کد خبر: ۲۰۳۰۹
زمان انتشار: ۱۶:۲۵     ۲۴ شهريور ۱۳۹۰
با توجه به گستردگي منطقه و به‌كارگيري انواع سامانه‌هاي پرنده به اذعان ناظران داخلي و كارشناسان امر، اين رزمايش بزرگ‌ترين رزمايش نيروي هوايي پس از انقلاب و گسترده‌ترين حضور عملياتي پس از جنگ تحميلي بوده است.

سومين رزمايش بزرگ فداييان حريم ولايت كه در شمال غرب كشور با موفقيت برگزار شد، با پيام فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به كار خود پايان داد.

به گزارش 598 به نقل از ايسنا امير سرتيپ خلبان حسن شاه‌صفي در جمع خبرنگاران تصريح كرد: دستاوردهاي عظيم اين رزمايش را به محضر فرماندهي معظم كل قوا، خانواده معظم شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز و ملت شريف ايران تبريك عرض مي‌كنم زيرا اين دستاوردها محصول نخل تناور خوداتكايي و باورمندي جوانان غيرتمند ايران در سال‌هاي پس از انقلاب است.

وي ادامه داد: با توجه به گستردگي منطقه و به‌كارگيري انواع سامانه‌هاي پرنده به اذعان ناظران داخلي و كارشناسان امر، اين رزمايش بزرگ‌ترين رزمايش نيروي هوايي پس از انقلاب و گسترده‌ترين حضور عملياتي پس از جنگ تحميلي بوده است.

فرمانده نيروي هوايي ارتش، پيام روشن اين رزمايش را تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل، شهيدان و فرمانده معظم كل قوا دانست و افزود: عملكرد فوق‌العاده تاكتيكي همكارانم در اين رزمايش، حاكي از هوشياري و آمادگي كامل و لحظه به لحظه آنان است و اين رزمايش نشان داد كه هر چقدر قدرت و بدخواهي دشمنان نظام وسيع‌تر شده، قدرت دفاعي ما نيز در حوزه جنگ نرم و جنگ نظامي قوي‌تر شده است.

شاه‌صفي اظهار كرد: اگر چه در طول رزمايش به همت اصحاب رسانه گوشه‌هايي از آمادگي رزمي نيروي هوايي به تصوير كشيده شد اما آنچه بايد در كنار اين ظرفيت و توان مورد توجه قرار گيرد، قدرت معنوي و آمادگي قلبي كاركنان نيرو به‌ويژه خلبانان جوان و غيرتمند نيروي هوايي است كه با جان‌فشاني در مسير حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي و مرزهاي آبي و خاكي آن گام برمي‌دارند.

وي كه همزمان با آغاز مرحله اصلي سومين رزمايش بزرگ آفندي فدائيان حريم ولايت به عنوان فرمانده رزمايش مستقيما در منطقه عمومي محل برگزاري حضور داشت، در خصوص ظرفيت‌هاي به‌كار گرفته شده در اين رزمايش خاطرنشان كرد: به‌كارگيري تسليحات هوشمند جديد از جمله موشك‌هاي ليزري برد كوتاه و بلند و همچنين موشك‌هاي حرارتي هوا به هوا و موشك‌هاي تلويزيوني و راداري و همچنين موشك ضد راداري كه با برد چند برابر و بعد از 11 سال تلاش براي اولين بار در اين رزمايش آزمايش شد، از نكات بارز سومين رزمايش فداييان حريم ولايت بود.

فرمانده نيروي هوايي ارتش، اعمال تاكتيك‌هاي جديد روي اهداف متحرك با هواپيماهاي شكاري و بمب‌افكن و بارريزي تجهيزات و ادوات مهندسي در شرايط بحران در منطقه نبرد را از ديگر دستاوردهاي مهم اين رزمايش برشمرد.

شاه‌صفي همچنين با اشاره به پيچيدگي عمليات پروازي در شب تاكيد كرد: در اين نوع عمليات لازم است از تجهيزات و فناوري‌هاي پيچيده الكترونيكي براي رديابي دشمن و هدف قرار دادن آن در شب استفاده شود كه موفقيت خلبانان در انجام اين عمليات‌ها در اين رزمايش مايه افتخار و موجب تحير كارشناسان و ارزيابان رزمايش بود.

وي همچنين با اشاره به بازتاب گسترده رزمايش در رسانه‌هاي خارجي تصريح كرد: توجه كارشناسان نظامي دنيا به عملكرد نيروي هوايي با تاكيد بر ايستادگي و ابتكار و توان بالاي كارشناسان داخلي نشان از قدرت جوانان و خوش‌نامي پيشكسوتان دوران دفاع مقدس دارد و من به مردم غيور ايران اسلامي اين اطمينان را مي‌دهم كه فرزندان آسماني شما با توكل و اميد و تبعيت از فرماندهي كل قوا بيرق اخلاص شهيداني چون فكوري، بابايي، ياسيني، اردستاني، دوران و بسياري را در دست گرفته‌اند تا با قدرت و اقتدار بر هر تعدي و تجاوزي فائق آيند و حافظ پيروزمند كيان و ناموس ايران اسلامي باشند.

به گزارش ايسنا، سومين رزمايش بزرگ فداييان حريم ولايت امروز ـ پنج شنبه ـ با دستيابي به تمامي اهداف و موفقيت كامل در منطقه عمومي شمال‌غرب كشور به پايان رسيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها