کد خبر: ۲۰۶۱۰۱
زمان انتشار: ۰۸:۴۸     ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
روز دوم مذاکرات جامع ایران و گروه 1+5 دیروز(چهارشنبه) با دیدارهای صبح عراقچی و اشمید و دیدار بعد از ظهر ظریف و اشتون در حالی پیگیری شد که دیپلمات های غربی حاضر در وین مذاکرات را مفید و سازنده عنوان کردند.
به گزارش پایگاه 598 ، روز دوم مذاکرات جامع ایران و گروه 1+5 به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 10:30 صبح (چهارشنبه) به وقت وین در محل هتل کوبرگ شهر وین شروع و به مدت دو ساعت به طول انجامید.
مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون بعد از مذاکرات دیروز عراقچی و اشمید  در بین خبرنگاران گفت: فضای مذاکرات مفید و سازنده است. فضای خوبی برقرار است، اما کار دشواری پیش روست.
وی افزود: کار خوبی انجام شده و مذاکرات خوب و سازنده بوده است به فعالیت های خودمان ادامه می دهیم تا به پیشرفت دست یابیم.
 بعد از نشست عراقچی و اشمید محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 14 به وقت وین به منظور گفت وگو در خصوص نحوه ادامه مذاکرات درباره گام پایانی توافقنامه ژنو در هتل کوبرگ به رایزنی پرداختند که این رایزنی‌ها یک ساعت و نیم به طول انجامید.
 بعد از این نشست ایسنا به نقل از یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گزارش داد که به احتمال قوی ملاقات دو جانبه دیگری میان اشتون و ظریف درباره دستور کار مورد بحث صورت می‌گیرد.
او در ادامه گفت که چارچوبی به عنوان دستور کار مذاکرات به دست آمده است اما هنوز مکتوب نشده است.
وی گفت: هیات‌های مذاکره‌کننده هم‌ز‌مان با پایتخت‌های‌شان درباره محتوای مذاکرات گفت‌وگو می‌کنند.
این عضو تیم مذاکره کننده کشورمان اظهار کرد که مذاکرات امروز(پنج شنبه) نیز ادامه می‌یابد و نتیجه مذاکرات در کنفرانس خبری توسط اشتون و ظریف اعلام خواهد شد.
یک دیپلمات غربی نیز در مصاحبه با خبرگزاری انگلیسی رویترز درباره مذاکرات روز چهارشنبه بین ایران و کشورهای 1+5 در وین، گفت که این مذاکرات به طرز شگفت‌آوری خوب پیش می‌رود.
وی افزود: تاکنون مشکل واقعی وجود نداشته است. این دیپلمات غربی درباره موضوعات مطرح در مذاکرات هسته‌ای وین گفت تمرکز گفت‌وگوها بر پارامترها، فرایندها و جدول زمانی مذاکرات بوده است.
این دیپلمات غربی در عین حال گفت که از این مذاکرات انتظار نتایج فوری نداریم.
سه‌شنبه شب نیز ظریف پس از پایان مذاکرات دو طرف ابراز امیدواری کرده بود که ایران و گروه 1+5 بتوانند تا ماه مارس(تیرماه) به توافق جامع دست یابند.
ظریف که از طریق ارتباط تصویری با جمعی از دانشجویان دانشگاه «دنور» گفت‌وگو می‌کرد، گفت دستیابی به توافق جامع می‌تواند از توافق موقت ساده‌تر باشد، چراکه در آن مذاکرات باید یخ‌ها آب می‌شد. وی با اشاره به آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 گفت: «ما می‌توانیم به جلو حرکت کرده و به توافق دست یابیم. ما باید یخ‌ها را آب کرده و عدم اعتماد موجود را برطرف کنیم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها