کد خبر: ۲۰۳۹۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
مشاور سابق امنیت ملی عراق با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران همچون زلزله‌ای بود که جهان را به لرزه درآورد، تاکید کرد که امام خمینی(ره) مفهوم جدیدی از تغییر و تحول در جهان را ارائه کرد.

 

«موفق الربیعی» مشاور سابق امنیت ملی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تصریح کرد که انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام راحل(ره) نه تنها زلزله‌ در ایران، بلکه در جهان اسلام به طور خاص و سراسر جهان به طور عام به راه انداخت.

الربیعی افزود: انقلاب ایران، انقلابی نبود که نظامیان آن را تدارک دیده و به انجام رسانده باشند، بلکه خواست و اراده مردم و طغیان آنها علیه ستمگران بود و امام راحل میلیون‌ها انسان را در برابر تجهیزات نظامی و توپ‌ها و تانک‌های ستمگران متحد و یکپارچه و ثابت کرد که خون بر دستگاه‌ها و تجهیزات نظامی پیروز است.

مشاور سابق امنیت ملی عراق تاکید کرد: امام خمینی مفهوم جدیدی را وارد تغییرات و تحولات بین‌المللی کرد و در حالی ‌که جریان‌های اسلامگرا مانند حزب الدعوه و اخوان المسلمین و غیره منادی پاکسازی نظام از سر تا پا بودند، امام پاکسازی مردم را به آنها نیز افزود، چون مردم مومن تنها حاکمان مومن را می‌پذیرند.

به اعتقاد ربیعی این تجربه الهام بخش سیاستمداران عراقی بود و انتفاضه‌های سال‌های 1978 و 1979 علیه بعثی‌ها دقیقا بیانگر این امر بود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها