به گزارش پایگاه 598 ، روزنامه کیهان در یادداشتی به قلم یک تهیه کننده برنامه کودک تلویزیون و در
نقد پخش تبلیغ مواد خوراکی در برنامه های کودک سیما نوشت: مجریان سرشناس
کودک تلویزیون به خوبی در حال کسب درآمدهای هنگفت از اجراهای صحنهای خارج
از فضای تلویزیون هستند.
اما آنتن تلویزیون باید پاک تر و منزه تر
از این باشد که از علایق کودکان به نفع کسب درآمد و تولید برنامه به هر
قیمتی از یکسو و از سوی دیگر خالی کردن انبارهای کارخانهها و فروش محصولات
جدیدشان، بهره برده شود.
مگر این کودکان چه گناهی کرده اند که
صادقانه و بی هیچ شرط و قراردادی حرف ها و رفتارهای عموها و خاله های محبوب
تلویزیونی شان را قبول کرده و تاثیر می پذیرند. یادش بخیر قبلا به ما
گوشزد می کردند که برای آموزش های فرهنگی و صحبت درباره مهارت های زندگی به
هیچ وجه برای کودکان مستقیم گویی نکنید!
جالب اینکه این حرف
درباره موضوعات عادی و عمومی برنامه ها بود ولی همان اساتید، کارشناسان و
دوستان دلسوز الان کجا هستند که بیایند و ببینند عموجان ها و خاله جان های
ما با چه روی گشاده و به دور از هیچ خجالتی بسته های خوراکی را با هیاهو و
داد و فریاد همچون دوره گردهای دست فروش تبلیغ می کنند؟!