کد خبر: ۲۰۸۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از ايسنا، رئيس جمهور آمريكا حادثه انفجار بمب در شهر آنكاراي تركيه را در نشستي كه با نخست وزير تركيه در شهر نيويورك داشت، محكوم كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل در شهر نيويورك با رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه، در روزي كه انفجار بمب در شركت آنكارا كشته شدن سه تن و زخمي شدن دست كم 15 نفر را در پي داشت، ديدار كرد.

اوباما به نخست وزير تركيه به خاطر كشته شدن افراد در انفجار در شهر آنكارا تسليت گفت و افزود: اين حمله به ما گوشزد مي‌كند كه تروريسم در بسياري از نقاط جهان وجود دارد.

ادريس نعيم شاهين، وزير كشور تركيه به تلويزيون اين كشور گفت كه در اثر انفجار بمب در شهر آنكارا سه نفر كشته و 15 تن زخمي شدند.

وزير كشور تركيه اذعان داشت كه به احتمال زياد اين انفجار يك حمله تروريستي بوده است.

با وجود اين پيشتر اردوغان بر خودداري از شتاب در قضاوت تاكيد كرده و گفته بود كه اطلاعاتي وجود ندارد كه نشان دهد اين حادثه يك حمله تروريستي بوده است.

باراك اوباما همچنين تركيه را به عنوان يك متحد ناتو و دوست بزرگ و شريك در زمينه مسائل مربوط به ناتو ستايش كرد و از اردوغان به خاطر همكاري‌هاي تركيه در افغانستان تشكر كرد.

از سوي ديگر باراك اوباما و رجب طيب اردوغان درباره لزوم افزايش فشار بر دولت بشار اسد در سوريه و كمك به مخالفان دولت در اين كشور به مذاكره پرداختند.

اردوغان و اوباما هم‌چنين به رغم آنكه واشنگتن، آنكارا را براي كاهش دادن تنش‌هايش با اسرائيل تحت فشار قرار داده، به تبادل نظر در زمينه مبارزه با تروريسم و سياست‌گذاري در خاورميانه پرداختند.

بن رودس، معاون مشاور امنيت ملي كاخ سفيد نيز اظهار كرد باراك اوباما در ديدار با بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي طي امروز (چهارشنبه) همين اظهارات را مطرح خواهد كرد.

به گفته رودس، اوباما و اردوغان در رابطه با سوريه توافق كردند تا در زمينه افزايش فشار بر حكومت بشار اسد به مشورت در زمينه اقدامات بيشتر نظير تحريم‌ها، فشار سياسي و ديگر تدابير بپردازند.

نخست وزير تركيه گفت: آمريكا و تركيه بايد به همكاري با يكديگر در زمينه برنامه‌ريزي و به كارگيري تكنولوژي بپردازند تا ما بتوانيم اقدامات بيشتري براي مبارزه با تروريسم انجام دهيم.

تركيه با آمريكا در حال مذاكره است تا ميزبان يك پايگاه هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا باشد كه اكنون در عراق مستقر هستند.

گزارش شده كه تركيه تمايل دارد عمليات‌هاي شناسايي هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا عليه جدايي طلبان كرد مستقر در عراق صورت پذيرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها