کد خبر: ۲۰۶۱۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
«غرب هنوز نمی‌فهمد که وقتی پای استقلال ایران در میان است روحیه انقلابی ملت ایران بعد از 35 سال همچنان تشدید می‌شود».
روزنامه آسیا‌تایمز ضمن چاپ این تحلیل، به موضوع فشارهای اقتصادی و سیاسی غرب علیه ایران پرداخت و نوشت: ایران با وجود برخی مشکلات اقتصادی، در زمینه کاهش بی‌سوادی موفق بوده‌، زنان در جامعه فعالند، انتخابات با مشارکت مردم انجام می‌شود، پیشرفت‌های علمی چشمگیری صورت گرفته و پیش بردن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، موضوعی است که با وفاق ملی همراه است.
روزنامه چاپ هنگ‌کنگ می‌افزاید: به رغم برخی نارضایتی‌ها اما این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که آنچه 35 سال پیش باعث انقلاب در ایران شد، همچنان باقی است و هرگاه پای استقلال ایران در میان باشد، روحیه انقلابی در مردم ایران تقویت می‌شود. این واقعیت می‌تواند نشان دهد چرا غرب و به ویژه ایالات متحده، هنوز تمایلی به عادی‌سازی روابط با ایران ندارند. هرچه باشد، آنچه 35 سال پیش در ایران رخ داد هرگز به درستی از سوی آمریکا درک نشد.
آسیاتایمز تأکید کرد: زمانی که شاه از ایران فرار کرد، روزنامه‌های آمریکایی نوشتند که او برای تعطیلات از کشور خارج شده است و هنگامی که آیت‌الله خمینی کاملا پیروزمندانه پا به ایران گذاشت، هیچکس در ایالات متحده درک نکرد که در آن کشور چه اتفاقی دارد رخ می‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها