کد خبر: ۲۰۷۶۳۷
زمان انتشار: ۱۸:۳۱     ۰۶ اسفند ۱۳۹۲

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه باید بازیکنان نوجوان را در مسابقات بین‌المللی شرکت دهیم، گفت: باشگاه‌ها را باید ملزم به استفاده از جوانان کنیم.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که نتیجه‌گرا شدن تیمها موجب عدم استفاده از بازیکنان جوان شده است، اظهار کرد: نتیجه‌گرایی ناشی از فشار و استرس است که از طرف تماشاگران و مدیران بالادستی بر مدیران و مربیان باشگاه وارد می‌شود.

وی همچنین افزود: در سال‌های اخیر مسابقات لیگ فشرده‌تر شده و این فشردگی باعث شده کیفیت و حجم تمرینات پایین‌تر بیاید، در نتیجه‌ مربی فرصت آموزش و تمرین مناسب را ندارد. در نظر داشته باشید بازیکنان جوان ابتدا باید صلاحیت خود را در تمرینات نشان دهند تا مربی با اطمینان از آنها استفاده کند.

وی از دلایل دیگر عدم جوانگرایی در تیمها را نداشتن تیم‌های پایه مناسب و آکادمیک دانست و اضافه کرد: باشگاه‌ها هیچ گونه سرمایه‌گذاری را برای تیم‌های پایه انجام نمی‌دهند و هزینه‌های تیم‌های نوجوانان، جوانان و امیدها را با حداقل بودجه تامین می‌کنند. این‌ها عوامل موثری هستند که موجب می‌شود در لیگ بازیکن جوان و با استعداد دیده نشود.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: البته استفاده از بازیکنان جوان سبک و روش خاصی را می‌طلبد که حقیقتا در تیم‌های لیگ برتری کمتر شاهد آن هستیم.

ذوالفقارنسب در ادامه با بیان این که الزام باشگاه‌ها به استفاده از بازیکنان جوان روش خوبی است، گفت: حال که باشگاه‌ها نمی‌توانند جوانگرایی کنند، به نظر من الزام باشگاه‌ها روش مناسبی است. باید در نظر داشته باشیم که در خیلی جاها این سیاست جواب داده است.

کارشناس فوتبال در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا حضور دلال‌ها نقشی در عدم جوانگرایی تیمها دارد، اظهار کرد: حضور دلال‌ها موثر است، اما من فکر می‌کنم چنانچه مدیریت باشگاه‌ها، مدیریت ورزشی و تخصصی شود، نقش دلال‌ها در فوتبال به حداقل می‌رسد. مدیران غیر ورزشی اطلاعات کافی ندارند و تحت تاثیر افراد سودجو و دلال‌ها قرار می‌گیرند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این که باید برای تیم‌های رده‌های پا مسابقات مستمر برگزار شود، گفت: بازیکنان رده‌های سنی مختلف باید عادت کنند، مسابقات بین‌المللی برگزار کنند. این مسابقات به ورزشکار شخصیت ملی می‌دهد و یک پختگی خاص به او می‌دهد. بازیکنی که در حال حاضر در سن 24 سالگی بازی می‌کند و هیچ بازی رسمی و بین‌المللی نکرده است، طبیعتا پختگی لازم را ندارد. در اروپا به بازیکنان در سنین پایین‌تر بازی می‌دهند و در سن 21 و 22 به پختگی کامل می‌رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها