کد خبر: ۲۰۹۰۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: فدراسيون فوتبال نبايد تسليم کي‌روش باشد و به او حق دخالت بدهد.

امير حاج‌رضايي کارشناس و مدرس فوتبال با حضور در استوديو برنامه گفتگوي ويژه خبري شبکه جام جم درباره بازي تيم ملي فوتبال ايران با کويت و بازي‌هاي تدارکاتي تيم ملي در راه جام جهاني به بحث و گفت و گو پرداخت.

به گزارش فارس، وي در ابتداي صحبت‌هاي خود گفت: کي‌روش تصميم گرفت در بازي با کويت از بازيکنان جواني که در مرحله مقدماتي جام جهاني فرصت کمتري براي بازي پيدا کردن استفاده کند. او همچنين در بازي‌هاي تدارکاتي مي‌تواند ضمن بالا بردن اعتماد به نفس بازيکنان جوان استخوان بندي تيم ملي بشناسد و براي تکميل ليست 23 نفره خود به چنين مسابقاتي نياز دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بخشي از جواناني که مي توانند براي حضور در جام ملتهاي آسيا 2015 استراليا براي تيم ملي مفيد باشند در اين مسابقات به ميدان مي روند زيرا بعد از جام جهاني خيلي از بازيکنان به علت افزايش سن از تيم ملي کنار خواهند رفت و اين يک نوع آينده نگري است. اي کاش فرصت‌ها از بين نمي رفت و جوانان محک بيشتري مي خوردند و مي توانستند نسل آينده ما را روشن کنند و دست مربيان را باز بگذارند.

حاج رضايي در ادامه صحبت هاي خود گفت: تعداد بازيکناني که مي‌توانند از بين جوانان در ليست 23 نفره جام جهاني قرار بگيرند کم است زيرا کي روش به بازيکنان با تجربه اعتقاد دارد و اين اعتقاد مبتني بر منطق فوتبال است. جام جهاني جاي تجربه اندوزي نيست. ممکن است ما از نظر ساختاري و تشکيلات در جام جهاني درس ها و تجربه هايي کسب کنيم اما در درون زمين نمي شود تجربه کسب کرد. استخوان بندي تيم آقاي کي روش کاملا مشخص است و علاقه مندي ايشان به بازيکنان مهاجر زياد است. بنابراين فقط چند نفر از بازيکنان جوان مي توانند در ليست 23 نفره تيم ملي جاي بگيرند و تيم ملي را در راه جام جهاني همراهي کنند.

وي در خصوص عملکرد بازيکنان ما در ليگ ايران نيز گفت: کي‌روش معتقد است سطح ليگ‌هاي داخل کشور پايين است بنابراين از بازيکناني که در ليگ‌هاي خارجي بازي مي کنند استفاده مي‌کند. کي‌روش اعتقاد دارد 6 ماه تمرين يک بازيکن در خارج از کشور معادل سه سال تمرين او در داخل است.

وي افزود: من به انتخاب‌هاي آقاي کي روش به صورت نسبي نگاه مي‌کنم، در بعضي از پست‌ها ما بازيکناني داريم که از بازيکنان مهاجر بهترند و ما مي‌توانيم به کي‌روش انتقاد کنيم مثل خسرو حيدري که از بيت آشور بهتر است. اما در بعضي از پست‌ها هم هيچ جايگزيني نداريم و تصميم کي روش قابل احترام است مثل دژاگه.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص جايگاه کي‌روش نيز گفت: در نيمکت تيم ملي خطرناک‌ترين پست متعلق به سرمربي است و او بيشتر از هر فرد ديگري نگران تيم و نتايجي است که مي گيرد اما در نهايت هر مربي بزرگي يک جايي از صحنه حذف مي‌شود. نوع برنامه هايي که کادر فني به رهبري آقاي کي روش تنظيم کرده و تمرينات فشرده و اکونوميک مي تواند در آماده سازي تيم ملي موثر باشد و سطح تيم را بالا ببرد اما هيچ مربي در ظرف صد روز نمي تواند انقلاب کند. آقاي کي روش در حال ايجاد تغييرات تدريجي است و ما زمان و فرصتهاي زيادي را از دست داده ايم و اردوهايي بسياري لغو شد و اين ناشي از ناتواني فوتبال ماست.

امير حاج‌رضايي در ادامه اين گفت و گو تاکيد کرد: تيم ملي 300 هزار دلار مي‌خواست تا اردوي پرتغال را برپا کند که نشد اين در حالي بود که ما 850 هزار دلار فقط براي گرفتن يک بازيکن به تيم عربي پرداخت کرديم و اين يک تناقض است، ما 350 هزار دلار براي يک جمع 40 نفره نداريم اما 850 هزار دلار براي يک بازيکن مي‌پردازيم!بنابراين اين موضوع ناشي از ناتواني متوليان فوتبال ايران است.

مدرس فوتبال کشورمان ادامه داد: ما بايد واقعيت‌ها را به مردم منتقل کنيم. فوتبال ما در کلاس جهاني جايگاهي ندارد اما ما اميد داريم در اين 100 روز بازيکنان خوب کار کنند و بازي‌هاي تدارکاتي به ما کمک کند تا تيم ما فارغ از هر نتيجه‌اي شجاعانه و آبرومندانه در جام جهاني بجنگد. البته بازيکنان ما خسته هستند بنابراين بايد بازي‌هاي تدارکاتي را از بازيهاي آسان شروع کنيم، زيرا بازي‌هاي آسان نمي توانند به ما آسيب بزنند اما يک خط مستقيم هم براي فوتبال ما خوب نيست. حريفاني که انتخاب مي‌کنيم بايد هر چه رو به جلو مي رويم قوي تر باشند و نبايد در يک عرض قرار داشته باشند. و فوتبال ما بايد حرکت سينوسي داشته باشد. اگر کي روش مانع برگزاري بازيهاي دوستانه با تيم هاي قوي تر باشد مي توان به او نقد کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: حتي به بهترين و بزرگترين سرمربيان دنيا هم مي‌توان نقد کرد. اسم بزرگ آنها نبايد مانع اين شود که نتوان به حريم آنها نزديک شد. ما بايد محترمانه و منصفانه نقد کنيم. فوتبال ما نمي‌تواند از دانش کيژروش استفاده کند و در مقابل اختيارات زيادي به او داده است. فدراسيون فوتبال در ابتداي عقد قرارداد با کي روش هيچ چارچوبي را تعريف نکرده است . فدراسيون فوتبال مطابق خواست کي روش تعداد تيمهاي حاضر در ليگ را کم کرد و مطابق ميل او به تعطيل شدن ليگ رضايت داد. فدراسيون فوتبال نبايد تسليم سرمربي باشد مسئوليت هاي فدراسيون و سرمربي کاملا مجزاست و حق دخالت را نبايد بدهند. کي روش زماني مي تواند قراردادش را تمديد کند که ما فدراسيون مستحکم و مستقلي داشته باشيم تا بتواند از وجود اين مربي استفاده کند.

حاج رضايي درباره تعطيلي 5 هفته‌اي ليگ در انتهاي فصل گفت: ما چهار تيم در ليگ قهرمانان آسيا داريم در حالي که اين تعطيلات به 12 تيم ديگر ضربه مي‌زند و انگيزه آنها را از بين مي‌برد. در هيچ جاي دنيا ما چنين چيزي نمي‌بينيم و اين از بدعت‌هاي ماست. البته اردوهاي درازمدت به خصوص در کشورهاي شرقي منسوخ شده است زيرا ما انسانهاي عاطفي هستيم و بازيکنان نگران خانواده‌هايشان مي‌شوند حتي اگر اين اردوها در بهترين کشورهاي دنيا باشد، بازيکنان از نظر رواني لطمه مي‌خورند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره هم‌گروهاي ايران در جام جهاني گفت سطح فوتبال ما از همگروه‌هايمان پايين‌تر است. اگر تيم ملي ما بتواند اين سطح را جابجا کند شاهکار کرده است و اميدواريم ملي‌پوشان اين خوشي را در خرداد ماه به مردم بدهند. بوسني و هرزگوين، نيجريه و آرژانتين تيمهايي سازمان يافته هستند. نيجريه چندين بار به دور يک‌هشتم صعود کرده و چندين بار قهرمان جام ملتهاي آفريقا شده. بوسني هم بازيکنان بسيار بزرگي دارد.

وي در پاسخ به اين سوال که کدام تيم ما در جام جهاني بهتر بود گفت: از اين چهار جام جهاني به نظر من تيم ملي ايران در جام جهاني 1998 تيم فوق‌العاده‌اي بود و نسبت به دوره‌هاي ديگر تيم بهتري بود.

حاج رضايي در پايان صحبت‌هايش گفت: آقاي کي‌روش احاطه به زبان فوتبال دارد اما يک وحدت ملي براي حمايت از تيم ملي لازم است. فوتبال غيرممکن‌ها را ممکن کرده است و اميدواريم ملي‌پوشان در جام جهاني برزيل مردم را شاد کنند.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها