کد خبر: ۲۰۵۳۸۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۷     ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
در جشن با شکوه پیروزی انقلاب اسلامی در هلند مطرح شد:
مکتب قران و اهل بیت در 35مین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و هم چنین در اعتراض به ستمی که در بحرین ادامه دارد کنفرانسی در شهر لاهه هلند در مرکز جوانان ثقلین بر پا کرد. آقای ابراهیم چاکار جامعه شناسی که از مرکز قران و اهل بیت شهر اوفنباخ آلمان با بیان جمله ای از امام خامنه ای درستایش معمار انقلاب اسلامی آغاز نمود گفت : "این انقلاب بدون نام امام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته نمی شد. امام خمینی نعمتی الهی و لطفی برای انسانیت هست.„
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، به مناسبت فرا رسیدن سی‌و‌پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، موسسه مکتب قرآن و اهل کنفرانسی در اعتراض به ستمی که در بحرین انجام می شود در شهر لاهه هلند در مرکز جوانان ثقلین بر پا نمودند .      .

در این کنفرانس که با تلاوت قرآن و همچنین شعری خوانی در مدح امام خمینی آغاز گردید ، سخنرانانی در موضوع حرکت انقلاب اسلامی و همچنین انقلاب مردم بحرین به ایراد سخنرانی پرداختند.

آقای ابراهیم چاکار جامعه شناسی که از مرکز قران و اهل بیت شهر اوفنباخ آلمان در این برنامه شرکت کرده بود با بیان جمله ای از امام خامنه ای درستایش معمار و بانی انقلاب اسلامی امام خمینی آغاز نمود گفت : "این انقلاب بدون نام امام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته نمی شد. امام خمینی نعمتی الهی و لطفی برای انسانیت هست.„



وی در ادامه به نقش رهبری امام خمینی در پیروزی قیام الهی اشاره کرده و نتیجه آن را جدا شدن جبهه حق و باطل دانست. و بدین صورت دین اسلام احیا شده ، انقلاب اسلامی چنان زمین لرزه ای غرب را لرزانده است.

این جامعه شناس در پایان علت اصلی سرکوب وحشیانه ملت مظلوم بحرین را ولایتمدار بودن آنها دانست و حمایت از مقاومت مردم بحرین علیه ستم آل خلیفه را گوشزد نمود و پیروزی را برای این عزیزان از خداوند خواستار شد.

سخنرانی پایانی این کنفرانس از سوی رئیس مرکز قران و اهل بیت جناب اقای محمد آوجی ایراد شد.

ایشان نخست یاد امام را گرامی داشته هم چنین پیروی از نائب امام، مقام معظم رهبری, امام خامنه ای را مایه سرفرازی و افتخار دانست.



جناب آوجی انقلاب اسلامی را چنان پیدایش دوباره دین اسلام شرح داد و گفت : در آن زمان جهان دو قطب داشت حکومت ساسانی و حکومت روم. این دو نظام سلطه دیگر ملتها را اسیر خود کرده بودند و با ملت خویش هم ظالمانه تا می کردند. ظهور نورانی پیامبر اسلام آغاز سقوط این دو نظام شد. پیامبر گرامی ندای ستم دیده های تاریخ بشریت شد. با برپایی حکومت الهی عادلانه، معیاری برای مومنان هر عصری به دست آمد در تشخیص حق و باطل، عدل و ظلم. امام خمینی نیز در این راه بار دیگر به سلطه شرق و غرب نه گفت. به شرق با پایتختی مسکو و به غرب با پایتختی واشنگتن. یکی به نام تساوی سرکوبگری سخت هر آزادی، دیگری به نام آزادی رواجگر هر فسادی. و هر دو اشغالگر هر استقلالی. قیام امام با پشتیبانی ملیونی مردم ایران مصمم بود که نظامی بر اساس حق برپا کند. واین تصمیم به یاری خداوند به سر انجام رسید. این تصمیم و یاری خداند تا امروز ما ادامه داشته، هر حمله غرب علیه این انقلاب الهی شکست خورده است چه تحریمهای ظالمانه باشد چه ترورهای ناجوانمردانه. امروز نظام اسلامی چون رقیبی سخت در تمام سطح جهان مقابل نظامهای سلطه ایستاده است.



برادران بر ماست که درس بگیریم و ما نیز ایمان خود را در عمل اثبات کنیم، اگر ما هم مصمم باشیم، در اطاعت از ولایت صادق باشیم با تقوا باشیم، شجاع و پاکدل باشیم آماده در جبهه حق باشیم خداوند ما را یاری خواهد کرد. در غیر این صورت خود را فریفته ایم.

ایشان در ادامه سخنرانی به اهمیت یکدلی و صداقت تأکید کرد: وحدت و یکدلی و اصل برادری سبب خواهد شد دشمن از تفرقه افکنی نا امید گردد. در فرمانبری از رهبری وحدت امری اساسی است. در راه ولایت باید هشیار و با بصیرت و یکدل بود.



آقای آوجی به جنگهای امروز منطقه پرداخته و واقعیت جانگداز این جنگها را که رنج ومصیبتش رو دوش و دل مردم منطقه در مقابل سود و سورش به جنگ افروزان دولتهای غربی می ماند، مایه تأسف دانست.

ایشان نیروی رهاگر را جبهه ولایت دانستد: در صورت وحدت و جدیت هر فردی که در این جبهه حضور دارد سلام و لطف الهی میسر خواهد شد.

در پایان مظلومیت مردم بحرین از سوی آقای آوجی به زبان آورده شد: مردم بحرین که معتقد به اسلام و ولایت هستند هم از سوی دولت آل خلیفه ظلم می بینند هم از حامی آنها دولت آل سعود، در کنار این، جهانی که به ظاهر مدافع حقوق بشر هست مقابل این همه ستم، کور و ساکت مانده است.

اما مردمی که فرهنگ شهادت و باور حسینی دارند در راه ولایت صادق و در احیای حق مصمم هستند پیروز خواهند شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها