کد خبر: ۲۰۷۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
در دیدار اعضای کمیسون بیداری اسلامی مجلس شورای اسلامی؛
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به اختلاس سه هزار میلیار تومانی، نقش قضات را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: قضات ما باید با شجاعت و قدرت به دستورات اسلام عمل کنند. در برابر مفاسد بایستند تا این گونه قانون‌شکنی و دزدی در کشور اتفاق نیافتد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، حضرت آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، عصر روز دوشنبه 28 شهریورماه در دیدار اعضای کمیسون بیداری اسلامی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیداری اسلامی از مهم ترین مطالبی است که همیشه مورد نظر علمای بزرگ جهان اسلام بوده است.

وی تصریح کرد: مسلمانان همیشه باید هوشیار و آگاه باشند، موقعیت، استعداد و قابلیت‌های خود را به خوبی بشناسند و براساس همان تصمیم بگیرند. این موضوع از جمله مسائلی است که اسلام و پیامبر اکرم(ص) بر آن تاکید فراوانی داشتند و خوشبختانه این بیداری در حال حاضر منطقه را فرا گرفته است.

بیداری اسلامی منطقه برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است

این مرجع تقلید  افزود: آنچه در منطقه به عنوان بیداری اسلامی رخ داده موج آن از کشور ما آغاز و هم اینک تمامی منطقه را فرا گرفته است و ملت‌ها بیدار شدند و دانستند که می‌توانند بر روی پای خود بایستند و زیر بار زور نروند.

وی به برخی از آیات و روایات در خصوص عزت مسلمین اشاره کرد و اظهار داشت: نباید ممالک اسلام تحت سیطره، استضعاف و استعمار دیگران قرار بگیرد؛ زیرا اسلام به ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد و مبانی دینی ما با استثمار و استکبار مخالف است و آن‌را مخالف آزادی و حرّیت مسلمانان می‌داند.

وی خاطر نشان کرد: اسلام به دنبال آزادی و عزت همه بشریت است و همه‌ی بزرگان نیز براین مطلب تاکید داشته‌اند و امروز نیز باید این مسأله در جهان اسلام به خوبی نمایان شود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افزود: خداپرستی و تعهد به احکام قرآن و اسلام توسط مسلمانان سبب شده تا بیداری، جهان را فرا بگیرد و این اسلام عزیز است که به مردم مسلمان فهماند که می‌شود از استعمار نجات یافت و این گونه نیست که همیشه زیر سلطه‌ی آمریکا و انلگیس بود و هرگز سخن نگفت.

وی یادآور شد: اسلام بهترین و کامل‌ترین برنامه‌ها را برای بشریت دارد. اگر مردم بخواهند به این دستورات عمل کنند همیشه سربلند و پیروز خواهند بود؛ زیرا دین ما انسان ساز است و برای همه‌ی مسائل برنامه دارد.

پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرد می توان در برابر ابرقدرت ها ایستاد

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم به شعارهای اوائل انقلاب اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب اسلامی برخی باورشان نمی‌شد که بتوان در برابر سلطه‌ی دشمنان ایستادگی کرد و به استکبارستیزی پرداخت. این انقلاب اسلامی بود که وضعیت را تغییر داد و برای همگان ثابت کرد اسلام دین کامل است و عمل کردن به دستورات آن می‌تواند انسان را از همه گرفتاری‌ها و سلطه‌ها نجات بدهد. و امروز نیز الحمدلله ندای اسلام و الله اکبر در کشورهای اسلامی به راه افتاده و استکبارستیزی گسترش یافته و امروز شاهد مقابله با دشمنان ملت‌ها در مصر و سایر کشورهای اسلامی هستیم.

وی با اشاره به جایگاه کشور مصر گفت: مصر از کشورهای معتبر اسلام است. برای ما مایه‌ی شرمساری بود که تحت استثمار باقی باشد و افراد نالایقی بر این کشور حکومت کنند، سوابق مصر بسیار درخشان است. ما باید برای مصر حساب جداگانه‌ای بازکنیم. تعلقات ما به مصر بسیار زیاد است.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما با همه کشورهای اسلامی روابط معنوی و دینی داریم؛ ولی مصر برای ما اعتبار خاصی دارد. مظاهر اسلامی فراوانی در این کشور وجود دارد که یکی از آنها مسجد رأس الحسین علیه‌السلام است که به گفته متولّی این مسجد در سال گذشته بیش از یک میلیون عریضه به این مسجد ارسال کردند که نشان از علاقه بی‌نظیر مردم مسلمان به این مکان مقدس دارد. جلوه‌های دیگری از محبت مردم مصر به اهل بیت علیهم‌السلام نیز در مصر وجود دارد و برای ماهم محترم است.

وی به دخالت های غرب به تحولات منطقه اشاره ای داشت و افزود: این که مشاهده می‌شود کشورهای سلطه‌گر به تحولات منطقه چشم دوخته‌اند بی‌دلیل نیست؛ زیرا منافع آنها تا به حال از این کشورها تأمین می‌شد؛ به همین دلیل تلاش دارند تا به بهانه‌های مختلف دوباره در منطقه وارد شده و به گونه‌ای از آنها بهره بگیرند.

کشورهای سلطه گر در تلاشند مسیر تحولات منطقه را منحرف کنند

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: کشورهای سلطه‌گر در تلاشند مسیر تحولات منطقه را منحرف کنند. باید سران این انقلاب‌ها بسیار هوشیار باشند تا در دام استکبار نیافتند و خدای نکرده این بیداری راه خود را منحرف نکند.

وی به بیان دستورات اسلامی در خصوص مقابله با ظلم ستیزی اشاره کرد و گفت: ظلم‌پذیری همیشه خلاف تعلیمات اسلامی است، ما باید هویت اسلامی خود را برای همیشه حفظ کنیم. بیش از یکصد سال است که استکبار به دنبال اسلام‌زدایی است و از زمان مشروطیت این کار را آغاز کرد. در حکومت پهلوی نیز ادامه داشت و در بسیاری از کشورهای اسلامی این روش را دنبال کرد؛ اما مردم متدین و مسلمان با بیداری و آگاهی خود از مواضعشان دفاع کردند و در هر وضعیتی در برابر استکبار ایستادند تا امروز این موفقیت بزرگ را بدست آوردند.

این مرجع تقلید همچنین از تشکیل کمیسون بیداری اسلامی در مجلس شورای اسلام قدردانی کرد و افزود: این حرکت شما کار بسیار ارزشمندی است که شما آن را آغاز کرده اید و باید این سنت های اسلامی را برای همیشه حفظ و به آن افتخار کنید.

وی ادامه داد: براساس تعلیمات اسلامی ما اگر در یک کشور تنها هم باشیم باز هم باید از هویت اصلی خودمان دفاع کنیم و هرگز در برابر فشارهای کوتاه نیایم، همچنان که مسلمانان از گذشته از هویت خود دفاع کردند و پای آن تاکنون ایستادند.

باید همان شعاری های روزهای اول انقلاب را حفظ کنیم

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید همان شعاری های روزهای اول انقلاب را حفظ کنیم تا خدای نکرده این ارزش ها در کشورما ضعیف نشود و با عناوین نامربوط این شعارها از بین نرود و همیشه آن ها را محترم بشماریم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: شما نقش مهم و بسزای در کشور دارید و مواضع خود را کم نشمرید، این مقام و مسئولیت شما امانت الهی است که از سوی مردم به شما سپرده شده و امروز حفظ این موقعیت و فرصت به عهده خود شماست و باید از مواضع مردم به خوبی دفاع کنید.

نماینده مجلس عظمت، شجاعت و اعتبارش به اظهارنظرش است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: قیام و قعود برای شما مسئولیت می آورد، شما با تمام عالم اسلام در ارتباطید، نماینده مجلس عظمت، شجاعت و اعتبارش به اظهارنظرش است و نمایندگان باید نقاط ضعف را به خوبی شناسایی و به وظایف خود به درستی عمل کنند.

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلام اظهار داشت: نامزد شدن از مسائل بسیار مهمی است، کسانی که به دنبال انتخاب شدن هستند باید با اعمال و رفتار خود کاری کنند که مردم التماس آن ها را بکنند تا آن ها نامزد انتخاب شود نه این که با تبلیغات رسانه ای خود را معرفی کنند و به چهره نمایی بپردازد.

اختلاس سه هزار میلیار تومان درد بسیار سنگینی است و نقص بزرگی برای دولت و جامعه ما به شمار می آید

این مرجع تقلید با اشاره به اختلاس سه هزار میلیار تومان افزود: من زمانی که این موضوع را شنیدم بسیار ناراحت شدم. من واقعاً نگران هستم؛ برای مردم و برای جامعه ناراحت هستم. این اختلاس نقص بزرگی برای دولت و جامعه ما به شمار می آید؛ زیرا براساس آیین اسلام حتی مصرف یک ریال از بیت المال هم جواب دارد، چه برسد که سه هزار میلیارد تومان اختلاس شود!؟

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که همه افراد در برابر کارهای خود مسئول و امانت دار مردم باشند و یک ریال هم به غارت برده نشود و در غیر راه اصلی آن مصرف نشود.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به نقش نمایندگان مردم در تصویب بودجه کشور تاکید کرد: این که شما نمایندگان بودجه های مملکت را تایید می کنید، باید تمام دقت خود را به کار ببرید تا یک ریال این بودجه ها به غیر راه اصلی خود مصرف نشود، البته من در این خصوص پیشنهادهایی کردم که اگر آن ها عمل می شد به یقین این نقص ها هم رفع می شد و چنین مشکلاتی پیش نمی آمد.

آنگونه که مردم توقع دارند قوه قضائیه و نمایندگان با اختلاس کنندگان برخورد کنند

وی افزود: اگر نمایندگان از روز نخست در خصوص برخی انحرافات بوجود آمده تذکر می‌دادند و محکم در برابر این کار می‌ایستادند، هرگز چنین اختلاس سنگینی رخ نمی‌داد. همچنین قوه قضاییه هم باید در این باره به خوبی وارد می‌شد و نباید کوتاه می‌آمد، باید آن‌گونه که مردم توقع دارند به این مسأله رسیدگی کامل و قاطع شود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود نقش قضات را بسیار مهم برشمرد و افزود: قضات ما باید با شجاعت و قدرت به دستورات اسلام عمل کنند. در برابر مفاسد بایستند تا این گونه قانون‌شکنی و دزدی در کشور اتفاق نیافتد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: گرچه زمان اندکی تا پایان دوره مجلس هشتم باقی مانده است؛ اما در همین مدت شما نمایندگان می توانید با مواضع درست خود قلب مقدس آقا امام زمان (عج) را راضی کنید، هرگز به این فکر نباشید که اگر حرفی بزنم ممکن است در انتخابات رای نیاوریم، اگر با این تفکر به میدان بیاید، کار شما هیچ ارزشی نخواهد داشت.

این مرجع تقلید در پایان بر روابط هر چه بیشتر مسلمانان کشورهای اسلامی تاکید و خاطر نشان کرد: اوضاع کشورهای اسلامی در حال حاضر در حد انتظار نیست، عامل اصلی کمبود کشورهای اسلامی نداشتن همین روابط است، باید کاری کرد که دیگر پای دیکتاتورها به کشورهای اسلامی باز نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها