کد خبر: ۲۰۸۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
رئیس جمهور درباره روابط ایران و آمریکا با اشاره به اینکه سیاست خارجی ایران بر پایه رابطه دوستانه و برادرانه با سایر کشورها استوار است، گفت: دولت آمریکا رابطه خود را به طور یکجانبه با ایران قطع کرد، ما معتقدیم هیچگونه دلیلی برای تنش وجود ندارد و در شرایط عادلانه و احترام‌آمیز آماده تعامل و گفتگو هستیم.

به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در جریان برنامه‌های روز اول سفر به نیویورک که برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده است، در مصاحبه با شبکه ABC آمریکا در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و آمریکا اظهار داشت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر پایه رابطه دوستانه و برادرانه با سایر کشورها استوار است و ما همیشه از برقراری رابطه بین ملت‌ها استقبال کرده‌ایم و البته باید توجه داشت که دولت آمریکا رابطه خود را به طور یکجانبه با ایران قطع کرد؛ ما معتقدیم هیچگونه دلیلی برای تنش وجود ندارد و در شرایط عادلانه و احترام‌آمیز آماده تعامل و گفتگو هستیم.

احمدی‌نژاد افزود: متاسفانه دولت آمریکا همواره به طور یکطرفه علیه ملت ایران اقدام می‌کند در صورتی که دلیلی برای این اقدام وجود ندارد و خودشان هم از اینگونه اقدامات تاکنون هیچ بهره‌ای نبرده‌اند.

ملت ایران براساس منطق و عدالت با سیاست‌های سلطه‌طلبانه دولت آمریکا مخالف است

رئیس ‌جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص ادعاهای مطرح شده درباره تلاش ایران برای ساخت بمب اتم گفت: اینگونه موارد ادعای برخی سیاستمداران آمریکایی و اروپایی است، ایران دلیلی برای حرکت در مسیر ساخت بمب اتم ندارد و اصولاً ما با سلاح هسته‌ای مخالفیم و آن را اقدامی عاقلانه نمی‌دانیم و معتقدیم امروزه بمب اتم هیچگونه کارایی ندارد.

احمدی‌نژاد افزود: اگر مشکلی بین ایران و آمریکا وجود دارد به‌خاطر سیاست‌های زورگویانه برخی سردمداران آمریکایی است و بدون شک ادامه این روند مشکلی را حل نخواهد کرد. ملت ایران خواهان صلح، امنیت و رفاه برای همه ملت‌هاست و با مردم آمریکا مشکلی ندارد اما براساس منطق و عدالت با سیاست‌های سلطه‌طلبانه و زورگویانه دولت آمریکا مخالف است.

دوآمریکایی که ورود غیر قانونی به ایران داشتند در اقدامی انسانی آزاد می شوند

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درباره آزادی دو تبعه آمریکایی که به طور غیرقانونی وارد مرزهای ایران شده بودند، گفت: این دو نفر در روزهای آینده پس از اتمام روند قضایی آزاد خواهند شد و جمهوری اسلامی ایران این افراد را که به طور غیرقانونی وارد مرزهای قانونی ایران شده بودند در یک اقدام و تصمیم انسانی آزاد می‌کند و این در حالی است که تعداد زیادی از انسان‌ها در آمریکا و اروپا بدون محاکمه و تحت شرایط سخت و دشوار در زندان هستند و کسی برای آنها دلسوزی نمی‌کند؛ حتی تعدادی از ایرانیان هم در زندان‌های آمریکا در حبس بوده و از حقوق کافی برخوردار نیستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها