کد خبر: ۲۰۳۴۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
با تکرار نتایج بازی های رفت در پایان لیگ استقلال با ۵۸ امتیاز قهرمان می شود و پرسپولیس با ۵۵ امتیاز دوم می شود
فشردگی مسابقات در جدول رده بندی لیگ مشهود است خیلی ها با توجه به بازی های سختی که استقلال، نفت، فولاد، تراکتور، سپاهان و ملوان و بازی های آسانی که پرسپولیس پیش رو دارد از قهرمانی پرسپولیس حرف می زنند اما هیچ کس در فوتبال موفق به پیش بینی های دقیق نمی شود.

یکی از فرض ها تکرار نتایج دور رفت در ۵ بازی آخر برای تیم ها مدعی (به جز سپاهان که ۴ بازی باقیمانده دارد) است که اگر رخ بدهد استقلال قهرمان مسابقات لیگ خواهد شد.

با تکرار نتایج بازی های رفت در پایان لیگ استقلال با ۵۸ امتیاز قهرمان می شود و پرسپولیس با ۵۵ امتیاز دوم می شود. تیم های فولاد خوزستان، نفت تهران، تراکتورسازی تبریز، سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی در صورت بروز این وضعیت در رده های بعدی قرار می گیرد. البته این اتفاق (تکررار موبه موی نتایج دور رفت) کمی غیرممکن به نظر می آید .

اما بد نیست امتیاز تیم های قهرمان را در دوران لیگ ۱۶ تیمی، ۳۰ هفته ای و ۳ امتیازی به ازای هر برد؛ با یکدیگر مرور کنیم:

سال ۷۴ پرسپولیس ۵۷ امتیاز، سال ۷۵ پرسپولیس با ۵۹ امتیاز، سال ۷۶ استقلال ۵۸ امتیاز، سال ۷۷ پرسپولیس ۶۵ امتیاز، سال ۸۳ فولاد ۶۴ امتیاز، سال ۸۴ استقلال ۵۹ امتیاز و بالاخره سال ۸۵ سایپا ۵۶ امتیاز.

آنچنان که ملاحظه می فرمایید هر تیمی که به ۶۰ برسد بدون هیچ پیش شرطی قهرمان می شود چرا که در دو دوره ای که پرسپولیس و فولاد از امتیاز ۶۰ گذشتند و امتیازات ۶۵ و ۶۴ را به دست آوردند تیم های دوم هیچ کدام به ۶۰ نرسیدند. یک پیش آگهی فعال و جدی در مسابقات لیگ حکایت از آن دارد که هر تیمی در لیگ های ۱۶ تیمی از ۵۸ امتیاز بگذرد، قهرمان خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها