کد خبر: ۲۰۶۰۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۲۸ شهريور ۱۳۹۰
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنرانی خود در جمع یهودیان با تأکید بر حمایت واشنگتن برای رژیم صهیونیستی گفت: هم‌اکنون که موجودیت اسرائیل به چالش کشیده شده است، آمریکا باید در قبال تل‌آویو متعهدتر عمل کند.

به گزارش 598 به نقل از فارس از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: هم اکنون که اسرائیل به عنوان متحد آمریکا با چالش هایی درباره موجودیت خود در خاورمیانه مواجه شده است، باید آمریکا در قبال تل آویو متعهدتر باشد.
 
بینر که این اظهارات را در سخنرانی روز گذشته خود در کنفرانس صندوق ملی حمایت از یهودیان در شهر سیسیناتی ایالت اوهایو مطرح می کرد، این مسئله را که "اسرائیل خود را به انزوا کشانده است، رد کرد و گفت: کشور یهودی به عنوان یگانه راهنمای حقیقی آزادی و فرصت در منطقه بر فراز دیگر کشورها قرار دارد.
 
این گزارش افزود: اظهارات بینر در آستانه آغاز به کار جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مطرح شد، جلسه ای هر ساله به عنوان دوره دیپلماتیک دشواری برای اسرائیل مطرح است.
 
بر اساس این گزارش، تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال مطرح کردن پیشنهاد به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل است و این اقدام در حالی صورت می گیرد که آمریکا تهدید کرده که در شورای امنیت این طرح را وتو خواهد کرد و رژیم صهیونیستی و واشنگتن به شدت به این اقدام فلسطینیان اعتراض کرده اند.
 
این گزارش افزود: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنرانی خود در این انجمن یهودی به بیانیه پایانی اجلاس دوربان 3 اشاره کرد که بسیاری آن را بیانیه ای ضدیهودی می دانند و "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری ایران که از مخالفان سرسخت اسرائیل است در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.
 
بر اساس این گزارش، سخنرانی بینر در حمایت از اسرائیل در شرایطی مطرح شده است که توجه ویژه ای به سیاست های "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال اسرائیل معطوف شده است. جمهوریخواهان معتقدند که رئیس جمهوری آمریکا به اندازه کافی از اسرائیل حمایت نمی کند.
 
بینر در سخنرانی خود از اوباما سخنی به میان نیاورد اما دعوت رئیس جمهوری آمریکا از "بنیامین نتانیاهو" برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره در ماه مه گذشته و پیامی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این جلسه ایراد کرد، را یادآور شد.
 
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس صندوق ملی حمایت از یهودیان در آمریکا گفت:‌ مردم آمریکا سزاوار شنیدن پیام های وی (نتانیاهو) هستند و واشنگتن واقعا نیاز داشت تا آنچه را که وی باید می گفت، بشنود. من از تمام کسانی که امروز در این جلسه حضور دارند و هر کسی که همانند من نگران آینده اسرائیل است، می خواهم را بی پرده سخن بگوید. واشنگتن نیازمند شنیدن سخنان شما نیز هست.
 
وی در پایان گفت: اسرائیل نشان داده است که در جستجوی هیچ چیزی جز صلح نیست؛ صلحی که مورد توافق دو کشور و تنها دو کشور باشد. و نتانیاهو درک می کند که این صلح نیازمند سازش است.
 
این اظهارات رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در شرایطی مطرح شده است که رژیم صهیونیستی که اساس بنیان آن بر پایه تجاوز بنا نهاده شده است، چندین سال است که نوار غزه را محاصره کرده و از ورود کمک های بشردوستانه و حتی غذا و مواد ضروری مورد نیاز مردم غزه به این منطقه ممانعت به عمل می آورد و تا کنون حملات گسترده ای را علیه همسایگان خود انجام داده است که از جمله بارزترین این حملات می توان به جنگ 33 روزه با لبنان اشاره کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها