کد خبر: ۲۰۵۴۴۸
زمان انتشار: ۲۱:۰۵     ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
سرمربي تيم ملي فوتبال جوانان ايران گفت: متأسفانه باشگاه‌هاي فوتبال ايران در بخش پايه خوب عمل نمي‌کنند.
رحيم مير‌آخوري در مورد وضعيت تيم ملي جوانان گفت: در حال حاضر در مرحله استعداديابي قرار داريم و با سفر به استان‌هاي مختلف عملکرد بازيکنان را مورد بررسي قرار مي‌دهيم. اگر افراد داراي قابليت در اين استعداديابي‌ها پيدا کنيم به تيم ملي دعوت مي‌شوند تا در اردوهايي که داريم مورد ارزيابي قرار بگيرند.

به گزارش فارس، وي افزود: در حال حاضر در تهران حضور داريم. پيش از اين به اردبيل و مشهد سفر کرده بوديم و بازيکنان اين شهرها را مورد ارزيابي قرار دادم. علي دوستي‌مهر نيز به يکي دو استان سفر کرده و در حال حاضر براي بررسي استعداد بازيکنان در مازندران به سر مي‌برد.

مربي تيم ملي جوانان در مورد اينکه آيا بازيکن خوبي را در اين استعداديابي‌ها پيدا کرده است، تصريح کرد: تعدادي از بازيکنان تيم ملي نوجوانان که در جام جهاني امارات شرکت کردند به همراه تعدادي از بازيکنان تيم ملي جوانان که در مسابقات مقدماتي قهرماني کرمان حضور داشتند، در اردوهاي ما شرکت مي‌کنند. اين نفرات معيار ما هستند و بازيکناني که در استعداديابي‌ها پيدا مي‌کنيم با توانايي آنها سنجش مي‌شوند البته افراد پيدا شده در استعداديابي بايد در شرايط سخت‌تر مورد ارزيابي قرار گيرند تا بتوانيم از توان واقعي آنها آگاهي پيدا کنيم.

ميرآخوري در پاسخ به اين سؤال که در گذشته از افت کيفيت بازيکنان گلايه مي‌شد و آيا او هم چنين موضعي‌ دارد، گفت: متأسفانه در باشگاه‌ها با بازيکنان به آن شکلي که بايد کار کنند، تمرين نمي‌شود. وقتي اين نفرات به اردوي تيم ملي مي‌آيند ابتدا بايد همان مسائل اوليه را به آنها آموزش دهيم و سپس کارهايي که براي يک تيم فوتبال براي شرکت در مسابقات بين‌المللي بايد انجام دهيم را بايد در برنامه خود بگنجانيم. به همين خاطر کار ما بسيار سخت است. برخي از اين بازيکنان با قابليت، اصول اوليه را نمي‌دانند و نياز دارند پخته‌تر شوند.

ميرآخوري در مورد اينکه آيا تيم ملي در تعطيلات نوروز اردو دارد، تأکيد کرد: به احتمال فراوان اردوي بعدي ما هفته آينده تشکيل مي‌شود. فکر نمي‌کنم در 15 روز ابتدايي سال جديد اردويي را برگزار کنيم.

مربي تيم ملي در مورد اينکه قرار بود تعدادي از بازيکنان دو رگه مورد ارزيابي قرار بگيرند، گفت: اين مسئله طبق برنامه‌ريزي انجام مي‌شود. ابتدا بايد حدود 15 الي 20 بازيکن که داراي چنين شرايطي هستند را پيدا کنيم و سپس در کشوري مثل آلمان تمامي اين نفرات را جمع کنيم و با انجام مسابقات دوستانه و تمرينات خوب آنها را مورد ارزيابي قرار دهيم.

وي در پايان گفت: از باشگاه‌ها مي‌خواهم بازيکنان جوان را مورد توجه بيشتري قرار دهند. وقتي اين نفرات در تيم‌هاي بزرگسالان استفاده شوند تجربه بيشتري پيدا مي‌کنند که تمامي اين کارها به موفقيت فوتبال ملي مي‌انجامد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها