کد خبر: ۲۰۹۳۰۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: هنوز هیچ نرخی برای قیمت گاز در فاز دوم هدفمندی یارانه ها مشخص نشده و هر قیمتی را که دولت به شرکت ملی گاز اعلام کند، همان را اعمال خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه 598، حمیدرضا عراقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص تحویل گاز از فاز ۱۲ پارس جنوبی، اظهار داشت: هنوز گاز این فاز به شبکه سراسری تزریق نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل کمبود گاز در کشور نداریم، افزود: البته تصور می کنم در آینده نزدیک تزریق گاز فاز ۱۲ به شبکه سراسری انجام شود.

وی همچنین در خصوص افزایش قیمت گاز در فاز دوم هدفمندی، اظهار داشت: ما فقط مجری هستیم و هر زمان که دولت در خصوص قیمت گاز تصمیم گیری کرد، آن را در قبوض اعمال خواهیم کرد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت هفته گذشته درگفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب گاز شیرین واحد اول فاز ۱۲پارس جنوبی به شبکه سراسری تزریق می شود، گفت: برداشت و شیرین سازی گاز فاز ۱۲ پارس جنوبی در مرحله آزمایشی قرار دارد.

رکن الدین جوادی، اظهار داشت: گاز ترش تولیدی فاز ۱۲ میدان پارس جنوبی با راه اندازی واحد (ترین) یک این فاز به پالایشگاه منتقل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت، افزود: با تکمیل مراحل راه اندازی، گاز شیرین سازی شده در پالایشگاه فاز ۱۲ به شبکه سراسری انتقال گاز تزریق می شود.

وی اضافه کرد: این برداشت و شیرین سازی در مرحله آزمایشی قرار دارد و طبق برنامه ریزی انجام شده، قرار است که برداشت از فاز ۱۲ پارس جنوبی تا پایان سال به پایداری برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها