مدال نقره جهانی پیش از اعزام به بازی‏‌‏ها از ناحیه انگشت دست دچار مصدومیت شد و ذبیح‏‌‏الله پورشیب که مدال طلای بازی‏‌‏های آسیایی را در اختیار دارد به دلیل عدم توافق اسپانسر مالی با فدراسیون کاراته نتوانست تیم ملی را در این رقابت‏‌‏ها همراهی کند.

امیر مهدی‏‌‏زاده ستاره کاراته استان قم که دارنده مدال طلای رقابت‏‌‏های کاراته قهرمانی جهان در سال 2012 در کشور فرانسه است بعد از اینکه در ترکیب تیم کاراته آذرخودرو نوین قم در مسابقات سوپر لیگ کاراته باشگاه‏‌‏های کشور درخشید، با تیم ملی در اوج آمادگی راهی این رقابت‏‌‏ها شد.

بازی‏‌‏های کاراته لیگ جهانی با حضور چهره‏‌‏های سرشناس کاراته دنیا در حالی طی روزهای شنبه و یکشنبه این هفته برگزار می‏‌‏شود که کشور هلند از شرکت‏‌‏کنندگان در این رقابت‏‌‏ها میزبانی می‏‌‏کند و امیر مهدی‏‌‏زاده در صورت کسب مدال از این پیکارها برای دومین بار موفق به قرار گرفتن بر روی سکوی نفرات برتر مسابقات لیگ جهانی کاراته می‏‌‏شود چون این کاراته‏‌‏کای سرشناس در سال 2012 نیز در یکی از مراحل لیگ جهانی کاراته در کشور ترکیه مدال گرفته بود.

این در حالی است که تیم 2 نفره ایران با هزینه شخصی به شهر آلمری هلند اعزام شده است جایی که 50 تیم از سراسر دنیا در رقابت‏‌‏های لیگ جهانی با تمام نفرات اصلی خود حضور دارند و یکی از نکات جالب توجه در حاشیه برگزاری این رقابت‏‌‏ها این است که در این کشور، هلندی‏‌‏ها امیر مهدی‏‌‏زاده ستاره کاراته قم را به خوبی می‏‌‏شناسند و از حضور وی در کشورشان به شدت ابراز خوشحالی کرده‏‌‏اند به طوری‌که در اطراف هتل تا محل برگزاری مسابقات عکس‏‌‏های مهدی‏‌‏زاده نصب شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها