کد خبر: ۲۰۴۲۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
اعتراض هواداران در فضای سایبری نسبت به بازیکنان و رفتار ناشایستی که داشتند، مهم‌ترین مسئله خارج از باشگاه پرسپولیس است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبر ورزشی، باشگاه پرسپولیس در بدترین شرایط خود قرار دارد. کار به جایی رسیده که حالا مردم ایران و اهالی فوتبال نیز واقعیت را فهمیده‌اند و در نظرسنجی پربیننده‌ برنامه تلویزیونی، با رأی حدود 72 درصدی، اعتصاب بازیکنان را محکوم کردند.

 

در حالی که هفته قبل پرسپولیس بهترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی البته روی کاغذ داشت اما با اتفاقاتی که رخ داد و رفتار ناشایست بازیکنان نازپرورده باشگاه پرسپولیس، این شانس حالا تا سقوط سرخپوشان به رده پنجم جدول نزول کرده، البته این فقط یکی از اتفاقات این روزهاست...

 

* پروین برکنار می‌شود؟!

شایعه پررنگ این روزها، برکناری علی پروین از سمت سرپرستی موقت، مدیرعاملی یا هر اسم دیگری است که جایگاه کنونی‌‌اش دارد.

 

این خبر البته با خود باید چند علامت تعجب هم بیاورد اما افرادی که آن را نقل می‌کنند، چنان با اطمینان از تغییرات پیش‌روی باشگاه حرف می‌زنند که باید بخشی از آن را باور کنیم، به‌خصوص که در واقعیت، شرایط علی پروین به عنوان مدیرعامل با محمد رویانیان هیچ تفاوتی ندارد، این یکی پول نداشت، درست مثل آن یکی و البته هر دو نفر چشم به دولت دارند که کمک کند در صورتی که دولت فعلاً بی‌خیال کمک به پرسپولیس شده است! حالا می‌گویند نفر بعدی‌ای که جانشین علی پروین می‌شود، کسی نیست به غیر از محمد دادکان.

 

این نام می‌تواند با خود انرژی‌های مثبتی به همراه بیاورد؛ اول اینکه شاید برخی به پروین پول ندهند اما دادکان می‌تواند از طرق مختلف بودجه پرسپولیس را تأمین ‌کند.

 

نام دادکان با مدیریت فوتبالی به عنوان یک آدم غیرسیاسی گره خورده گرچه گاهی اوقات وارد حیطه سیاستمداران شده ولی او را همگان به عنوان یک مدیر ورزشی می‌شناسد و چون سابقه حضور در پرسپولیس را داشته و حتی حسین هدایتی و چند نفر دیگر قول داده‌اند در صورت حضور دادکان، به باشگاه کمک کنند، حضورش می‌تواند شرایط را تغییر دهد. این شایعه را فعلاً گوشه ذهن‌‌تان نگه دارید تا ببینیم چه می‌شود!

 

* شدت یافتن درگیری بین بازیکنان

از سوی دیگر خبر شدت یافتن درگیری بین بازیکنان موافق و مخالف اعتصاب است که حواشی اطراف پرسپولیس را صدبرابر می‌کند.

 

تیمی که می‌خواست قهرمان لیگ شود، حالا در مکان پنجم قرار گرفته آن هم در شرایطی که دیگر برای خود شانس قهرمانی در جام‌حذفی را قائل نیست، بی‌پول شده، بازیکنانش اعتصاب می‌کنند، سرمربی‌‌اش حامی بازیکنان است، هوادارانش شاکی هستند، مدیرعامل قبلی رفته و مدیرعامل جدید پولی ندارد و حتی قولی بابت حل مشکلات مالی نمی‌دهد و حالا بین بازیکنان هم اختلاف وحشتناکی افتاده است.

 

* تفاوت شرایط پرسپولیس با راسینگ

علی دایی در برنامه 90 به این موضوع اشاره کرد که اعتصاب در همه جای دنیا وجود دارد و مثلاً باشگاه راسینگ سانتاندر به خاطر اعتراض به بی‌پولی در جام‌حذفی مقابل رئال سوسیه‌داد حاضر به بازی نشد. البته دایی فقط بخشی که به نفع پرسپولیس بود را به زبان آورد و باقی مسائل را مطرح نکرد.

 

بد نیست بدانید راسینگ یک باشگاه هلدینگ و خصوصی است که در لالیگای 2 حضور دارد. این باشگاه مثل باقی باشگاه‌های اسپانیایی، با بازیکنانش به صورت هفتگی قرارداد دارد و البته از شهریورماه تا به حال، حتی یک یورو هم دریافت نکرده‌اند.

 

آنها به صورت واضح قراردادشان را رسانه‌ای کردند و همه چیز را به هواداران و رسانه‌ها به صورت صادقانه گفتند. در این شرایط، هواداران راسینگ هم به واقعیت‌ها پی برده و طرف بازیکنان را گرفتند تا کار به اعتراض رسمی به هیأت‌رئیسه باشگاه بکشد.

 

باشگاه خصوصی است و خوان آنتونیو سانیدو رئیس کنونی این باشگاه که روزی مدافع میانی راسینگ بوده و حالا ریاست این باشگاه را برعهده دارد نیز مشکلات را می‌داند.

 

بازیکنان با هماهنگی هواداران در روز بازی حذفی مقابل سوسیه‌داد (راسینگ بازی رفت را به این حریف باخته بود) با بازیکنان رقیب خود دست می‌دهند و سپس در یک خط می‌ایستند. داور از گلر و کاپیتان راسینگ سؤال می‌پرسد که می‌خواهید کار را ادامه دهید یا نه و آنها جواب رد می‌دهند تا بازی اصلاً سوت نخورد و با حساب 3 بر صفر به سود سوسیه‌داد اعلام شود.

 

البته راسینگ به خاطر این مدل از اعتصاب از حضور در جام‌حذفی (کوپا) فصل آینده محروم شده است اما اتحادیه بازیکنان فوتبال اسپانیا می‌خواهد پول بازیکنانی که ماه‌‌هاست پول نگرفته‌اند را پرداخت کند. حالا شرایط راسینگ چه ارتباطی به پرسپولیس دارد نمی‌دانیم!

 

* اعتراضات سایبری به بازیکنان

بازیکنان پرسپولیس به غیر از فشار مالی، باید تاوان اشتباه بزرگ‌شان یعنی اعتصاب یک‌باره را نیز بدهند. اعتراض هواداران در فضای سایبری نسبت به بازیکنان و رفتار ناشایستی که داشتند، مهم‌ترین مسئله خارج از باشگاه پرسپولیس است.

 

هواداران می‌خواهند مشخص شود که چرا بازیکنان متمول پرسپولیس چنین کاری انجام داده‌اند در حالی که قراردادهایشان ده‌ها برابر حقوق 5 سال یک کارمند است و اتفاقاً طبق گفته خودشان، حدود 30 تا 45 درصد از قراردادها را نیز گرفته‌اند.

 

بدتر اینکه درست در شرایطی بازیکنان پرسپولیس اعتصاب کردند که مردم در صف دریافت سبدکالای دولت قرار دارند و وضعیت اقتصادی کشور به اعتراف مسئولان سیاسی اصلاً خوب نیست و مردم به صرفه‌جویی دعوت شده‌اند.

 

بازیکنان پرسپولیس باید بابت این رفتار خود به مردم پاسخ دهند که دلیل اعتصاب تأسف‌برانگیزشان چه بود، دلسوزی برای پرسپولیس یا رسیدن به چند صدمیلیون تومان پول نقد؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها