کد خبر: ۲۰۲۹۱۵
زمان انتشار: ۲۲:۱۶     ۱۶ بهمن ۱۳۹۲

وزیر کشور تونس با اعلام این خبر که عامل ترور "شکری بلعید"، از مخالفان تونسی در جریان درگیری اخیر نیروهای امنیتی با گروهی تروریست کشته شد، گفت: جنگ علیه تروریسم گزینه‌ای است که هیچ راه گریزی از آن نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری عربی پرس، لطفی بن جدو، وزیر کشور تونس در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد: جنگ علیه تروریسم گزینه‌ای است که هیچ راه گریزی از آن نیست و تمامی تونسی‌ها باید در مبارزه با اقدامات تروریستی با ما همکاری کنند.

وی در ادامه افزود: نیروهای امنیتی همواره با تروریسم و اقدامات تروریستی می‌جنگند و هیچ دلیلی ندارد که این مساله را در رسانه‌ها پوشش بدهیم چرا که موجب رعب و وحشت میان شهروندان تونسی می‌شود.

بن جدو خاطرنشان کرد: ما از طریق انجام اقدامات امنیتی سری تلاش می‌کنیم تا فرصت را از تروریست‌ها برای انجام اقدامات تروریستی بگیریم.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی روز دوشنبه در اثنای محاصره تروریست‌ها در منطقه "رواد" واقع در شمال غرب پایتخت تونس در معرض شلیک گلوله قرار گرفتند، افزود: گروه تروریستی مذکور مسلح و به کمربندهای منفجره مجهز بودند و در جریان این محاصره یکی از نیروهای امنیتی ما کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

بن جدو با تاکید بر اینکه نباید تلاش‌های نیروهای امنیتی در حفظ امنیت را شکست خورده بدانیم، گفت: "کمال القضقاضی"، عامل ترور "شکری بلعید"، از مخالفان تونسی در جریان درگیری‌های نیروهای امنیتی با گروه تروریستی در "رواد" کشته شد.

وی درخصوص مساله سوریه خاطرنشان کرد: ما در سال 2013 از رفتن 8000 تن برای جنگ به سوریه ممانعت به عمل ‌آوردیم و نیروهای امنیتی پرونده 293 تن را که به اعزام تروریست‌ها به سوریه متهم بودند به دادگاه ارجاع دادند.

شکری بلعید، حقوقدان و فعال سیاسی تونسی و رهبر حزب دموکرات میهن پرستان تونس که حزبی با اعتقادات سکولار و چپ گراست، در ششم فوریه 2013 در مقابل منزلش با شلیک چهار گلوله ترور شد. ترور وی جنجال زیادی در تونس به پا کرد و با واکش‌های زیادی در داخل و خارج مواجه شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها