کد خبر: ۲۰۳۴۴۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
رئيس کميته نظارت و بازرسي سازمان ليگ گفت: مي‌خواهيم بدانيم چرا همه اشتباه‌هاي کمک داوران به سود پيکان است آيا اين مسئله يک اشتباه سهوي است يا پشت پرده دارد؟
حجت‌الاسلام عليرضا عليپور در مورد بيانيه باشگاه پيکان مبني بر شکايت از او به خاطر برخي اظهاراتش، گفت: يکي از وظايف ذاتي کميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ بررسي مسابقات است. فرم‌هاي مخصوصي در اين زمينه تهيه شده است. دو فرم مخصوص شماره 5 و 10 که کاملا محرمانه است و تيم‌هاي ميزبان و ميهمان مي‌توانند گزارش‌هاي خود را در مورد عملکرد تيم داوري، ميهمان، ناظر مسابقه، انتظامات و ساير موارد به کميته بازرسي سازمان ليگ ارائه کنند و ما موظفيم ظرف يک هفته اشکالات را بررسي و پاسخ دهيم.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: با توجه به اينکه ليگ دسته اول نيز به سازمان ليگ ملحق شده است، کارگروه ويژه‌اي نيز براي نظارت بر مسابقات ليگ يک تشکيل داديم که از ابتداي مسابقات آنها را رصد مي‌کنيم.

عليپور تصريح کرد:‌ بعداز ديدار پيکان و آلومينيوم هرمزگان مديرعامل، سرمربي و سرپرست آلومينيوم هرمزگان گزارش‌هايي را به سازمان ليگ ارائه کردند و نسبت به عملکرد تيم داوري اعتراض داشتند. همزمان هم باشگاه پيکان نسبت به عملکرد تيم داوري اين مسابقات اعتراض داشت و معتقد بود که گل آفسايد آنها مردود اعلام شده است. ضمن اينکه مسئولان آلومينيوم هرمزگان معتقد بودند در دقيقه 90 + 3 خطايي پشت محوطه جريمه آنها اتفاق افتاد که داور اين خطا را گرفته اما کمک او پرچم مي‌زند و خطا را پنالتي اعلام مي‌کند و در نهايت با اين پنالتي پيکان دو بر يک برنده مي‌شود.

وي ادامه داد:‌ مشابه همين اعتراض در ديدار پيکان و پارسه تهران و همچنين ديدار پيکان و پاس تهران هم انجام شده است. به همين دليل ما نامه‌اي به کميته داوران زده‌ايم و خواستار کارشناسي اين مسابقات در مورد اعتراض‌ها شده‌ايم. ما اعلام کرده‌ايم اعتراض هر دو تيم در حال بررسي است اما اينکه باشگاه پيکان بيانيه پراکني مي‌کند، شايد مي‌خواهد فرار رو به جلو انجام دهد.

عليپور تصريح کرد: ما منتظر اعلام نظرات گروه کارشناسي داوري هستيم اگر اين اشکالات فني و سهوي باشد که مسئله‌اي نيست و اشتباه داوري جزئي از داوري است اما اگر اين اشتباهات پشت پرده‌اي داشته باشد به شدت با آن برخورد مي‌کنيم. بهتر است باشگاه پيکان هم مسائل را با صدور بيانيه شخصي نکرده و اگر اعتراضي هم دارند آن را به ما اعلام کنند. فرهاد کاظمي سرمربي تيم بايد به تعهداتي که داده است پايبند باشد. ظاهرا باشگاه پيکان همان رويه فص گذشته شهرداري تبريز را در پي گرفته است. ما مي‌خواهيم بدانيم چرا تمام اشتباهات کمک داوران به نفع پيکان صورت مي‌گيرد و به همين دليل هم از کميته داوران توضيح خواسته‌ايم. همانطور که گفتم اگر اشتباهات فني باشد اشکالي ندارد.

وي با اشاره به صحبت‌هاي برخي از مسئولان پيکان گفت: از نظر قانوني صدور بيانيه هم خودش تخلف است و ما آن را از طريق مراجع قانوني پيگيري مي‌کنيم. همچنين برخي از مسابقه‌هاي مسئولان باشگاه پيکان حاوي اظهارات خاص بوده که وکيل رسمي سازمان ليگ بعد از اخذ گزارش‌هاي حراست فدارسيون طرح دعوا خواهد کرد. من از رئيس فدراسيون فوتبال خواسته‌ام اين کار را انجام بدهيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها