کد خبر: ۲۰۳۹۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جان کری» طی روزهای ۲۴ تا ۲۹ بهمن‌ ماه در نظر دارد طی یک سفر آسیایی به «سئول»، «پکن»، «جاکارتا» و همچنین «ابوظبی» سفر کند.

 

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جان کری» طی روزهای 13 تا 18 فوریه (24 تا 29 بهمن‌ ماه) به «سئول»، «پکن»، «جاکارتا» و «ابوظبی» سفر می‌کند تا با مقامات عالیرتبه این کشورها دیدار کرده و در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی با آنها گفت‌وگو کند.

به گفته جن ساکی، این پنجمین سفر جان کری به آسیا از زمانی محسوب می‌شود که سال گذشته به عنوان وزیر خارجه آمریکا برگزیده شد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا در صدد است طی سفر خود به سئول، با مقامات عالیرتبه دولتی دیدار کند و بر استحکام و تقویت اتحاد آمریکا-کره جنوبی تأکید کند و در خصوص شیوه‌های گسترش همکاری دو جانبه در زمینه موضوعات منطقه‌ای و جهانی بحث و گفت‌وگو کند و همکاری با کره جنوبی در خصوص موضوع کره شمالی را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود در ارتباط با سفر کری به آسیا گفت که جان کری در سفرش به پکن قرار است با مقامات دولتی این کشور دیدار کرده و این پیام را ابلاغ کند که واشنگتن به دنبال کردن یک رابطه مثبت، مشارکتی و جامع با پکن متعهد است و از ظهور یک چین در آرامش و رفاه که نقش مثبتی را در امور جهانی ایفا کند، استقبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، جان کری همچنین در صدد است در خصوص موضوعات منطقه‌ای با مقامات چینی گفت‌وگو کند و بر اهمیت همکاری چین و آمریکا در خصوص موضوع تغییرات اقلیمی و انرژی پاک تأکید کند.

وزیر خارجه آمریکا در سفر به جاکارتا تأکید می‌کند که آمریکا به حاکمیت رو به رشد اندونزی در چالش‌های جهانی ارج می‌نهد و در تلاش است همکاری با جاکارتا در خصوص مسائل تغییرات اقلیمی، امنیت، دموکراسی، یکپارچگی منطقه‌ای و حقوق بشر را ادامه دهد.

جان کری همچنین ریاست مشترک نشست کمیسیون مشترک تحت شراکت جامع اندونزی و آمریکا را برعهده دارد. وی همچنین در تلاش است زمانیکه با دبیرکل «آسه‌آن» دیدار کرد، بر اهمیت تعامل آمریکا در نهادهای چندجانبه آسیا تأکید کند.

جن ساکی در پایان بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که جان کری در سفر به ابوظبی، با مقامات عالیرتبه امارات دیدار می‌کند تا در خصوص طیف گسترده‌ای از مسائل دو جانبه و منطقه‌ای که در روابط آمریکا و امارات متحده عربی دارای منافع دو جانبه است، گفت‌وگو کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها