کد خبر: ۲۰۴۹۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
خيلي از بازيکنان تيم‌هاي ملي در جام جهاني 2014 در بوندسليگا بازي مي‌کنند. در واقع 24 تيم ملي حاضر در جام جهاني در ليگ آلمان نماينده دارند.

با نزديک شدن به آغاز جام جهاني 2014 برزيل خبرگزاري آلمان به مصاحبه با بازيکنان حاضر در جام جهاني مي‌پردازد که در زير گفتگوي اين پايگاه اينترنتي را با دانيل داوري بازيکن تيم ملي ايران مي‌خوانيد.

دانيل داوري که در آلمان به دنيا آمده و بزرگ شده، پدري ايراني و مادري لهستاني دارد. او در حال حاضر در اينتراخت براونشوايگ بازي مي‌کند که در آستانه سقوط به دسته پايين‌تر قرار دارد. داوري پس از آن که چند ماه قبل توانست اولين بازي ملي‌اش را براي تيم ملي ايران انجام دهد، در حال حاضر دروازه‌بان شماره يک ايران محسوب مي‌شود.

*لقب تيم ايران "تيم ملي " است مي‌داني يعني چه؟

بله کار سختي نيست. يعني تيم ملي فوتبال کشور و مثل خيلي از کشور‌هاي ديگر است.

*دوشنبه بعد از ظهر ها در کلاس يادگيري زبان فارسي شرکت مي کني که تيمت بازي ندارد چطور است؟

بله هر هفته دوشنبه بعد از ظهر‌ها در اين کلاس‌ها شرکت مي‌کنم تا زبان فارسي خودم را تقويت کنم. اينکه تيمم نيز در آن روز بازي ندارد به من کمک مي‌کند تا در تمرکز زبان فارسي ياد بگيرم.

×هم کلاسي‌هايت مي‌دانند در کنار چه کسي نشسته‌اند؟

بله هم کلاسي‌هايم مي‌دانند. البته واقعا برايم مهم نيست. معلم من هم مي‌داند من دروازه‌بان براونشوايگ هستم و خودم از او خواستم هر وقت کمک خواستم به زبان فارسي با من صحبت کند و برايم ترجمه نکند.

× شما معمولا زبان خوب ياد مي‌گيريد. اکنون زبان فارسي‌ات اينقدر خوب است که با فارسي مصاحبه کني؟

تمام تلاش خودم را مي‌کنم که خيلي سريع زبان فارسي را ياد بگيرم. البته کار آساني نيست زيرا شما در طول روز بايد آن را تمرين کني و وقتي که تمرين نمي‌کنيد يادتان مي‌رود. در مصاحبه‌هاي فارسي از پدرم کمک مي‌گيرم تا به من کمک کند.

× ناراحت نيستي چرا از کودکي زبان فارسي ياد نگرفتي؟

مادر من لهستاني است و ممکن بود که 3 زبان ياد بگيرم. خانواده‌ام تصيم گرفتند که زبان آلماني را ياد بگيرم. البته الان افسوس مي‌خورم چرا زبام فارسي و لهستاني را از کودکي ياد نگرفتم.

× در خانه چقدر فرهنگ فارسي را رعايت مي کني؟

من قبلا از طريق پدرم کاملا با فرهنگ فارسي آشنا شدم و مانند فرهنگ آلماني ولهستاني در کنار من بودند. خيلي چيزها را از ايراني‌ها در خانواده من مي‌توانيد ببينيد. مثلا احترام به اعضاي خانواده. همچنين خيلي از غذاهاي ايراني را دوست دارم و واقعا خوشمزه هستند. پدر و مادر من هر دو مي‌توانند غذاهاي ايراني درست کنند. در اردوي اخر که در تيم ملي بودم چاق شده بودم چون غذاها خيلي خوشمزه بود (باخنده)

× خانواده برايت چه معنا دارد؟

خانواده جايي است که اعضاي فاميل من زندگي مي‌کنند. براي همين خيلي جاها را خانه خودم مي‌دانم.

× خانواده تو در تهران و مازندران هستند. وقتي آنجا مي‌روي چه شرايطي است؟

من هر بار که به آنجا رفتم خيلي راحت بودم و لذت بردم. خيلي از بستگان من هنوز در ايران هستند.

× مي‌دانيد چطور فدراسيون فوتبال ايران با شما آشنا شد؟

فکر مي‌کنم جاذبه بوندسليگا باعث شد تا ديده شوم و کارلوس کي‌روش بازي من را از تلويزيون ديده باشد.

× بار اول دعوت ايران را رد کرديد. اما بار دوم دعوت را پذيرفتيد. آيا تصميمات سياسي در انتخاب شما دخيل بود؟

نه به هيچ وجه. همه اتفاقات فوتبالي پيش رفت. ايراني‌ها علاقه زيادي به فوتبال دارند و من از بازي براي تيم ملي کشورم لذت مي‌برم.

× اولين برخوردت در تيم ملي ايران چگونه بود؟

بار اول در اردوي دبي به تيم ملي اضافه شدم و برخورد همه با من خيلي گرم و دوستانه بود و همه چيز هم براي من عادي بود. خودم را معرفي کردم و با همه هم تيمي‌هايم احوال‌پرسي کردم و آشنا شدم.

× رابطه‌ات با بقيه دروازه‌بانان تيم ملي چگونه است؟

رابطه من با آنها کاملا حرفه اي و سالم است و در کنار هم براي رسيدن به دروازه تيم ملي رقابت مي‌کنيم.

× آيا چيزي در ايران هست که با آلمان متفاوت باشد و آن را تجربه کرده باشي؟

بله خب. مثلا من عادت دارم موقع غذا يا جلسات تيم ملي سروقت باشم در حالي که خيلي از بازيکنان در ايران اينطور نيستند. در کل نظم در آلمان خيلي بيش‌تر از ايران است . به همين خاطر وقتي در ايران هستم راحت‌تر هستم. يک خاطره هم دارم و وقتي پس از يک مسابقه فوتبال که سوار اتوبوس بوديم، دو بازيکن تيم ملي در اتوبوس ميکروفون را گرفتند و شروع به خواندن کردند و بقيه هم همراه آنها مي‌خواندند. اين‌ها باعث راحتي است اما در آلمان ديده نمي‌شود.

× رابطه‌ات با اشکان دژاگه چگونه است؟

وثتي به تيم ملي دعوت شدم به من پيام داد که خيلي خوشحال است و نبايد نگران باشم. او خيلي به من در اردوهاي تيم ملي کمک مي کند. من بازي‌هاي او را در فولام تعقيب مي‌کنم و برايش آرزوي موفقيت دارم.

× بازي دوم ايران با لبنان عجيب بود و با بمب‌گذاري در بيروت همراه بود. آن اتفاقات چگونه بود؟

خيلي اتفاقات تلخ و ناراحت کننده‌اي بود که مردم به بدترين شکل ممکن در خيابان کشته شده باشند. من هم مثل بقيه ترسيده بودم. اما مسئولان پس از بحث و تبادل نظر زياد اعلام کردند که بازي در امنيت برگزار خواهد شد . در نهايت هم امنيت برقرار بود اما اتفاقات حاشيه‌اي آن ديدار برايم تلخ بود.

× پس از آن اتفاق به فکر نرفتن به تيم ملي افتادي؟

نه اصلا آن مسئله ربطي به ايران نداشت و يک ترور بود که ممکن است در همه جاي دنيا رخ دهد.

× در چند بازي اخير (در براونشوايگ) خيلي بهتر شدي و پيراهن شماره يک تيمت را بر تن کردي آيا حضور در جام جهاني انگيزه آن بوده است؟

هميشه دوست دارم که پيشرفت کنم و نسبت به قبل بهتر شوم. جام جهاني هم تاثير خود را دارد اما من دوست دارم که بهترين عملکرد را با تيمم در ليگ انجام دهم و بتوانم همراه تيمم به موفقيت برسم. البته در حال حاضر به جام جهاني فکر نمي‌کنم. مي دانم که بايد با عملکرد خودم در تيم به تيم ملي برسم و اين برايم در حال حاضر مهم است که با تيمم موفق باشم.

× ايران در جام جهاني مي تواند موفق باشد؟

همه چيز به نحوه آمادگي خودمان بستگي دارد. کارلوس کي‌روش سرمربي خوبي است که باعث پيشرفت تيم ملي شده است. فکر مي‌کنم ما به طور کلي تيم مدعي نباشيم اما مي‌توانيم بازي‌هاي خوبي ارائه دهيم و براي حريفانمان دردسرساز شويم. مي‌خواهيم همه کار بکنيم تا مردم ايران به تيم ملي‌شان افتخار کنند و وقتي بازي‌هاي تيم ملي ايران را مي‌بينند لذت ببرند.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها