کد خبر: ۲۰۸۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

به گزارش پایگاه 598، علیرغم امضای توافقنامه سازمان امور مالیاتی با 5 عضو اتحادیه پارچه‌فروشان، برخی اعضای این صنف روز گذشته بار دیگر مغازه‌های خود را در اعتراض به اجرای قانون مالیات‌ بر ارزش افزوده تعطیل کردند.

به گزارش فارس، برخی پارچه فروشان از روز گذشته و برای دومین بار مغازه‌های خود را تعطیل کردند. اولین بار قبل از ماه رمضان آغاز و تا هفته گذشته ادامه یافت و دیروز دوباره این صنف دست به تعطیلی راسته خود در بازار تهران کرد،هر چند که اعتصاب قبلی هم چندان شباهتی به یک اعتصاب واقعی نداشت و تعدادی از مغازه‌ها به صورت کاملا باز و برخی دیگر نیمه باز به فعالیت خود ادامه می‌دادند.
 
همه این اقدامات در شرایطی انجام می‌شود که اتحادیه پارچه‌فروشان در تاریخ 17/05/90 در توافق با سازمان امور مالیاتی حاضر به همکاری شدند.در این توافق که در 14 بند به امضای مسئولان سازمان امور مالیاتی و اعضای اتحادیه پارچه‌فروشان رسیده است، همه فعالان اقتصادی حائز شرایط مکلف به ثبت‌نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ مشمولیت با توجه به فراخوان‌های اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده شدند. 
 
همچنین بر اساس این توافق پارچه‌فروشان نا پایان شهریور ماه مهلت دارند اظهارنامه‌های خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.
 
متن کامل این توافق به شرح زیر است:
 
1- فعالان اقتصادی حائز شرایط فراخوانهای نظام مالیات بر ارزش افزوده شاغل در صنف پارچه، مکلفند نسبت به ثبت‌نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ مشمولیت با توجه به فراخوان‌های اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده اقدام نمایند.
 
2- فعالان اقتصادی حائز شرایط فراخوانهای نظام مالیات بر ارزش افزوده شاغل در صنف پارچه، در صورت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده دوره‌های گذشته لغایت زمستان سال 1389 نسبت به تسلیم اظهارنامه الکترونیکی دوره‌های گذشته حداکثر تا پایان شهریور ماه سال 1390 اقدام نمایند.
 
3- فعالان اقتصادی حائز شرایط فراخوانهای نظام مالیاتی بر ارزش افزوده شاغل در صنف پارچه، با توجه به تقاضای مشتریان و خریداران، مجاز به استفاده از هر دو نوع صورتحساب موضوع دستور‌العمل‌ صدور صورتحساب مالیات و عوارض ارزش افزوده می‌باشند. بر این اساس بایستی مالیات و عوارض موضوعه را ذیل صورتحسابهای صادره درج و از مشتریان و خریداران کالا مطالبه و وصول نمایند.
 
4- فعالان اقتصادی حائز شرایط فراخوانهای نظام مالیات بر ارزش افزوده شاغل در صنف پارچه، در صورتی که اظهارنامه دوره‌های مزبور را با اعلام صحیح خرید و فروش هر دوره و در مهلت مقرر (موضوع بند 2) مذکور تسلیم نمایند، در صورت تأیید اتحادیه مذکور سازمان امور مالیاتی کشور در راستای خود اظهاری مؤدیان، اظهارنامه مالیاتی دوره‌های مذکور را بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار داده و مالیات و عوارض را بر آن اساس با آنان نهایی می‌نماید.
 
5- این تفاهمات برای فعالان اقتصادی حائز شرایط فراخوانهای نظام مالیات بر ارزش افزوده شاغل در صنف پارچه، که مورد رسیدگی واقع و مالیات و عوارض آنها مورد مطالبه قرار گرفته، لیکن قطعی نشده است و در مراحل دادرسی مالیاتی باشد نیز قابل اجرا خواهد بود.
 
6- در صورت ثبت نام و رعایت بندهای (2) و (3) و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده برای دوره‌های گذشته با اعلام اتحادیه ذیربط، مساعدت لازم در خصوص بخشودگی جرائم عدم انجم تکالیف قانونی به عمل خواهد آمد. همچنین مساعدت لازم در خصوص بخشودگی جرائم دوره بهار سال 1390 نیز اعمال خواهد شد.
 
7- بدهی مالیات و عوارض ارزش افزوده فعالان اقتصادی حائز شرایط فراخوانهای نظام مالیات بر ارزش افزوده شاغل در صنف پارچه، که قادر به پرداخت نقدی نباشند بر اساس اختیارات موضوع ماده (33) قابل تقسیط می‌باشد.
 
8- مالیات و عوارض ارزش افزوده فروش‌هایی که مطالبات آن سوخت شده باشد، با ارائه مدارک و مستندات و احراز آن توسط اداره امور مالیاتی مطالبه و وصول نخواهد شد.
 
9- معاونت مالیات بر ارزش افزوده جهت برقراری کارگاه‌های آموزشی و تربیت مدرس با اعلام اتحادیه در هر زمان و مکان آمادگی کامل دارد.
 
10- رسیدگی اظهارنامه‌های مالیاتی دوره‌های آتی مطابق با دستور‌العمل رسیدگی و رعایت سایر مقررات و قوانین مرتبط خواهد بود.
 
11- ادارات کل امور مالیاتی با درخواست اتحادیه بنکداران (طاقه فروش) پارچه جهت ثبت‌نام و ارائه اظهارنامه نسبت به اعزام مأموران مالیاتی برای مدت مورد درخواست اقدام خواهند نمود.
 
12- در صورت عدم نگهداری دفاتر و نیاز به رسیدگی، مبنای رسیدگی در دوره‌های فوق صورتحسابها و اسناد و مدارک خرید و فروش خواهد بود.
 
13- کلیه اعضای صنف در سراسر کشور می‌توانند از این دستور‌العمل‌ پیروی کنند، مگر اینکه با مدیر کل استان مربوطه مصوبات دیگری در چارچوب قانون تنظیم نموده و مورد قبول آنها باشد.
14- هرگونه ضرر و زبان فروش کالا ناشی از نوسانات بازار که متوجه اعضای صنف گردد، در صورت پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده آن، به میزان کاهش قیمت (میزان ضرر و زیان) کالای مزبور مالیات و عوارض ارزش افزوده (بخش کاهش ارزش کالا) نیز قابل تهاتر یا استرداد می‌باشد.
15-موارد فوق در صورت تائید رئیس کل محترم سازمان مالیاتی کشور برای مراجع مالیاتی از جمله هیات‌های حل اختلاف مالیاتی قابلیت اجراء خواهد داشت.
 
امضاء: محمدقاسم پناهی،قاسم نوده فراهانی،نادر جنتی،مصطفی کریمی،سید مجتبی احمدی،محمد صادق مشایخ،محمد حسین رحیمی،عباس ملک محمدی،محمد نشاط پرور، حسین جاوید راد
 
 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها