کد خبر: ۲۰۹۲۰۱
زمان انتشار: ۲۰:۳۸     ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
سخنان سخيف و موهن يك عنصر فعال فتنه كه چند روز پيش در شهر همدان بيان شد، بار ديگر روزهاي سياه و ساختار شكني ها و تندروي هاي، افراطيون در زمان حاكميت دولت اصلاحات را به اذهان متبادر كرد. اما با اين تفاوت كه اين بار چنين سخناني در زمان دولتي بيان شد كه با شعار و ادعاي اعتدال و با انتقاد از همين گونه اقدامات ساختارشكنانه، روي كار آمده است. به همين دليل اين گونه اقدامات افراطي در دولت مدعي اعتدال پيام هاي متفاوتي را به جامعه منتقل مي كند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در شرايط فعلي دولت يازدهم بايد پاسخ گو باشد كه چگونه مي توان مدعي اعتدال گرايي بود و در عين حال در طول فقط همين چند ماه عمر دولت، شاهد چندين نمونه اقدامات هتاكانه و ساختارشكنانه از سوي افراطيون و اصحاب فتنه هم باشيم؟ هتاكي هايي كه اتفاقا رسانه هاي فتنه نيز آشكارا آن را ماحصل فضاي به وجود آمده بعد از دولت يازدهم عنوان مي كنند.

آيا اگر برخلاف شعارهايي كه روحاني در فرايند مبارزات انتخاباتي بيان كرد و از اعتدال و قانون گرايي سخن گفت، افراد و چهره هاي بدنام و آلوده در فتنه را در دولت جاي نمي داد، امروز باز هم شاهد اين گونه هتاكي ها بوديم؟ آيا اگر دولت يازدهم به معناي واقعي اعتدال را پيشه خود قرار مي داد و از بكارگيري عناصر افراطي و كساني كه سابقه ي آن ها هيچ نسبتي با اعتدال ندارد در موقعيت هاي حساس در دولت اجتناب مي كرد و نيروهاي انقلابي و متعهد را به بهانه ي اينكه متعلق به جناح دولت نيستند، قلع و قمع نمي كرد، باز هم شاهد چنين اقداماتي بوديم؟ بدون ترديد جواب همه اين سئوالات منفي است. چرا كه گستاخي بي شرمانه اصحاب و عوامل فتنه در لايه هاي مختلف؛ چه در سطح كلان و اربابان فتنه مانند آمريكا و اسرائيل و چه در سطح سران داخلي فتنه مانند برخي چهره هاي معلوم الحال و چه در سطح پادوهايي فتنه مانند فرد هتاك در همدان و چه در سطح روزنامه هاي زنجيره اي و ديگر رسانه هاي فتنه؛ همگي موضع گيري ها و گستاخي هاي اخير خود را مديون دولت يازدهم مي دانند و به وضوح اعلام مي كنند كه بستري كه دولت يازدهم براي آن ها به وجود آورده است موجب شده است تا به اين راحتي فضاي بروز و ظهور داشته باشند. لذا رئيس جمهور و مسئولان دولت بايد بدانند كه بيان اين اينگونه سخنان از سوي چهره هاي افراطي و آلوده در فتنه، بيشترين هزينه را براي دولت در پي خواهد داشت و اين افراد اين مواضع را به پشتيباني دولت يازدهم بيان مي كنند.
 
آقاي رئيس جمهور بايد بداند كه دست هايي كه در فتنه سال 88 آلوده اند -كه اتفاقا آقاي روحاني هم بارها آن ها را مورد انتقاد قرار داده است- در حال حاضر دولت جديد را بستري براي شروع ديگرباره ي آن جنايت هاي خود مي پندارند و اگر تاكنون هم بيشتر از اين هتاكي و گستاخي نكرده اند نه به خاطر اينكه مشي آن ها اين گونه نيست، بلكه به دليل آماده نبودن و نپذيرفتن اين افراد توسط فضاي اجتماعي است. لذا در شرايط كنوني نيز اين گونه سخنان كه در همدان بيان شد، با هدف حساسيت سنجي افكار عمومي براي اقدامات و تحرك هاي بعدي اصحاب و جريان فتنه است. به طوري كه اين گروه در پي آن هستند تا با تكيه بر دولت يازدهم و به بركت چهره هاي آلوده و "افراطي" كه در دولت "اعتدال" جاي گرفته اند! بار ديگر فضا را براي هتاكي ها و ساختار شكني هاي خود آماده كنند و البته واضح است كه طراحي هايي كه عوامل فتنه 88 و گروه ها و رسانه هاي افراطيون براي دولت يازدهم در دستور كار دارند در همين يك مورد مذكور خلاصه نمي شود و اين جريان قبح شكني هاي ديگري را نيز در دستور كار دارد كه دولت جديد را فضاي مناسبي براي بروز آن ها مي داند.
 
با اين همه، چيزي كه واضح است اين كه هر چند به زعم عناصر فتنه روي كار آمدن دولت يازدهم فضا را براي احياي دوباره آن ها به وجود آورده است، اما هم فتنه گران و هم به ويژه دولت يازدهم بايد بدانند كه امروز فضاي اجتماعي متفاوت از دوران دوم خرداد است و ديگر به هيچ وجه پذيراي چنين اقدامات و ساختارشكني هايي نمي باشد و واكنش هاي مختلفي كه همين مدت از سوي اقشار مختلف مردم در قبال اين اتفاق صورت گرفته است خود بيانگر پيام هاي معناداري هم براي فتنه گران و هم براي دولت جديد است. لذا در شرايط فعلي بهترين اقدام از سوي دولت اين است كه به تبعيت از افكار عمومي راه خود را به طور عملي از اين عناصر جدا كند و حال كه يك عنصر بدنام به خود اجازه داده است، اين چنين آرمان هاي نظام و مردم را مورد هتك قرار دهد، موضع گيري قاطعانه رئيس جمهور نسبت به اين گونه سخنان سخيف و موهن، كمترين اقدام و انتظار از آقاي روحاني است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها