کد خبر: ۲۰۵۸۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
حرف های درگوشی در جلسه پیشکسوتان پرسپولیس نشان از جناح بندی پروین و مایلی کهن در مقابل سرمربی سرخپوشان دارد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی ، روابط محمد مایلی کهن و علی پروین دیگر مثل آن اتوبان یکطرفه‌ای نیست که بارها مایلی از آن سخن گفته بود. این دو با یکدیگر صمیمی شده‌اند، صمیمی‌تر از آنچه فکرش را می‌کنید. طوری که مایلی به تعریف و تمجید از پروین می‌پردازد و برعکس. این دو به نظر، گذشته را فراموش کرده‌اند. شاید هدف مشترکی دارند که این صمیمیت را برگزیده‌اند. هدف مشترکی مثل مخالفت با علی دایی و گروهش.

 

*****

آمار و اطلاعاتی که مایلی‌کهن درباره ریز قراردادهای کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس رو می‌کند نشانگر اطلاعات دقیق اوست. اینکه می‌گوید مثلا علی دایی یک میلیارد و 450 میلیون تومان از قرارداد یک میلیارد و 750 میلیونی‌اش را دریافت کرده، یعنی اینکه ریز دریافتی‌ها از منبعی موثق به دستش رسیده.

 

در مورد منبع اطلاعات، پیش داوری نمی‌کنیم. پرسپولیس بزرگ است و افراد بسیاری دور و بر این تیم حضور دارند. مایلی کهن می‌تواند این اطلاعات را از یکی از کارمندان باشگاه بگیرد یا یکی از مسئولان ارشد.

 

بدون شک با در دست داشتن آمار مربوط به قراردادهای پرسپولیسی‌ها این ذهنیت در بین اهالی فوتبال قوت می‌گیرد که خود پروین این آمار و ارقام را به پیشکسوت رک گوی پرسپولیس داده تا مقابل دایی بایستد.

 

در بدبینانه‌ترین حالت هم انگشت اتهام به سمت علی پروین روانه می‌شود. اینکه شاید تبدیل اتوبان یکطرفه به دوطرفه، آن هم در جبهه مخالف دایی باعث شده تا این اطلاعات دقیق و ریز به دست مایلی برسد و او آن را به گوش مردم و طرفداران پرسپولیس برساند.

 

*****

محمد مایلی‌کهن بعد از مدت‌ها در جلسه پیشکسوتان پرسپولیس حاضر شد و اتفاقا کنار دست علی پروین نشست. مایلی پیش از این هرگز در جلسات شرکت نمی‌کرد و آن را به رسمیت نمی‌شناخت. حتی یک بار علیه کمیته پیشکسوتان موضع گرفت و مدعی شد چرا باید ضیا عربشاهی، سخنگو باشد.

 

مایلی کهن، مواضع قبلی خود را فراموش کرد تا این بار و در حضور بزرگانی چون حمید شیرزادگان و همایون بهزادی، کنار علی پروین بنشیند و اینگونه، دوستی‌اش با سلطان را نمایان کند. البته نباید از این موضوع به سادگی عبور کرد که خود مایلی کهن از بزرگان تاریخ پرسپولیس است که سال ها در این تیم بازی کرده و حتی به بازوبند کاپیتانی‌اش هم رسیده.

 

نکته جالب‌تر اینکه مایلی کهن در این جلسه کلی از پروین تعریف و تمجید کرد و حتی بعد از آن وقتی روی خط تلفنی برنامه 90 آمد گفت: «با اینکه طرز تفکرش با پروین فرق می‌کند اما چون او بکن باوئر فوتبال ایران است باید از آن بالا پرسپولیس را هدایت کند و مدیر باشگاه بماند.»

 

*****

حضور احمدرضا عابدزاده در جلسه پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس می‌تواند حاوی نکات مهمی باشد. پروین از محبوبیت عابدزاده به خوبی باخبر است.

 

شاید به همین دلیل هم بود که پروین، حدود 10، 12 سال پیش، وقتی که عابدزاده به محبوبیت بسیاری در میان هواداران پرسپولیس رسیده بود عذرش را خواست تا رقیبی برای خودش و برای محبوبیتش ساخته نشود. حضور عابدزاده در جلسه پیشکسوتان می‌تواند برای پروین، یک اتفاق بزرگ تلقی شود.

 

از طرفی چند هفته پیش، این بحث مطرح شد که پروین، مشکل مالیاتی عابدزاده را حل کرده. این اتفاقات نمی‌تواند چندان بی ارتباط با یارکشی علی پروین برای مقابله با علی دایی باشد. به خصوص که قدیمی‌ها می‌گویند عابدزاده و دایی، در دوران بازیگری هم رابطه مناسبی با یکدیگر نداشتند!

 

*****

جلو انداختن مایلی کهن برای کوبیدن دایی نشان دهنده این است که پروین سر داستان اعتصاب و خرید سهام باشگاه دل خوشی از سرمربی قرمزها ندارد و کلا آب این دو علی در یک جوی نخواهد رفت. گفته می‌شود حتی در جلسه پیشکسوتان باشگاه هم این بحث مطرح شده و دهان به دهان چرخیده که مایلی کهن در این مقطع، مدیر فنی پرسپولیس شود و برعملکرد دایی نظارت کند.

 

پروین سرپرست است و می‌تواند حکمی برای مدیریت فنی مایلی صادر کند. این بحث وقتی جدی‌تر می‌شود که بدانیم پروین در جلسه با دایی، امیررضا خادم و هدایتی به سرمربی سرخ‌ها تاخته و مدعی شده همین الان مایلی کهن و درخشان حاضرند مجانی برای پرسپولیس کار کنند.

 

*****

جنگ علی دایی و علی پروین مدت‌ها است که شروع شده و با داستان فروش سهام باشگاه به اوج خود رسیده است. از یک طرف دایی و رویانیان می‌خواهند سهام باشگاه را برای خود یا دوستان مشترک شان بخرند و از طرف دیگر پروین، پیشکسوتان پرسپولیس را دور هم جمع می‌کند تا برای خرید سهام پرسپولیس اقدام کنند.

 

البته دایی و پروین در مصاحبه‌های خود به صورت ظاهری احترام یکدیگر را نگه می‌دارند و پروین مدام در حرف از دایی حمایت می‌کند اما پشت پرده، اتفاقات دیگری رقم می‌خورد. باید دید با جدی شدن بحث حضور مایلی به‌عنوان مدیر فنی پرسپولیس، آیا دایی به کار خود ادامه خواهد داد یا اینکه جدا می‌شود و برنامه 3 ساله‌اش را اجرا نخواهد کرد؟ پاسخ این سوال چند روز دیگر مشخص می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها