کد خبر: ۲۰۷۷۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
با افزایش خشونت های داخلی در تایلند فرمانده ارتش این کشور درباره خطر سقوط تایلند هشدار داد.

به گزارش خبرنگار بین الملل «خبرگزاری دانشجو»، فرمانده ارتش تایلند درباره خطر سقوط این کشور هشدار داد.

 

به گزارش فرانس پرس، فرمانده ارتش تایلند هشدار داد: در صورتی که معترضان و دولت با گفت وگو به بحران کنونی پایان ندهند، کشور سقوط می کند.

 

پرایوت چان اوکا، فرمانده ارتش تایلند، با اشاره به افزایش روز افزون خشونت ها در این کشور گفت که اگر اقدامی برای کنترل اوضاع صورت نگیرد خطر سقوط کامل تایلند وجود دارد .

 

ویخواستار  آشتی ملی دولت و مخالفان از طریق گفت وگو شده و تصریح کرد که ارتش تایلند تاکنون قصد نداشته است علیه مردم از نیروی نظامی استفاده کند .

 

شماری از مقامات تایلندی نیز با ابراز نگرانی از بحران سیاسی چهارماهه ای که تاکنون به کشته شدن 22 نفر دراین کشور منجر شده است اعلام کردند تایلند در آستانه جنگ داخلی قرار دارد.

 

تاریت پنگدیت رئیس بخش تحقیقات ویژه درخصوص تغییر روند تحولات این کشور به سمت جنگ داخلی ابراز نگرانی کرد.

 

 وی گفت از فروپاشی کشور بیمناک است .

 

 این نگرانی های مربوط به جنگ داخلی درحالی مطرح می شود که نگرانی هایی در خصوص تظاهرات « پیراهن قرمزها» وجود دارد.

 

 این طرفداران دولت تاکنون برای پیشگیری از هرگونه درگیری با مخالفان پس از درگیری های پراکنده اواخر نوامبر 2013، از تجمعات گسترده در خیابان های پایتخت خودداری کرده بودند. اما آنان لحن خود را در روزهای اخیر درحالی که نخست وزیر تحت فشار فزاینده است ، تندتر کرده اند.

 

اعتراض های اخیر تایلند که از سال 2010 میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده و از آبان ماه  آغاز شده است، 22 نفر کشته و بیش از 700 نفر مصدوم برجای گذاشته است.

 

معترضان از چهار ماه پیش تقاطع‌های مهم بانکوک را مسدود کرده‌اند تا «یینگلاک شیناواترا» نخست‌وزیر را سرنگون کنند.

 

مخالفان ، نخست‌وزیر دست‌نشانده برادرش تاکسین شیناواترا نخست‌وزیر میلیاردر سابق می‌دانند که بیش از هفت سال پیش در کودتای نظامی برکنار شد و سال 2008 برای فرار از محکومیت به فساد و نیفتادن به زندان، به خارج از تایلند گریخت.

 

بحرانی شدن اوضاع تایلند واکنش مقامات بین المللی را در پی داشته است به طوری که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از دولت و معترضان این کشور خواست بحران را حل کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها