کد خبر: ۲۰۲۹۴۷
زمان انتشار: ۲۲:۳۰     ۱۶ بهمن ۱۳۹۲

نخست وزیر عراق با بیان اینکه جنگ در الانبار رو به اتمام است گفت: عربستان خیلی دیر متوجه خطرات تروریسم در منطقه شده و پیشتر موضع غلطی را در این خصوص اتخاذ کرده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، نوری مالکی، نخست وزیر عراق در سخنرانی هفتگی خود با بیان اینکه دولت عراق خواهان برقراری ثبات و امنیت در الفلوجه و توقف درگیری‌ها در این شهر است تاکید کرد: جنگ علیه تروریسم در استان الانبار رو به پایان است.

وی با بیان اینکه شهر الفلوجه و مناطق دیگر در استان الانبار توسط نیروهای مسلح دولتی و عشایر حامی دولت محاصره شده تصریح کرد: جنگ در استان الانبار علیه تروریسم با پشتکار و زحمات فراوان رهبران میدانی و نیروهای مسلح ما رو به پایان است و به روزهای پایانی این جنگ نزدیک می‌شویم.

مالکی افزود: ما برای حفظ امنیت همه مردم عراق در الانبار وارد جنگ شدیم. ما خواهان آن هستیم که در جنگ یا درگیری‌ها در شهر الفلوجه آسیبی به مردم نرسد و می‌خواهیم جنگ و خونریزی در این شهر تمام شود تا مردم در امنیت و آسایش زندگی کنند.

نخست وزیر عراق در ادامه افزود: در آینده نزدیک طرحی اجرا خواهد شد که به موجب این طرح مسئولان محلی الانبار و مسئولان قبایل منطقه برای حل بحران در این استان همکاری خواهند کرد.

وی عنوان داشت: مطالبات قانوی و مشروع گروه‌ها و قبایل در صورتی که با اغراض سایسی و حزبی مطرح نشده باشد اجرا می‌شود.

مالکی در ادامه به موضع اخیر عربستان در مقابل اقدامات تروریستی و دستور اخیر پادشاه این کشور مبنی بر درنظررفتن مجازات برای شهروندان عربستانی که در خارج از این کشور می‌جنگند، اشاره و تصریح کرد: عربستان خیلی دیر متوجه خطرات تروریسم شد و سکوت مقامات این کشور در خصوص تروریسم اقدامی نادرست بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها