کد خبر: ۲۰۸۱۱
زمان انتشار: ۲۰:۳۲     ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
در مقابل ملتی که در 9دی از ته دل فریاد می‌زند و اسلام می‌خواهد و ما نتوانستیم شرایطی ایجاد کنیم که دخترانشان در دانشگاه‌‌های دخترانه تحصیل کنند، شرمنده‌ام!

به گزارش 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، دکتر کامران دانشجو در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه‌های  علمیه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره  به نقاط قوت فراوان در دانشگاه‌ها، به مشکلات موجود در این نهاد علمی پرداخت و گفت: مهم‌ترین مشکل  دانشگاه‌ها  این است زمانی که دانشگاه‌ها از غرب به ایران آمد  از نظر محتوایی و مناسبتی کاملاً مقلد غرب شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: برخی مسائل که در غرب به  عنوان هنجار مطرح می‌شود، بر اساس آموزه‌های دینی ناهنجار است، ولی به اندازه‌ای فرهنگ غرب دردانشگاه‌های ما رواج یافته است که تبدیل به هنجار شده است.

وی با بیان این که برخی افراد آموزه‌های غربی را راهی برای خوشبختی می‌دانستند، اظهار داشت: زمانی که این علوم عیناً از غرب وارد کشور شد،‌ افرادی داشتند، قائل بودند که فرهنگ غرب موجب خوشبختی آنها می‌شود.

دانشجو با بیان این که بومی‌سازی در این عرصه باید به صورت جدی دنبال  شود، اظهار کرد: برای بومی سازی علوم در دانشگاه‌ها بر اساس آموزه‌های دینی فکری نشده است، اگر هم فکری شده، عینیت پیدا نکرده است.

*ورود محتوای غربی به دانشگاه‌ها!

وی تصریح کرد: علوم انسانی اصلی در جوامع مختلف است، حال امروز شاهد آن هستیم که تمام پایه‌گذاری‌ها و نظریه‌های مطرح شده در دانشگاه‌‌ها  برگرفته از غرب است، این  سؤال مطرح است که آیا محتوایی که از غرب گرفته شده و در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود با جهان‌بینی توحیدی که اسلام ارائه می‌کند، همسو است؟

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این  که عمل کردن به فرهنگ غرب در مدت 80 سال در دانشگاه‌ها موجب به وجود آمدن این مشکل شده است، خاطرنشان ساخت: امروز شرایط به گونه‌ای است که وقتی می‌گوییم خانم‌ها و آقایان هر کدام در ردیف‌ کلاس بنشیدند، نا هنجاری به شمار می‌آید.

*مظلومیت نظام اسلامی و مردم متدین!

وی با اشاره به این که تبدیل شدن ارزش‌های دینی در نظام اسلامی به ناهنجاری‌ها، نشان دهنده مظلومیت نظام و مردم متدین و مؤمن جامعه است، خاطرنشان کرد:‌ امروز پس از 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید بیاییم وتوجیه کنیم که چرا از مسیر دانشگاه تا خوابگاه باید سرویس‌‌های جداگانه ویژه آقایان و خانم‌ها قرار داده شود! بعد  هم نه از سوی دانشگاه، بلکه از سوی رسانه‌های این گونه نسبت به این مسئله اعتراض کنند و هجمه بیاورند.

دانشجو ادامه داد: آیا حق مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی این نیست که در هر استان حداقل یک دانشگاه ویژه دختران راه‌اندازی شود تا آنهایی که می‌خواهند فرزندانشان در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند یا خود دانشجویان خواستار این مسئله باشند، این امکان را داشته باشند؟

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه الزهرا(س) که پایه‌ریزی آن دوره پیش  از انقلاب صورت گرفت و مخصوص دانشجویان خواهر است، ابراز داشت: چرا پس از شکل‌گیری نظام اسلامی در کشور، یک دانشگاه دخترانه راه‌اندازی نشده است؟!

* اسلامی کردن دانشگاه تنها مقداری اراده می‌خواهد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با ضروری دانستن اسلامی کردن دانشگاه‌ها، خاطرنشان ساخت: اسلامی کردن دانشگاه‌ها یک ریال  هم بودجه نمی‌خواهد، تنها نیاز به مقداری اراده است؛ در این عرصه امکانات کافی از نظر استاد و فضای آموزشی در اختیار ما وجود دارد.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در 14 بند که در راستای حفظ حدود و آداب اسلامی در دانشگاه‌ها در سال 66 به تصویب رسیده است،‌ یادآور شد: در نخستین بند این مصوبه آمده است که دختران و پسران در دانشگاه ها در دو ردیف جدا بنشینند.

دانشجو با بیان این که در تبصره بند اول آورده شده است که هرگاه از نظر آموزشی و امکانات مشکلی وجود نداشته باشد، کلاس‌های آنها باید جدا باشد، اظهار داشت: اگر مشکل فضای آموزشی و استاد وجود نداشته باشد، چه اشکالی دارد که پردیس دختران در هر  استان راه‌اندازی کنیم.

* مگر دانشگاه بنگاه همسریابی است؟

وی با اشاره به  سخن عده‌ای که می‌گویند که اگر این  اختلاط وجود نداشته باشد، دانشجویان چگونه  همسران آینده خود را پیدا کنند، تأکید کرد: مگر دانشگاه‌ بنگاه همسریابی است؟

*کجای تفکیک جنسیتی سیاسی‌کاری است؟

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به افرادی که تفکیک جنسیتی را کاری سیاسی می‌دانند، گفت: چطور می‌شود هفتاد، هشتاد سال تمامی مبانی مادی از غرب وارد شد، کار سیاسی نبود، ولی اصلاح محتوایی علوم انسانی در دانشگاه‌ها کار سیاسی است؟ این یک مسئله عقیدتی است.

*نتوانسته‌ایم شرایط را ایجاد کنیم!

وی خاطرنشان کرد: در مقابل این ملت که در 9دی  از ته دل فریاد می‌زند و اسلام می‌خواهد، نتوانستیم شرایطی ایجاد کنیم که دخترانشان در دانشگاه‌‌های دخترانه تحصیل کنند، شرمنده‌ام!

دانشجو ادامه داد: ما به عنوان مسئولان باید شرایط را به گونه‌ای ایجاد کنیم که در هر استان حداقل  یک دانشگاه دخترانه باشد که تلاش دراین عرصه باقیات‌الصالحاتی برای وزارت علوم می‌باشد.

وی با تأکید بر ضرورت تعامل حوزه و وزارت علوم تصریح کرد: در تعامل و همکاری این دو نهاد علمی اگر ما در مسیر خود دچار افراط  و تفریط شدیم، حوزه می‌تواند راهنمایی کند تا ما  مسیر درستی را بپیماییم.

*دانشگاهیان افرادی مؤمن و ولایی هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آمادگی دانشگاه‌ها برای وحدت با حوزه، خاطرنشان کرد: اساتید و دانشمندان ایرانی از نظر علمی و دین‌داری جزو برترین‌ها هستند و علاقه زیادی برای وحدت حوزه و دانشگاه دارند؛ البته در این راستا عده‌ای بدون مرز هستند که هر چه بخواهند می‌گویند، ولی دانشگاهیان افرادی مؤمن،‌ متعهد و ولایی هستند.

وی در پایان افزود: با به  وجود آمدن این اتحاد، علاوه بر این که هر دو نهاد از آثار مثبت آن بهره‌مند می‌شوند، نظام اسلامی و مردم نیز از آثار آن استفاده می‌کنند. ما می‌توانیم با کمک حوزه معنویت  بیشتری را در دانشگاه‌ها مشاهده کنیم و داشنگاه‌ها نیز می‌توانند زمینه را برای آشنایی طلاب با علوم جدید‌ را فراهم سازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
۲
۰
سلام
بابا مرام بابا فردین...
----------
یا حق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
۱
۱
اقای وزیر وضع فعلی دانشگاه از مرکز همسر یابی به مراحل فاجعه امیزتری رسیده. خیلیها مثل دوران طاغوت مایل به فرستادن فرزندان خود بخصوص دختران به این محیط ناسالم نیستند هر چه زودتر فکری بکنید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۱
سلام.اگر فکر میکنید که باتفکیک جنسیتی دانشگاه ها بهشت میشوندویک مینه فاضله میشود اشتباه میکنید.مگه تنها دانشگاه مظهر فساد بنده خداها برید ببینیددرجامعه کار ازاین حرفا گذشته بایه موبایل ساده میشه فساد کرد.دانشگاه بدبخت که کاری نمیکنه.مامشکلات بیشتری ازاین حرفا داریم یکیش بیکاری جوونااست.برید وطنو بسازیدآقایون.ببینید ترکیه کشور همسایه کجاست ماکجاییم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰
۱
۰
اقایی که صحبت از ترکیه میکنی بعضی حرفهایت را تایید میکنم اما بعنوان کسیکه بیش از بیست سال است کارشناس امور ترکیه هستم باید بگویم اشتباه میکنید. شما فقط به سواحل ترکیه افتخار میکنید اما نمیدانید که ایران فعلی بطور کلی از هر لحاظ از تر کیه موفقتر و جلوتر است.نرخ بیکاری در ترکیه دوبرابر ایران است یک بخش از فساد هم که در کشور ما بوجود آورده شده است از همین ترکیه و وارداتی میباشد. جهت اگاهی عرض کردم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها