کد خبر: ۲۰۷۴۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
بازيکن دورگه ايراني- ژاپني دیگر نمی تواند برای تیم ملی کشورمان در جام جهانی به میدان برود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه خراسان،سرویس ورزشی جام نیوز، آريا هاسه‌گاوا در جام‌جهاني برزيل جايي در تيم ملي ايران ندارد. نزديک به 3 ماه قبل کارلوس کي‌روش اعلام کرد اين بازيکن ايراني- ژاپني را زير نظر دارد و مي‌خواهد از او‌ براي حضور در تيم‌ملي ايران دعوت کند.

 

هاسه‌گاوا مجبور بود براي حضور در تيم ملي ايران، مليت ژاپني خود را لغو و تابعيت ايراني بگيرد. در اين صورت او مجبور بود براي بازي در ليگ ژاپن مجوز کار بگيرد.

 

پس از اين بحث‌ها، فدراسيون فوتبال ايران سعي کرد از طريق وزارت خارجه پيگير وضعيت حضور آريا در تيم ملي ايران باشد که ظاهرا اين پيگيري‌ها بي‌نتيجه مانده است.

 

فدراسيون فوتبال، اخيرا نام 50 بازيکن را براي ريجيستر شدن به فيفا اعلام کرده.‌‌‌ تنها اين بازيکنان مي‌توانند در‌ صورت درخواست کادر‌ فني، در اردوي تيم ملي در جام‌جهاني حاضر شوند. در اين ليست نامي از آريا هاسه‌گاوا، هافبک ايراني‌الاصل تيم اوزاکاي ژاپن وجود ندارد.

 

يکي از مسئولان فدراسيون فوتبال در اين‌باره مي‌گويد: «ديگر حضور او در جام‌جهاني امکان‌پذير نيست. اما فدراسيون در تلاش است تا براي جام‌ملت‌هاي استراليا زمينه حضور اين بازيکن در تيم ملي را فراهم کند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها