کد خبر: ۲۰۵۷۷۹
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
سرمربي تيم فوتبال سپاهان با ابراز خرسندي از انتخابش به عنوان بهترين مربي خارجي دو دهه اخير در بازي‌هاي باشگاهي ايران، گفت: انتخاب مردم انگيزه و تعهد کاري‌ام را براي ادامه فعاليت در ايران بيشتر کرد.
زلاتکو کرانچار که از سوي مردم به عنوان بهترين مربي خارجي دو دهه اخير فوتبال باشگاهي ايران انتخاب شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، به سوالات مختلفي درباره انتخابش به عنوان بهترين مربي خارجي ليگ، شرايط سپاهان پيش از بازي با مس و حضورش در کورس قهرماني ليگ، رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا، جدايي جالوويچ و جذب بازيکن کمکي، رويارويي با کارلوس کي‌روش و رائول گونسالس و... پاسخ داد که در زير مي‌آيد:

** انتخابم در 90 انگيزه و تعهد کاري بيشتري به من داد

کرانچار ابتدا درباره انتخابش به عنوان برتري مربي خارجي دو دهه اخير رقابت‌هاي باشگاهي از ديد مخاطبان برنامه تلويزيوني 90، اظهار کرد: از اين انتخاب بسيار خوشحال و خرسند شدم و از همه مردم ايران و بويژه کساني که به من راي دادند تشکر مي‌کنم. من سعي مي‌کنم همواره نتايج خوبي با تيم‌هاي ايراني کسب کنم و کار باکيفيتي ارائه دهم تا بيش از اين مورد مقبوليت آن‌ها قرار بگيرم. اين انتخاب انگيزه و همين طور تعهد من براي ادامه کار در ايران را بيشتر کرد. من و همکارانم در تمام تيم‌هايي که فعاليت مي‌کنيم همواره سعي خواهيم کرد عملکرد خوبي داشته باشيم.

** هواداران سپاهان بيشترين راي را به من دادند

وي در پاسخ به اينکه فکر مي‌کنيد غير از هواداران سپاهان چه کسان ديگري به شما راي داده‌اند گفت: دقيقا نمي‌دانم اما به طور قطع هواداران سپاهان بيشترين راي را داده‌اند. مي‌توانم بگويم آن‌هايي که فوتبال را تشخيص مي‌دهند و از کار مربي‌گري اطلاعات خوبي دارند، با ارزيابي عملکرد تيم‌هايي که من هدايت آن‌ها را بر عهده داشتم و همين طور نتايجي که کسب شده چنين تصميمي گرفتند و به من راي دادند.

** براي بازي با مس کاملا آماده‌ايم

سرمربي تيم سپاهان همچنين درباره آخرين شرايط تيمش در آستانه بازي پنجشنبه (پس‌فردا)‌مقابل مس کرمان گفت: هيچ مشکلي نداريم و به خوبي آماده بازي با مس هستيم. جو مناسبي در تيم ما حاکم است و طبعا انتظار داريم نتيجه خوبي هم بگيريم. خوشبختانه هيچ بازيکن مصدومي در ترکيب سپاهان وجود ندارد و با آمادگي کامل به مصاف حريف خواهيم رفت.

** مس خودش اين وضعيت را رقم زد و ما شانس بيشتري از آنها داريم

وي در ارزيابي‌اش از رويارويي با مس و کيفيت اين تيم نيز به ايسنا گفت: مس را کاملا مي‌شناسيم. آن‌ها خودشان چنين وضعيتي را ايجاد کرده‌اند و اکنون در اين رده از جدول قرار دارند. فکر مي‌کنم بازي با سپاهان آخرين شانس مس براي بقا در ليگ برتر باشد بنابراين اين مسابقه براي آن‌ها حياتي است. همين طور براي ما هم مهم است که همچنان در کورس قهرماني و رده‌هاي بالاي جدول باقي بمانيم. در نتيجه اين بازي براي هر دو تيم دشوار و از نظر رواني بسيار سخت خواهد بود.

کرانچار با بيان اينکه سپاهان مقابل مس شانس بيشتري براي برد دارد، تصريح کرد:‌ کيفيتي که ما در بازي‌هاي گذشته به نمايش گذاشتيم و همين طور نتايجي که کسب کرديم اين انتظار را ايجاد کرده که اولويت پيروزي در اين بازي با سپاهان باشد و اين انتظار، يک انتظار منطقي است.

** کوچکترين اشتباه قهرماني را بر باد مي‌دهد

سرمربي سپاهان در پاسخ به اينکه شانس چه تيم‌هاي ديگري را براي قهرماني ليگ امسال زياد مي‌دانيد گفت: از نظر من پنج تيم سپاهان، استقلال، فولاد، نفت و حتي پرسپوليس براي قهرماني ليگ امسال اميدوار هستند. هنوز چندين بازي حساس رودررو ميان اين تيم‌ها باقي مانده است. استقلال بايد مقابل فولاد و نفت قرار گيرد. همين طور ما هم بايد با نفت بازي کنيم. بازي استقلال و تراکتورسازي هم از جهتي حساس است. شرايط بالاي جدول به گونه‌اي شده که هر تيمي کوچک‌ترين اشتباهي کند از کورس رقابت عقب مي‌ماند. فکر مي‌کنم جدال استقلال و فولاد در هفته بيست و نهم ليگ، هم براي خودشان و هم براي تيم ما تعيين کننده است.

** نگران بازي تراکتورسازي و استقلال نيستم

وي در واکنش به اينکه آيا نگران بازي تراکتورسازي و استقلال نيستيد چون تراکتورسازي که قهرمان جام حذفي شده و در ليگ هم شانسي براي قهرماني ندارد تصريح کرد: تقريبا خير. اتفاقا فکر مي‌کنم چون تراکتورسازي قهرمان جام حذفي شده و اميدي به قهرماني در ليگ برتر ندارد ديگر هيچ فشار رواني را تحمل نمي‌کند و بنابراين با آرامش بازي واقعي خودش را به نمايش مي‌گذارد. فکر نمي‌کنم هواداران اين تيم از نتيجه نگرفتن تراکتورسازي راضي باشند. آن‌ها دوست دارند تيم‌شان در رده خوبي از جدول ليگ را به پايان ببرد.

سرمربي سپاهان ادامه داد: اينکه تراکتورسازي چه عملکردي در بازي‌هاي بعدي داشته باشد بستگي به هدف آن‌ها دارد و من نمي‌توانم در اين باره نظري داشته باشم.اما ما به هيچ وجه نگران بازي‌هاي اين تيم نيستيم چون شرايط را در اختيار خودمان مي‌بينيم. معتقدم موفقيت سپاهان در ليگ امسال بيش از آنکه به نتايج ساير رقباي ما بستگي داشته باشد به عملکرد خودمان مرتبط است. ما بايد با انگيزه و تعهد کامل در بازي‌هاي بعدي حاضر شويم تا بتوانيم به قهرماني برسيم. اگرچه نتايج بازي‌هاي ديگر تاثيرگذار است اما در اولويت بايد خودمان پيروز بازي باشيم و در بعد ديگر منتظر اشتباهي از رقبا بمانيم.

** در آسيا گروه مبهمي داريم!

کرانچار همچنين در پاسخ به اينکه چه شناخت بيشتري از رقباي سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا پيدا کرده‌ايد، اظهار کرد: سپاهان در سخت‌ترين گروه ليگ قهرمانان قرار گرفته است. همه تيم‌هاي حاضر در اين گروه قوي و باکيفيت هستند. ما ارزيابي و شناخت بيشتري از آن‌ها پيدا کرده‌ايم و مي‌دانيم هر سه تيم الهلال، السد و الاهلي مدعي صعود از گروه هستند. از طرفي سپاهان هم به صعود از گروه و حتي موفقيت در مراحل بعدي ليگ قهرمانان مي‌انديشد. الهلال در کنار سپاهان سابقه رسيدن به فينال ليگ قهرمانان را دارد. آن‌ها در آسيا قهرمان هم شده‌اند. السد و الاهلي هم از تيم‌هاي پرقدرت غرب آسيا هستند. اين بازي‌ها براي ما حساسيت ويژه‌اي دارد و فکر مي‌کنم گروه مبهمي داريم. اما با اين اعتقاد بازي مي‌کنيم که مي‌خواهيم از گروه صعود کنيم.

** براي مهار رائول در حال برنامه‌ريزي هستيم

وي در واکنش به اينکه حضور رائول گونسالس در تيم السد و رويارويي اين بازيکن با تيم سپاهان چقدر مي‌تواند در کيفيت بازي دو تيم اثرگذار باشد گفت: رائول گونسالس بازيکن بسيار بزرگي است. او سال‌ها در سطح اول فوتبال دنيا بازي کرده و فکر مي‌کنم در هر تيمي که بازي کند، موازنه نتيجه و روند بازي به سمت تيمي که او در آن حضور دارد برمي‌گردد. او در السد نقش مهمي را ايفا مي‌کند و از الان براي مهارش در حال برنامه‌ريزي هستيم. مي‌دانيم او کيفيت بالايي را بروز خواهد داد اما از طرفي دفاع تيم سپاهان از بازيکنان ملي تشکيل شده و قطعا راهکار مناسبي براي مهار اين بازيکن بزرگ پيدا خواهيم کرد.

** هنوز جدايي ملي‌پوشان از سپاهان حين اردوهاي تيم ملي را قطعي نمي‌دانم

کرانچار در پاسخ به اينکه با توجه به قطعي شدن تقريبي جدايي ملي‌پوشان از باشگاه‌ها هنگام برگزاري اردوهاي آماده‌سازي تيم ملي در فروردين و ارديبهشت ماه 93، آيا براي بازي‌هاي آسيايي سپاهان در آن مقطع نيازي به جذب بازيکن کمکي نداشتيد گفت: ما کادر باکيفيتي از بازيکنان را در اختيار داريم که علاوه بر توانايي‌هايشان براي بازي‌هاي داخلي مي‌توانند در رقابت‌هاي آسيايي هم شرايط خوبي را براي سپاهان رقم بزنند. من هنوز جدايي ملي‌پوشان از تيم‌هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا در آن زمان را قطعي نمي‌دانم. از اين مسئله فقط صحبت مي‌شود و فکر مي‌کنم هنوز هيچ تصميمي قطعي نشده است چون چيزي را به باشگاه سپاهان ابلاغ نکرده‌اند. اگر کار به آنجا کشيده شود ديگر اين من نيستم که بايد در اين باره تصميم بگيرم. اين به رفتار فدراسيون و باشگاه‌ها مربوط مي‌شود. اينکه آن‌ها بخواهند تيم‌هايشان در ليگ قهرمانان آسيا موفق باشد و سهميه‌ي ايران براي فصل بعدي اين رقابت‌ها حفظ شود.

** غير از مخالفت با تصميم فدراسيون و باشگاه کار ديگري از دستم برنمي‌آيد!

وي در واکنش به اينکه با اين نظر يعني از الان مخالفت جدي‌تان را با اين موضوع اعلام مي‌کنيد و اگر چنين تصميمي را به شما ابلاغ کنند، چه اقدامي خواهيد کرد گفت: به عنوان سرمربي سپاهان، با اين تصميم مخالف هستم. اما اگر فدراسيون و باشگاه چنين تصميمي بگيرند، من نمي‌توانم در آن تاثيرگذار باشم. تنها به عنوان مربي حق دارم در آن اظهار نظر کنم و بگويم متاسفم. بالاخره يک کسي هم بايد به هواداران سپاهان توضيح بدهد که چرا بايد بدون ملي‌پوشان‌شان پا به بازي‌هاي آسيايي بگذارند و چرا نمي‌توانند در اين رقابت‌هاي مهم از همه بازيکنان‌شان استفاده کنند.

** وقتي نمي‌دانيم چند ملي‌پوش داريم چطور بازيکن کمکي بگيريم؟

کرانچار همچنين در واکنش به اينکه يعني قطعا بازيکن کمکي نخواهيد گرفت اظهار کرد: براي کدام پست بازيکن بگيرم؟ ما ليست 30 نفره‌اي از بازيکنان را براي ليگ قهرمانان آسيا به AFC ارسال کرده‌ايم و الان هم نمي‌دانيم کدام بازيکنان‌مان قطعا به تيم ملي دعوت مي‌شوند بنابراين الان چه تصميمي مي‌توانم بگيرم؟!

** نويدکيا سزوار پوشيدن پيراهن تيم ملي است

وي در پاسخ به اينکه محرم نويد کيا را الان چقدر آماده مي‌دانيد و فکر مي‌کنيد او شايسته دعوت به تيم ملي هست يا خير به ايسنا گفت: محرم بعد از عمل جراحي که داشت شرايط خوب گذشته را دوباره پيدا کرده و در بازي‌هاي اخير از بازيکنان تاثيرگذار ما بوده است. در عين حال فکر مي‌کنم نويدکيا الان 70 درصد آماده است. با اين وجود در اين شرايط مورد استفاده ما قرار گرفته است. او يک بازيکن صاحب شخصيت و کلاس است و اين‌ها را در عملکردش مي‌بينيم. اينکه او بتواند کيفيت بالايش را در تيم ملي بروز بدهد يا خير را نمي‌دانم. بي‌ترديد او از بازيکناني است که سزاوار حضور در تيم ملي است اما حتي وقتي سالم بود و آسيب ديدگي برايش پيش نيامده بود، در تيم ملي حضور پيدا نمي‌کرد. از طرفي اين سرمربي تيم ملي است که در اين باره تصميم مي‌گيرد.

** کي‌روش تمايلي براي جلسه با من ندارد!

کرانچار در پاسخ به اينکه آيا براي حل اختلافاتي که قبلا پيش آمده بود، پيشنهادي براي جلسه با کارلوس کي‌روش ارائه شده است يا خير گفت: کي‌روش تا الان حتي يک درخواست هم نداشته و اين بدان معني است که او نظر مثبتي نسبت به اين موضوع ندارد و نمي‌خواهد جلسه‌اي بين ما باشد.

** قرارداد جالوويچ به گونه‌اي بود که مي‌توانست برود

وي درباره جدايي جالوويچ از سپاهان و اينکه آيا شرايط براي جذب بازيکن جايگزين مهيا نبود گفت: جالوويچ دو ماه پيش تصميم گرفت سپاهان را ترک کند چون از تيم ديگري پيشنهاد داشت. توافق او و باشگاه در قرارداد به گونه‌اي بود که هر زمان که او قصد داشت از تيم جدا شود، اين امکان برايش فراهم شود. بنابراين تصميم به جدايي گرفت و رفت. از طرفي فکر نمي‌کنم طبق مقررات و با توجه به پايان يافتن زمان نقل و انتقالات ما فرصتي براي جذب بازيکن جايگزين داشتيم.

** پايان فصل براي ماندن يا رفتن تصميم مي‌گيرم

سرمربي سپاهان در پاسخ به اينکه آيا براي تمديد قراردادتان مذاکره‌اي با باشگاه داشته‌ايد گفت: هنوز در اين باره صحبت نکرده‌ايم چون قرارداد من هنوز ادامه دارد و وظيفه دارم تيمم را براي بازي‌هاي داخلي و آسيايي آماده کنم. هر زمان قرارداد من به پايان برسد در اين باره هم من و هم باشگاه تصميم مي‌گيريم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها