کد خبر: ۲۰۴۲۷
زمان انتشار: ۱۸:۰۵     ۲۶ شهريور ۱۳۹۰
معاون مرکز آمار کشور گفت: در کشور 21 میلیون و 160 خانوار وجود دارد که حدود 53 هزار مأمور در سرشماری نفوس و مسکن این خانوارها را پوشش می‌دهند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اجتماعی فارس؛ عوض علیپور در افتتاحیه سمینار مرحله دوم آموزش سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: در گذشته سرشماری‌ها هر ده سال یکبار انجام می‌شد ولی در کشورهای صنعتی این نیاز وجود دارد که هر 5 سال یکبار سرشماری نفوذ و مسکن انجام شود.

وی ادامه داد: سرشماری نفوس و مسکن نشان می‌دهد که در طول چند سال گذشته چه میزان رشد جمعیت داشته‌ایم و هرم سنی جامعه به چه شکلی تشکیل شده است.

علیپور بیان داشت: یکی از دلایل کاهش زمان سرشماری از ده سال به 5 سال برای برنامه‌ریزی درست و بررسی نسبت به افزایش جمعیت است.

وی با بیان اینکه 21 میلیون و 160 خانوار در کشور را باید مأموران نفوس و مسکن پوشش دهد گفت: در سه روز اول اجرای سرشماری نفوس و مسکن 4 بیستم و در 8 روز بعدی 8 بیستم از خانوارها را پوشش می‌دهیم.

معاون مرکز آمار ایران یادآور شد: 73 درصد از خانوارها در مناطق شهری و 27 درصد در روستاها ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن از 2 آبان آغاز و به مدت 20 روز ادامه دارد، افزود: 38 هزار و 600 مأمور در کشور در مناطق شهری و 15 هزار مأمور روستاها را پوشش می‌دهند.

در ادامه این مراسم محسن نایبی فرماندار تهران اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن در برنامه‌ریزی و تقسیمات کشوری بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سرشماری نفوس و مسکن مشخص می‌کند در چه مناطقی نیاز به ساخت مدرسه وجود دارد و یا تعداد نمایندگان یک شهرستان را افزایش دهد.

فرماندار تهران افزود: اگر مسئولان نظام به این نتیجه رسیدند که سرشماری از 10 به 5 سال کاهش یابد به دلیل سرعت در پیشرفت کشور است.

نایبی خاطر نشان کرد: در شهرستان و تهران 91 روستا 5 هزار نانوایی 81 هزار دستگاه تاکسی و سه هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها