کد خبر: ۲۰۸۳۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
از هر چهار کاربر اینترنت در اروپا٬ یک کاربر با سانسور آنلاین دست و پنجه نرم می‌کند.
رسانه آلمانی دویچه‌وله نوشت: نتایج یک پژوهش جدید که با گردآوری داده‌های 28 هزار شهروند اروپا و با حمایت شورای اروپا انجام شده نشان می‌دهد که 24 درصد از کاربران اروپایی برای تماشای ویدئوهای آنلاین یا گوش دادن به موزیک در وب با موانع مختلفی روبرو می‌شوند که برای بسیاری از کاربران طاقت‌فرسا است. فقط در کشور آلمان٬ دسترسی به دست‌کم 60 درصد از ویدئوهای پربیننده یوتیوب به دلیل استفاده از محتوای ناقض کپی‌رایت مسدود شده است.

این پژوهش نشان داده که گرچه دلایل دولت‌ها و کمپانی‌های بزرگ خدمات‌دهنده برای فیلتر کردن اینترنت در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه از اساس متفاوت است٬ اما فیلترینگ اینترنت همچنان حتی در اروپا هم مکانیسمی شایع و رو به گسترش است؛ وضعیتی که با استانداردهای آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات در اروپا هم‌سو نیست.

بر اساس یافته‌های این پژوهش 41 درصد کاربران اروپایی هنگام مشاهده ویدئوهای آنلاین روی موبایل٬ و 37 درصد روی اتصالات خانگی به علت محدودیت‌هایی که خدمات‌دهنده‌ها اعمال کرده‌اند٬ نمی‌توانند دسترسی آزادانه به محتوا داشته باشند.

23 درصد از کاربران نمی‌توانند موسیقی دل‌خواه خود را روی موبایل‌هایشان گوش کنند و 23 درصد در هنگام آپلود کردن داده‌ها به فیس‌بوک٬ وبلاگ یا انجمن‌های گفت‌وگو از روی موبایل دچار مشکل می‌شوند. همچنین 40 درصد از جامعه آماری این پژوهش قطع کامل اتصال اینترنتی خود را تجربه کرده‌اند.

این پژوهش نکات جالب دیگری را هم درباره کاربران اروپایی اینترنت یافته است: 60 درصد کاربران از وضعیت سرعت و پهنای باند اینترنت خود اطلاعی ندارند. از میان کسانی که از وضعیت اتصال اینترنتی خود باخبرند 26 درصد معتقدند که سرویسی که دریافت می‌کنند از آنچه در قراردادهایشان با کمپانی‌های سرویس‌دهنده ذکر شده٬ کیفیت به مراتب پایین‌تری دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها