کد خبر: ۲۰۸۰۸
زمان انتشار: ۲۰:۲۸     ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
آیت ‌الله مصباح‌ یزدی؛
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نعمت وجود امام خمینی(ره) اکنون از دست رفته است ولی خدای متعال بر ما منت گذاشت و فردی را برای ما تعیین کرد که دوست و دشمن اعتراف دارند که در عالم بی‌نظیر است.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از فارس، آیت‌الله محمد تقی مصباح‌یزدی ظهر امروز در دیدار با اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور اظهار داشت: باید به جایگاه خود در عالم هستی توجه داشته باشیم تا به انتخاب راه و رفتارهای خاص بپردازیم.

وی با اشاره به وظایف انسان‌ها در عالم هستی گفت: همه ما علاقمندیم وجودمان هرچه بهتر و بیشتر برای تکامل خودمان و برای هدف آفرینش انسان‌ها باشد یعنی وسیله خیر بیشتری خیری که نتیجه‌اش در این عالم و عالم ابدی قرار گیرد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: نوع فعالیتی که انتخاب می‌کنیم باید در راستای تکامل عالم باشد و انگیزه‌ای که ما برای انتخاب کار و راه داریم باید ارتباط ما را با خدا تقویت کند.

وی با بیان اینکه خدای متعال در این دوران منتی بر جامعه ما گذاشته است که نظیرش را در هیچ دوره‌ای از تاریخ سراغ نداریم، گفت: مسئله پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و جانشینی مقام معظم رهبری چیزی نیست که در فرمول‌های ساده‌ای ما بتوانیم به‌دست بیاوریم یا با عدد و ارقامی بخواهیم مقایسه کنیم.

مصباح ‌یزدی خاطرنشان کرد: پس از سی و چند سال شما مشاهده می‌کنید پس لرزه‌های زلزله‌هایی که از طرف امام در عالم استکباری به وجود آمده بود اکنون در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا یکی پس از دیگری سلسله وار به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: امروز در یمن، بحرین و مصر مقدمات انقلاب خود را پشت سرگذاشتند و مردم تاکید دارند که ما تظاهرات مسالمت‌آمیز داشته و از اسلحه استفاده نکردیم و این تفکر از سوی امام خمینی(ره) در 50 سال گذشته بنیان گذاشته شد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: مجاهدانی که پرچم‌دار جنگ‌های مسلحانه بودند و از آخوندی که در حوزه درس خوانده بود انتظار این انقلاب را نداشتند و سیاستمداران نقش امام خمینی(ره) نمی‌پذیرفتند.

وی تصریح کرد: امام برای ساقط کردن رژیم شاهنشاهی آمده بود ولی حرف امام خمینی(ره) را نمی‌پذیرفتند و در نهایت مجبور شدند اعتراف کنند که افکار آنها اشتباه بود چراکه افکار امام خمینی(ره) از روح اسلام سرچشمه گرفته و از فلسفه آفرینش سرمشق می‌گرفت.

مصباح‌یزدی بیان کرد: نعمت وجود امام خمینی(ره) اکنون از دست رفته است و خدای متعال بر ما منت گذاشت و فردی را برای ما تعیین کرد که دوست و دشمن اعتراف دارند که در عالم بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه ارزیابی ارزش نعمت رهبری امکان‌پذیر نیست، گفت: همه مزایا مانند علم‌، تقوا، خداترسی و پشتکار در وجود ایشان وجود دارد و تردیدی در این حوزه وجود ندارد و زمانی می‌توانیم از این نعمت‌ها قدردانی کنیم که به درستی آنها را بشناسیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در این دهه‌های اخیر طوفان‌های سهمگین اتفاق افتاد که جای امیدی باقی نمانده بود و تدبیر اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب توانست کشتی انقلاب را به ساحل برساند و از طوفان نجات دهد.

وی ادامه داد: از تدبیرهای مهم یک رهبر است که هر حرف را به موقع خود و با تدبیر مناسب القا کند و بدون تردید بسیاری از مطالب است که هنوز ایشان به نزدیک‌ترین افراد به طور صریح بیان نکرده است.

مصباح‌یزدی عنوان داشت: ایشان دشمنانی را می‌شناسند که بزرگترین ضربه‌ها را می‌توانند به انقلاب بزنند ولی نمی‌توانند معرفی کنند و اهدافی که در حرکت‌ها دنبال می‌کند به طور صریح نمی‌تواند عنوان کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان سرسخت نتوانستند یک مورد را به طور دقیقه نشان دهند که تصمیم اشتباه گرفته‌اند و آمریکا و اروپا گفته‌اند تا این رهبر وجود دارد دشمنان هیچ فعالیتی نمی‌توانند انجام دهند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت اطاعت از فرمایشات رهبری بیان داشت: باید سخنان ایشان را با گوش و چشم بپذیریم چراکه به عنوان اصلی انکارناپذیر قلمداد می‌شود و گروه‌های دیگر که درک نکرده‌اند و از روی حسادت و رقابت نمی‌خواهند زیر بار بروند یا وابستگی با خارج دارند.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که مسئله ولایت فقیه را شناخته‌ایم و انگیزه‌ای برای مخالفت نداریم بلکه همه انگیزه‌ها سمت و سو را تعیین می‌کند تا هر چه بیشتر و بهتر از ایشان تبعیت کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها