کد خبر: ۲۰۴۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
دیپلمات‌های عربستان سعودی در جریان حمله اخیر طالبان به سفارت آمریکا و مرکز فرماندهی ناتو در کابل، افغانستان را ترک کردند.

به گزارش 598 به نقل از ایران دیپلماتیک، این اقدام سبب حیرت مقامات رسمی افغانستان شده است چرا که تصمیم ریاض برای خارج کردن دیپلمات هایش به صورت شبانه و ناگهانی صورت گرفت.

خروج این دیپلمات ها پس از یک ساعت مشورت با وزارت خارجه آن کشور صورت گرفته است. به گفته منابع افغان، دیپلماتهای سعودی تمامی مدارک موجود در سفارت را آتش زدند و بدون خداحافظی با کارمندان افغان شان، این شهر را ترک کردند.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان با ابراز امیدواری برای بازگشت دیپلمات های سعودی گغته است که  سفارت عربستان بسته نشده است. هنوز مشخص نیست، دیپلماتهای عربستان سعودی چه زمانی دوباره باز می گردند. به کارمندان افغان سفارت هم گفته شده است که با آنها برای بازگشت به کار تماس گرفته خواهد شد.

دولت افغانستان همواره تاکید کرده است که عربستان سعودی، با توجه به جایگاهی که در میان کشورهای اسلامی دارد، می تواند نقش مهمی را در موفقیت مذاکرات صلح میان دولت این کشور و گروه طالبان داشته باشد.

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان چندین بار در این زمینه از پادشاه عربستان سعودی خواستار همکاری شده و در سفر اخیر رئیس جمهور کرزی به آن کشور گزارش شد که عربستان سعودی، حمایت همه جانبه خود را از روند مصالحه با طالبان در افغانستان ابراز داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها