کد خبر: ۲۰۵۴۹۰
زمان انتشار: ۲۱:۴۱     ۲۸ بهمن ۱۳۹۲

کلاهبرداری که با طرح یک نقشه مرموز، زمینه آزادی خود از زندان را فراهم کرد، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

به گزارش 598، خراسان در ادامه نوشت: این فرد کلاهبردار که پرونده هایی مانند جعل عناوین نظامی، نگهداری مهمات و موادمخدر و ... را در کارنامه سیاه اتهامات خود دارد، این بار نیز به جرم فروش مال غیر و کلاهبرداری ۱۱۰میلیون تومانی در حالی روانه زندان شد که طبق رأی دادگاه علاوه بر تحمل زندان و رد مال به پرداخت ۱۱۰ میلیون تومان جزای نقدی نیز در حق دولت محکوم شده بود. بعد از گذشت چند ماه از ماجرای زندانی شدن این کلاهبردار، شاکی وی که هنوز نتوانسته بود مبلغ کلاهبرداری شده را از وی دریافت کند برای پیگیری موضوع به مسئولان ذی ربط مراجعه کرد اما متوجه شد مرد زندانی با ارائه یک سری اسناد و مدارک از زندان آزاد شده است.

شاکی پرونده که تازه فهمیده بود کلاهبردار مذکور با طرح یک نقشه مرموز، رضایت نامه‌ای را جعل کرده است با تسلیم شکواییه‌ای خواستار پیگیری قضایی شد. با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده در شعبه ۲۰۳ مجتمع قضایی امام خمینی(ره) و توسط قاضی صحراگرد مورد رسیدگی قرار گرفت.

شاکی پرونده کلاهبرداری در این باره گفت: فرد زندانی با دستکاری و جعل و همچنین سوءاستفاده از مشخصات شناسنامه‌ای من و با همدستی فرد دیگری، به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه و با شگردی خاص اقدام به تهیه رضایت نامه محضری از طرف من کرده است که اکنون متوجه شده‌ام همه این اقدامات را با شیوه خاصی انجام داده است در حالی که من هنوز طلب ۱۱۰میلیونی‌ام را دریافت نکرده‌ام.

وکیل سابق متهم نیز که برای ادای توضیحاتی به شعبه ۲۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دعوت شده بود، گفت: من در دادگاه بودم که فردی مراجعه و عنوان کرد که پرونده‌ای دارد و از من خواست تا وکالت او را قبول کنم. من هم آدرس دفترم را دادم که او به اتفاق متهم مراجعه کرد. متهم این پرونده چنین وانمود کرد که کار پرونده‌اش تمام شده است و تنها پرداخت جزای نقدی آن باقی مانده و در حال گرفتن رضایت از شاکی است. او بعد از گذشت یک هفته در حالی که سند رضایت شاکی را در دست داشت، به دفترم مراجعه کرد و من هم وکالت اورا قبول کردم و پیگیر پرونده‌اش شدم.

گزارش خراسان حاکی است: پس از انجام تحقیقات مقدماتی، مقام قضایی دستور دستگیری متهم فراری را صادر کرد و بدین ترتیب، اتهام دیگری به کارنامه سیاه کلاهبردار معروف به «هوش سیاه» افزوده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها