کد خبر: ۲۰۳۸۸۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
با دستور وزیر کار
پرداخت اقساطی حق بیمه 2 سال سربازی کارگران به عنوان سابقه کار در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی تصویب شد.
به گزارش پایگاه 598، اولیا علی بیگی، رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار سراسر کشور در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در گذشته کارگران و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و افراد مشمول قانون کار که دو سال دوران مقدس سربازی را گذرانده و علاقمند بودند که این دو سال به عنوان سابقه کار برایشان محسوب شود، می‌توانستند با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی، ارائه گواهی پایان خدمت و پرداخت نقدی حق بیمه، دو سال سربازی را به عنوان سابقه کار خود لحاظ کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که پرداخت نقدی و یکجای حق بیمه برای کارگران و بیمه‌شدگان سنگین بود و آنها از چنین امکانی محروم می‌‌ماندند ولی خوشبختانه در آخرین جلسه هیئت امنای تامین اجتماعی، نمایندگان کارگری پیشنهاد کردند که سازمان تامین اجتماعی در راستای تسهیل خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان، پرداخت حق بیمه دوران سربازی کارگران را 12 ماهه تقسیط و محاسبه کند تا همه کارگران از این امکان برخوردار شوند.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به موافقت و استقبال وزیر کار از پیشنهاد مذکور افزود: با دستور ویژه وزیر کار به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی این موضوع در دستور کار سازمان قرار گرفت و خوشبختانه به تصویب هیئت مدیره سازمان رسید.

علی بیگی که خود از جمله پیشنهاد‌دهندگان این طرح بوده خاطرنشان کرد: در حال حاضر مقدمات اولیه طرح فراهم شده و تهیه و تدوین برنامه نرم‌افزاری اجرای آن در معاونت فنی درآمد در دست انجام است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به تاکید مقام عالی وزارت، مقدمات کار تا پایان ایام دهه مبارک فجر آماده شود.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور در عین حال از متقاضیان خواست تا فعلا به شعب تامین اجتماعی مراجعه نکنند چرا که برنامه مقدماتی و عملیاتی طرح در حال تدوین است و به محض اجرایی شدن، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

بنابراین گزارش: به موجب این طرح همه کارگران و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی که دو سال دوران سربازی خود را گذرانده باشند می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات سربازی و گواهی پایان خدمت به شعب تامین اجتماعی دو سال مدت سربازی را به عنوان سابقه کار منظور کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها