کد خبر: ۲۰۸۶۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۱۱ اسفند ۱۳۹۲

کارشناس فوتبال با حمایت از تصمیمات کارلوس کی‌روش، درباره وضعیت نمایندگان ایران در آسیا ابراز خوش‌بینی می‌کند و می‌گوید مطمئن است که شکست استقلال از الشباب پایان کار آنها نیست.

مرتضی محصص در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره کناره‌گیری امید نمازی از کادرفنی تیم ملی و حضور نفراتی جدید در این کادر گفت: تفاوت سرمربی با مربی، دستیار و بدنساز در این است که او جوابگو و مسئولیت‌پذیر است. او تنها کسی است که بعد از شکست جواب‌گو خواهد بود. کی‌روش فرد مسئولیت پذیری است و باید قبول کنیم که اگر کاری می‌کند جهت منافع تیم ملی انجام می‌دهد. شاید اگر من جای او بودم، مثل خیلی‌های دیگر تلاش می‌کردم که آرامش را حفظ کنم و تلاشم را بیشتر کنم تا با ایجاد روحیه مثبت و قوی در تیم به جام جهانی برویم. با این حال کی‌روش با توجه به اینکه تنها دو ماه مفید تا جام جهانی پیش‌رو دارد، مطمئنا به دنبال حاشیه نیست.

او در پاسخ به سوالی درباره درگیری کلامی‌ای که میان کی‌روش و نمازی پس از کنار رفتن مربی ایرانی رخ داده است، اظهار کرد: شاید خود شما با برخی همکارانتان در محیط کاری دچار مشکل شوید. اگر این درگیری را بزرگ کنیم به جایی نمی‌رسیم و در نهایت همه ضرر می‌کنیم. من اخبار مربط به کره، ژاپن و استرالیا را پیگری می‌کنم. آنجا خبری از مسائل حاشیه‌ای نیست و ماهم باید همین را الگو قرار دهیم. من نه نماینده کی‌روش هستم و نه وکیل او اما بنظرم رسانه‌ها که نقش بزرگی در افکار عمومی دارند باید از این جنجال‌ها دوری کنند و کار به جایی نرسد که بعد از جام‌جهانی بگوییم ای کاش این کار را نمی‌کردیم. در نظر داشته باشید که بعد از جام جهانی من و شما پاسخگو نیستیم.

کارشناس فوتبال در ادامه با اشاره به جذب یک مربی کیک بوکسینگ برای تیم ملی افزود: در اروپا، مربیان بزرگی مثل کاپلو، فرگوسن و ونگر برای مدتی کوتاه از مربیان ورزش‌های رزمی استفاده می‌کنند تا روحیه جنگندگی تیمشان را بالا ببرد. این مسئله در ایران هیچ‌گاه رخ نداده بود و این یک راه و روش تازه در فوتبال ایران است. من انتقادی به این ماجرا نمی‌بینم و به نظرم کار درستی بود. برای من مهم این است که ما به مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی برویم. حالا این مسئله می‌خواهد با بوکسور باشد یا با مربی پرتاب وزنه، برای من فرقی ندارد.الان زمان رودررویی نیست و ما نباید قضاوت زودهنگام داشته باشیم. متاسفانه در ایران قضاوت روی کارهای انجام نشده صورت می‌گیرد، نه کارهایی که صورت گرفته است.

او ادامه داد: کی‌روش به طور قطع نمی‌خواهند دوستانش را به تیم ملی بیاورد. او به آینده تیم ملی و اعتبار خودش فکر می‌کند و به همین دلیل باید به او اعتماد داشته باشیم.

محصص در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: در دیدار استقلال و الشباب من مطمئنم که این، همه توانایی استقلالی‌ها نبود. آنها توانایی صعود از این گروه را دارند. قلعه‌نویی مربی بسیار زیرک و باهوشی است و من فکر می‌کنم از این باخت در گام نخست درس‌های خوبی گرفته است. او از شکست هراسی ندارد و مطمئنم که زوج قلعه‌نویی و صالح توانایی ساختن یک پیروزی از یک شکست را دارند. البته نباید این واقعیت را هم دور از چشم داشت که موقعیت‌های خطرناک الشباب به نظرم بیشتر از فرصت‌های خطرناک استقلال بود. اما درباره السد قطر و سپاهان هم یک نکته را باید بگویم. شما وقتی وارد باشگاه السد می‌شوید، وارد یک فضای حرفه‌ای شده‌اید. آنها الگوی ورزشگاه‌شان اولدترافورد است و وقتی شما آنجا را الگوی خودتان می‌کنید، مطمئنا حرف برای گفتن دارید.

او افزود: کرانچار پس از شکست در بازی جلوی السد هوشمندانه گفت که ما جلوی تیم خوبی شکست خوردیم. او می‌دانست که آنها تیم قدرتمندی هستند. اما دوست دارم به نکته‌ای توجه کنید که در این میان مغفول مانده است. از چهار تیم عربی‌ای که با نمایندگان ما بازی کردند، سه تیم از مربیان عربی بهره می‌بردند. چرا آنها از مربیان خارجی فاصله گرفته‌اند؟ آنها که به لحاظ پولی مشکلی ندارند. این‌جا بحث ارتباط کلامی بسیار مهم است. یک مربی خارجی نمی‌تواند با بازیکنانش ارتباط کلامی مناسب را برقرار کند و ما هم باید به این توجه کنیم که در ایران مربیان لایق زیادی هستند که می‌توانند کار کنند.

این کارشناس فوتبال در ادامه با اشاره به فولاد خوزستان اظهار کرد: اگر سه تیم خوب در لیگ ایران باشند، یکی از آنها فولاد است. حسین فرکی با تساوی در گام نخست شروع خوبی داشت. اما درباره تراکتورسازی باید بگویم که به نظرم تونی یک امتیاز بزرگ دارد و آن هم اینکه تنش را از تیمش می‌گیرد. او در برقراری رابطه با تماشاگران هم موفق است و شاید به لحاظ فنی در سطح خیلی بالایی نباشد اما تیم خوبی را هدایت می‌کند. آنها الاتحاد از که بزرگان آسیا است را برده‌اند هرچند که در عربستان قطعا بازی متفاوت‌تر را مشاهده می‌کنیم. من در مجموع کار نمایندگان ایران را در آسیا مثبت ارزیابی می‌کنم به خصوص استقلال را که مطمئنم این شکست پایان کارشان نیست. آنها می‌توانند با برطرف کردن ضعف‌هایشان براحتی به مرحله بعدی آسیایی فکر کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها