کد خبر: ۲۰۸۶۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری ،اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی شنبه و یكشنبه گذشته با حضور بیش از 700 متفكر جهان اسلام از 80 كشور دنیا در تهران برگزار شد. در حاشیه‌ی این اجلاس گفت‌وگو كردیم با عبدالعلیم موسی امام‌جمعه‌ی مسجد الاسلام در واشنگتن‌دی‌سی آمریكا كه مشروح آن از نظر شما می‌گذرد:

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  ارزیابی شما از سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه‌ی اجلاس بیداری اسلامی چیست؟
من در میان سخنان ایشان، بیش از همه به پیشنهادها و تحلیل‌هایی علاقه‌مند هستم كه از اوضاع جهان ارائه می‌كنند. معتقدم كه این سخنان، دقیق، درست و بهنگام گفته شده است.

آن‌چه كه مایلم ابراز كنم، این است كه به مردم ایران برای بقای 32 ساله‌ی نظام جمهوری اسلامی و مصون ماندن این نظام از توطئه‌های جهانی برای تخریب آن تبریك بگویم. اعتقاد دارم قوی‌ترین نهادی كه به این بقا و مصونیت كمك كرده است، ولایت فقیه است. این مفهوم، ایران را از دیگر كشورهای جهان متمایز كرده است. به افغانستان نگاه كنید؛ مبارزانی قوی كه از نبود رهبری متحد رنج می‌برند. به جهان عرب نگاه كنید؛ برای رهاسازی خود بسیار خوب تلاش می‌كنند، اما یك رهبری مقتدر ندارند.

خط فكری امام خمینی رحمه‌الله و ساختاری كه ایشان برپا كردند، ناجی جمهوری اسلامی بوده است. درس‌های آموخته‌شده از بقای ۳۲ساله‌ی جمهوری اسلامی می‌تواند به كشورهای متأثر از بیداری‌ها در سراسر جهان منتقل شود، زیرا این تجربه نه‌تنها به عنوان تجربیات یك كشور، كه به عنوان یك روش حكومت‌داری اسلامی در دوران جدید نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. ما در دوران جدید هیچ نمونه‌ای از حكومت‌داری اسلامی جز جمهوری اسلامی نداشته‌ایم.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17272/C/13900626_2917272.jpg
پیام سخنرانی رهبر انقلاب، پیام امید و راهنمایی بود. نكته‌ی قابل توجه این‌كه راهنمایی‌های ایشان به هیچ وجه جنبه‌ی اجبار و تحمیل نداشت و رهبری از آنها به عنوان «توصیه‌ها» یاد كردند. ارائه‌ی این توصیه‌ها به جهان اسلام به این معنی است كه جمهوری اسلامی به دنبال تحمیل هیچ راهی نیست و زورگویی نمی‌كند. رهبری انقلاب بر اساس تجارب یك نظام برآمده از یك انقلاب مردمی و اسلامی، مواردی را برادرانه به ملت‌های منطقه توصیه كردند و این وظیفه را به انقلابیون محول كرده‌اند كه این توصیه‌ها را دریافت كنند، تحلیل كنند و اگر راهگشا دانستند، آن‌ها را به كار ببندند.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  نظرات شركت‌كنندگان در این اجلاس و انقلابیون كشورهای منطقه درباره‌ی این گردهمایی و سخنان رهبر معظم انقلاب چه بود؟
بر اساس شنیده‌های من، استقبال خوبی از این همایش شده است. این گردهمایی یك اقدام مثبت بوده و فكر می‌كنم كه واكنش خوبی داشته است. با توجه به صحبت‌هایی هم كه با حاضران در همایش داشتم، فكر می‌كنم كه این پیام‌، سخنان و توصیه‌های رهبری بسیار مقبول افتاده باشد.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  واكنش غرب به این اجلاس را چگونه ارزیابی می‌كنید؟
غرب مانند همیشه در برابر این سخنان موضع تقابلی می‌گیرد. گویی كه ما در دنیای دیگری غیر از دنیای آنها هستیم. آن‌چه كه در رسانه‌های غربی می‌بینیم، بسیار غیر قابل قبول و غیر قابل باور است. از این رو نباید نگران این باشیم كه آن‌ها چه می‌گویند. به یاد داشته باشید كه ایران تنها كشوری است كه در برابر سلطه‌ی جهانی ایستاده است. جهان اسلام نگاهی متفاوت به جمهوری اسلامی ایران دارد. نگاهی به انقلاب مصر بیندازید؛ واقعه‌ی اخیر در حمله به سفارت رژیم صهیونیستی، حمله‌ی مشابه در اردن و دیگر مناطق، می‌دانید مرا یاد چه انداخت؟


http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  تسخیر سفارت آمریكا در ابتدای انقلاب اسلامی ایران؟
دقیقاً. با وجود این‌كه دشمنان در حال ایجاد انحراف در مسیر انقلاب‌ها هستند، اما جوانان مسلمان می‌دانند كه در حال پیمودن چه مسیری هستند و می‌دانند كه دشمنان اسلام چه كسانی هستند.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  آینده‌ی این جنبش بیداری را چگونه می‌بینید؟
ابتدا باید بگویم كه ما شاهد مرحله‌ی نخست بیداری جهانی هستیم. معتقدم كه تحولات اخیر منطقه پیش از آن‌كه انقلاب باشد، پیمودن یك سیر تكاملی است. در آغاز این سیر، آمریكا و صهیونیست‌ها به دنبال روی كار آوردن مبارك و امثال او در این كشورها بودند، اما امروز جنبش اسلامی هیمنه‌ی این دیكتاتوری‌ها را در سراسر جهان اسلام شكسته است. با شكست دیكتاتورها، جنبش اسلامی رشد خواهد كرد و هیچ جنبشی در جهان عرب به قوت جنبش اسلامی نخواهد بود.

اما ما امروز فقط شاهد بیداری در جهان عرب نیستیم، این بیداری به اروپا و دیگر مناطق جهان هم رسیده است. گویی هر ملتی با توجه به شرایط خود در حال احیا شدن است. مردم در برخی از كشورهای اروپا به خیابان‌ها آمده‌اندتا بگویند كه می‌توان جهان را به نحو بهتری اداره كرد. این مردم كه به خیابان‌ها آمده‌اند، هم‌پیمانان ما برای تصویر كردن دنیایی جدید بر اساس مفاهیم مشتركی همچون آزادی، عدالت، استقلال و عزت هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها