کد خبر: ۲۰۷۲۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۰۵ اسفند ۱۳۹۲

معترضان هنگ کنگی در این شهر دست به راهپیمایی زده و از دولت خواستند تا تضعیف و اعمال محدودیت در آزادی رسانه‌ای را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، سازمان‌دهندگان این راهپیمایی مدعی شدند که شش هزار تن در راهپیمایی روز گذشته حضور داشتند در حالی که پلیس هنگ کنگ تعداد شرکت‌کنندگان را کمتر از دو هزار تن اعلام کرد.

این راهپیمایی خارج از دفتر مدیر اجرایی هنگ کنگ پایان یافت؛ جایی که سخنرانان مهمان شامل نویسندگان و خبرنگاران مدعی شدند که آثار و کارهایشان سانسور می‌شود.

دو سازمان بین‌المللی اوایل ماه جاری میلادی نگرانی عمیق خود را درباره وضعیت آزادی رسانه‌ها در هنگ کنگ ابراز داشتند. کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران مستقر در نیویورک اعلام کرد که آزادی رسانه‌ای در هنگ کنگ در سطح پایینی قرار دارد در حالی که خبرنگاران بدون مرز مستقر در پاریس گزارش داد، استقلال رسانه‌ای در هنگ کنگ هم‌اکنون در خطر است.

رئیس انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هنگ کنگ گفت: وظیفه یک روزنامه‌نگار، گزارش دادن است نه تظاهرات اما عقل ما حکم می‌کند که به خاطر شرایط موجود احساس خطر کنیم و هشدار بدهیم. قدرت حاکم به رسانه حمله می‌کند و هدفش دور نگه داشتن و بی‌خبری مردم و رد نهایت تبعیت و وفاداری کورکورانه آنهاست.

گروه‌های خبرنگاری و روزنامه‌نگاری اعلام کرده‌اند که عناوین اخبار آنها ویرایش می‌شود، انتشار هر مصاحبه‌ ای ممنوع است و برخی از ستون‌نویس‌ها نیز از کار اخراج می‌شوند.

تنش‌ها در این منطقه نیمه خودمختار افزایش یافته است؛ جایی که اصلاحات سیاسی در حال رخ نمودن پیش از انتخابات مستقیم غیرمنتظره برای تعیین شهردار جدید در سال 2017 است. هنوز مشخص نیست ‌آیا فهرست رقبا و نامزدهای انتخاباتی شامل حامیان دموکراسی نیز است یا خیر.

روزنامه‌نگاران در هنگ کنگ مدعی‌اند که دولت ملی چین به شدت درباره کاندیداهای حامی دموکراسی نگران است و به مقام‌ها و مسئولان رسانه‌ها در این دولت‌شهر دستور داده تا بر اخبار اعمال نفوذ بیشتری داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها