کد خبر: ۲۰۴۰۰۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه لبنان ضمن تاکید بر اینکه راه حل بحران سوریه باید سیاسی و نه نظامی باشد، گفت: ما سوریه را مثل اسرائیل دشمن خود نمی‌دانیم.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان در مصاحبه‌ای تاکید کرد: ما نمی‌گذاریم سوریه نیز مانند اسرائیل در جایگاه دشمنی با ما قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: لبنان باید ارتشی قوی داشته باشد تا بتواند با هرگونه دشمنی و اشغالگری اسرائیل مقابله کند.

منصور ضمن اعلام مخالفت با دشمن دانستن سوریه مثل اسرائیل، گفت: اتفاقاتی که در مرزهای لبنان با سوریه رخ می‌دهد زودگذر و موقتی است اما درگیری‌ها و اختلافات ما با اسرائیل همواره وجود داشته است.

وی درخصوص اظهارات اخیر احمد عاصی الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در نشست ژنو 2 که درجریان آن حزب‌الله را به تروریسم متهم کرده بود، گفت: امکان ندارد در مقابل چنین اهانت‌ها و اظهاراتی ساکت بنشینم، من از کرامت لبنان دفاع کرده‌ام و دفاع می‌کنم.

وزیر خارجه لبنان هم‌چنین امکان رسیدن به نتایج چشمگیر در نشست ژنو 2 را به خاطر وجود اختلافات میان ائتلاف مخالفان و نظام سوریه بعید دانست.

وی در ادامه افزود: راه حل بحران سوریه باید راه حلی سیاسی و نه نظامی باشد و مذاکراتی که با هدف حل این بحران برگزار می‌شود، اقدامی مهم و محک آزمایشی برای واکنش‌ها و تعهدات دو طرف است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها